Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Elyssa81
    WiMe06 skrev 2015-08-22 14:13:04 följande:
    Tyvärr har jag nog inget bra svar på vad man gör av oron. Går in i v 20 nästa vecka och är fortfarande orolig emellanåt. Jag har haft lite blödningar till och från som nojjat mig ännu mer. Så tyvärr är jag nog ingen bra hjälp med vad du ska göra av din oro. Men du är välkommen hit och får mer än gärna ventliera din oro här.
    Jag ska få ett tidigt UL iaf då jag inte fick mens sedan senaste missfallet. Alltid något. Vet dock inte när det blir. Ska ringa Bm på måndag då kanske jag får någon klarhet. Jag försöker ta en dag i taget, men det är svårt. Nästan bättre på vardagarna då hinner man inte fundera så mkt.

Så jobbigt med blödningar. förstår att du blir orolig då .
  • WiMe06
    Elyssa81 skrev 2015-08-22 14:45:45 följande:

Jag ska få ett tidigt UL iaf då jag inte fick mens sedan senaste missfallet. Alltid något. Vet dock inte när det blir. Ska ringa Bm på måndag då kanske jag får någon klarhet. Jag försöker ta en dag i taget, men det är svårt. Nästan bättre på vardagarna då hinner man inte fundera så mkt.

Så jobbigt med blödningar. förstår att du blir orolig då .

Det är jättejobbigt när tiden går sakta. Jag fick missfall i april innan jag blev gravid med denna grav. Så jag förstår din oro dina tankar fullt ut. Gjorde vul i början av denna grav, då jag inte heller fick ngn mens emellan. Gjorde ett i vad jag trodde var v 7 men då såg dem inget hjärta och dem flyttade tillbaka mig till v 6. Så fick göra ett nytt en vecka senare och då såg dem ett hjärta. Sen gjorde jag nytt vul i v 10 för jag hade haft blödningar sedan v 7 ungefär till och från.

Oftast vill dem nog vänta till vul till man passerat iallafall V6-7 för innan dess ser dem inte så mkt. Håller tummarna att allting går bra för dig denna gången.
  • Elyssa81
    WiMe06 skrev 2015-08-22 15:37:24 följande:
    Det är jättejobbigt när tiden går sakta. Jag fick missfall i april innan jag blev gravid med denna grav. Så jag förstår din oro dina tankar fullt ut. Gjorde vul i början av denna grav, då jag inte heller fick ngn mens emellan. Gjorde ett i vad jag trodde var v 7 men då såg dem inget hjärta och dem flyttade tillbaka mig till v 6. Så fick göra ett nytt en vecka senare och då såg dem ett hjärta. Sen gjorde jag nytt vul i v 10 för jag hade haft blödningar sedan v 7 ungefär till och från.

Oftast vill dem nog vänta till vul till man passerat iallafall V6-7 för innan dess ser dem inte så mkt. Håller tummarna att allting går bra för dig denna gången.
    Jag har gått in i v. 7 nu i alla fall, men jag skulle vilja ha ultraljudet i v. 9 om jag fick bestämma, men jag är bara glad att de vill ta emot mig överhuvudtaget. 
  • Kristallflinga
    Elyssa81 skrev 2015-08-23 20:35:07 följande:

Jag har gått in i v. 7 nu i alla fall, men jag skulle vilja ha ultraljudet i v. 9 om jag fick bestämma, men jag är bara glad att de vill ta emot mig överhuvudtaget. 

Får in i v8 på tisdag och har fått Ul då med.. så bara en dag kvar att stå ut o sen får vi veta om det lever eller inte.. (Fick ma i maj)
  • Elyssa81
    Kristallflinga skrev 2015-08-23 20:48:38 följande:
    Får in i v8 på tisdag och har fått Ul då med.. så bara en dag kvar att stå ut o sen får vi veta om det lever eller inte.. (Fick ma i maj)
    Då ligger vi väldigt lika. Jag fick också MA i maj och är gravid i v 7 som sagt. Ska du gå privat eller får du det genom sjukvården?
  • Kristallflinga
    Elyssa81 skrev 2015-08-23 21:07:07 följande:

Då ligger vi väldigt lika. Jag fick också MA i maj och är gravid i v 7 som sagt. Ska du gå privat eller får du det genom sjukvården?

Fick genom sjukvården, berättade hur extremt orolig jag är så löste de det rätt bra faktiskt...
  • Elyssa81

Pratade med min ordinarie BM idag och jag får inget ultraljud. Tycker det är så otroligt dåligt och jag blir så ledsen. Har gråtit till och från i flera timmar.

• WiMe06
    Elyssa81 skrev 2015-08-24 13:36:03 följande:

Pratade med min ordinarie BM idag och jag får inget ultraljud. Tycker det är så otroligt dåligt och jag blir så ledsen. Har gråtit till och från i flera timmar.

Lider med dig, dem är så otroligt omänskliga. Det var likadant för mig i början av den här grav. Blödde en hel del och var jätteorolig pga av missfallet jag hade innan den här grav. Men jag fick inte heller ngt vul. Till slut fick jag tag på en privat klinik som ville hjälpa mig. Finns ingen privat i närheten av där du bor som du kan ringa?

Hoppas det ordnar sig för dig. Styrkekramar
  • Kristallflinga
    Elyssa81 skrev 2015-08-24 13:36:03 följande:

Men va sjukt att det är så stor skillnad.. som Wibe säger, finns det någon privatklinik du kan vända dig till?

Styrkekramar!
  • Elyssa81

Jag ringde direkt till gyn och ska få komma in nästa vecka på torsdag för tidigt UL. Problemet är att det inte finns någon som gör privat i vår stad.

Jag började tokgråta när jag ringde. Hon var jättegullig!

Svar på tråden Så rädd för missfall