• LinneaNova

    Resa ensam?

    Hej! Vad tycker ni? Kan man resa ensam som singel kvinna och har ni tips för solo semester utomlands?

  • Svar på tråden Resa ensam?
  • felix le chat

    Jag har jobbat på en av sveriges större resebyråer och på den tiden var
    Gambia det enda resemålet som hade många singelkvinnor, eller mer än
    50% av resenärerna var singelkvinnor.

  • AngoStura
    felix le chat skrev 2015-05-20 17:51:57 följande:

    Jag har jobbat på en av sveriges större resebyråer och på den tiden var
    Gambia det enda resemålet som hade många singelkvinnor, eller mer än
    50% av resenärerna var singelkvinnor.


    Jaha, men för oss som inte är intresserade av att åka till Gambia och köpa sex, utan snarare vill eller kommer att åka ensamma, så tycker jag självklart att man kan det.

    Jag har rest ensam några gånger. Antingen har jag blivit supersocial och umgåtts med en massa nya folk eller har jag gått in i mig själv, läst böcker och haft det helt lugnt. Eller har jag bara drabbats av shopping-djävulen och då är det lika bra att inte ha några vittnen.
  • BuoBä

    Att resa till storstäder tycker jag är perfekt att göra ensam, trots att jag är gift. Inget kompromissande om vad man ska titta på, och shopping i lugn och ro. En spa-weekend på egen hand skulle jag också kunna tänka mig. Solsemester är inte min grej, men gillar man det så varför inte. Alltid träffar man nån att prata med.

    Tycker man det är tråkigt eller småläskigt att resa helt ensam finns det ju många grupp- och temaresor man kan anmäla sig till. Då får man sällskap på köpet.

  • Noname00

    Ni singeltjejer brukar ni leva ut och ha lite romanser eller tillfälliga förbindelser under era resor?

  • Mentat

    Klart att du kan ge dig ut och resa men som ensam kvinna skall man nog välja vilka länder man besöker. Europa är nog inget problem.

Svar på tråden Resa ensam?