• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Kristallflinga
    Elyssa81 skrev 2015-08-24 17:25:46 följande:

Jag ringde direkt till gyn och ska få komma in nästa vecka på torsdag för tidigt UL. Problemet är att det inte finns någon som gör privat i vår stad.

Jag började tokgråta när jag ringde. Hon var jättegullig!

Att det ska vara så stor skillnad beroende på vem man pratar med.. konstigt! Jag har mitt UL imon i v7+0. Lever det nu så har det levt en vecka längre än förra gången och då vågar jag nog vara glad iaf? 
  • Elyssa81
    Kristallflinga skrev 2015-08-24 20:30:58 följande:
    Att det ska vara så stor skillnad beroende på vem man pratar med.. konstigt! Jag har mitt UL imon i v7+0. Lever det nu så har det levt en vecka längre än förra gången och då vågar jag nog vara glad iaf? 
    Stort lycka till! Jag håller tummarna. Berätta gärna hur det gick sen!
  • Kristallflinga
    Elyssa81 skrev 2015-08-24 20:35:26 följande:

Stort lycka till! Jag håller tummarna. Berätta gärna hur det gick sen!

Fick idag se ett hjärta slå.. bedömning att fostret är i v6+5 så ungefär som vi trodde. Men det lever än så länge! Helt sjukt att se!
  • Elyssa81
    Kristallflinga skrev 2015-08-25 15:48:38 följande:
    Fick idag se ett hjärta slå.. bedömning att fostret är i v6+5 så ungefär som vi trodde. Men det lever än så länge! Helt sjukt att se!
    Åh så härligt att höra. Om en dryg vecka är det vår tur. Håller tummarna för att vi också får bra besked!
  • WiMe06
    Kristallflinga skrev 2015-08-25 15:48:38 följande:
    Åh vad skönt för er. Vad härligt. Nu håller vi tummarna att den lill* vill stanna tiden ut.
  • Kristallflinga
    WiMe06 skrev 2015-08-25 16:17:19 följande:

Åh vad skönt för er. Vad härligt. Nu håller vi tummarna att den lill* vill stanna tiden ut.

Tack! ja det gör vi verkligen
    Elyssa81 skrev 2015-08-25 15:59:54 följande:

Åh så härligt att höra. Om en dryg vecka är det vår tur. Håller tummarna för att vi också får bra besked!

Ja det gör vi med! Verkligen! Hör av er när ni får veta något alls
  • Marie14

Är i vecka 17 idag.
    Idag har jag känt fostret tror jag som stickande, nästan som nyp. Lite känsla av obehag inte värk.

Innan har det varit kittel mest. Någon som har känt samma. Eller kanske är det bara ligamenten. Lite ovan känsla i alla fall.

• WiMe06

Har varit på RUL nu och allt såg bra ut. Det verkar som att vi väntar en liten flicka

• Elyssa81
    WiMe06 skrev 2015-08-26 09:58:14 följande:

Har varit på RUL nu och allt såg bra ut. Det verkar som att vi väntar en liten flicka smile2.gif

Grattis, vad skönt att allt såg bra ut.
  • essemia

Konstigt att det är så olika med att vissa får göra tidiga ultraljud och andra inte... Jag tror att det är så att barnmorskor inte får göra ultraljud förrän v 10, innan dess måste det vara en läkare, alla MVC kanske inte har läkare där så ofta?

Svar på tråden Så rädd för missfall