• traveler

Svarar du på Okända nummer?

Vissa verkar vara väldigt noga med att inte svara på dolda nummer eller nummer som inte kan härledas till kontaktboken. Min syrra är sådan. Jag fick nytt nummer när jag bytte jobb och meddelade det till mina vänner och min familj. När jag sedan ringer så synd inte mitt direktnummer på deras telefoner utan man ser istället numret till växeln på mitt jobb. Det tog tid innan min syster förstod att det var jag eftersom hon inte svarade när jag ringde.

Hur gör du? Svarar du på dolda eller okända nummer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Svarar du på Okända nummer?
  • traveler

Jag själv har inga problem med att svara

• traveler

Ni som inte/sällan svarar berätta vad ni är rädda för

• Lilla JJ

Svarar alltid. Te.x sjukhus ringer alltid från skyddade nummer, tänk om det hänt någon anhörig något så får man inte reda på det för att man inte svarar. Det är ju bara att lägga på om man inte vill prata med den som ringer.

Le-det kan smitta!
  • aleydis

Jag svarar alltid på dolda nummer eftersom jag jobbar i vården och min sambo jobbar i vården. Dolda nummer som ringer till mig är oftast:

- min sambo som ringer från jobbet

- min läkare eller barnmorska

- min arbetsgivare

Nån gång har det varit radiotjänst... Vill helst i nte prata med dem ????. Sambon brukar ibland skicka meddelande innan han ringer så jag vet att det är han som ringer.

Värre med okända nummer som nästan alltid är försäljare...

• Alexi

Självklart svarar jag om jag kan, måste vara folk som inte har rent mjöl i påsen som inte svarar.

Försäljare har aldrig skyddat nummer vad jag märkt.

• JPT

Ja, alltid. Speciellt om det är dolda nummer eftersom det då oftast är från myndigheter, sjukvård m.m.

Nummer som telefonförsäljare använder sig av lär man sig ganska fort och jag är säker på att det är en försäljare trycker jag ofta bort det. Annars svarar jag inte. Förstår inte riktigt problemet och förstår inte som de skiter i att svara. 

• BeanBag

Dolda nummer svarar jag eftersom det då alltid är från bvc eller tandläkaren.

Okända nummer svarar jag inte får då är det ingen jag vill prata med så jag födslar inte tid på dem. Vill de nåt så får de lämna ett meddelande så kanske jag ringer upp.

• JPT
    JPT skrev 2015-05-17 21:11:17 följande:

Ja, alltid. Speciellt om det är dolda nummer eftersom det då oftast är från myndigheter, sjukvård m.m.

Nummer som telefonförsäljare använder sig av lär man sig ganska fort och jag är säker på att det är en försäljare trycker jag ofta bort det. Annars svarar jag inte. Förstår inte riktigt problemet och förstår inte som de skiter i att svara. 

Gud vad mitt inlägg var rörigt. Aja, skyller på att jag är trött. Glad

Min poäng var att om jag är helt säker på att det är telefonförsäljare trycker jag kanske bort, annars svarar jag alltid när jag kan.
  • Anonym (lena)

Nej, jag svarar aldrig om det kommer från dolt nummer. Har en galning som ringer då och då från just dolt nummer. Är det någon som vill mig något och ringer från dolt nummer får de lämna ett meddelande, annars antar jag att det inte var något viktigt.

Svar på tråden Svarar du på Okända nummer?