sowe81 skrev 2015-05-22 12:43:16 följande:
Ja det är konstigt vad som kan hända. Jag har legat på gränsen på ths de första två ma/mg jag fick, låg på 2.2, de nya rönen säger ju under 2.0 som gravid. O vid den sista graviditeten låg jag på 3.1, så fick levaxin, dock försent, v7+nåt och graviditeten avstannade 8+4. Nu har jag ätit levaxin sen oktober och ligger på 1.9. Vet inte om det är det som är problemet för oss. Men hoppas det ska gå bättre nu. Har gått igenom utredning o det finns inga andra fel o gravid kan jag ju uppenbarligen bli. Har tagit längre o längre tid vid varje försök, 2a, 3e och 5e försöket, fick en kemisk graviditet nu på 4e försöket o nu blir det 6e. Så hoppas verkligen att maj är vår månad. Maj skulle liksom sluta cirkeln, två av mina graviditeter har haft bf i maj.
Om man är över 2 men under 2,5 bör man kolla om man har tpo-antikroppar. Om man har förhöjda sådana har man hypotyreos på gång och då behöver man levaxin om man vill bli gravid. Är det under 2 (utan levaxin) behöver man inte kolla. Jag skulle gå upp lite i dos (25 mcg) och få ner tsh till 1-1,5 om jag var du. Sen kan det såklart ta några månader iallafall. :)