-
Woho! Pepp pepp! =DPennie87 skrev 2016-01-21 05:29:22 följande:... Och där gick vattnet. ???? -
Grattis! =D Hur stor var lillkillen? Hur känns det =)Pyltet skrev 2016-01-21 16:34:51 följande:Tack allihop för gratulationerna, vi mår oförskämt bra. Komplikationsfri förlossning bortsett från oron och ovissheten under förlossningens förlopp. Lillen är stark och beter sig som en fullgången bebis förutom att han är väldigt liten. :)
-
CupcakeDream skrev 2016-01-21 14:45:42 följande:Har 23 dagar kvar! Men har ingen aning , sist gick jag över 15 men ändå tänker man att det kan komma närsomhelst , kan ju va en överlevnadsinstinkt ;) jag ligger och kollar förlossningsvideor på youtube och läser trådar på familjeliv nu hela tiden. Har mest ont och vill bara sova! Har jättemycket sammandragningar med men inte så mycket mensvärks känslor. Va kul att ditt vatten gått Pennie<3
Har 17 dagar kvar men jag gick över 14 dagar sist och blev igångsatt. Ändå tänker jag precis som du att det kan komma när som! Skulle ju vara så skönt att bli lite rörlig igen... =)
Blev du igångsatt efter 15 dagar eller kom du igång av dig själv?
-
Åh, vad drygt! Hoppas verkligen inte den proceduren behöver upprepas!CupcakeDream skrev 2016-01-21 22:03:12 följande:Ja det är bra vi tänker så. Jag är så trött på detta nu att jag vill spy. Men ni alla vet ju hur det är speciellt om man har ont och är smidig som Märta 97(hon är troligtvis mycket piggare) :)
Jag blev igångsatt på dag 15 med alla olika sorts metoder och tre dagar efter utan någon lycka blev det Ks. Så jag hade jobbigt både mentalt och fysiskt den helgen. Går jag över 15 dagar igen blir det ks direkt! Hur var din igångsättning?
Jag sattes igång +14 eftersom det var lite lite fostervatten och jag hade något högt blodtryck. Jag var väl öppen 1,5-2 cm när jag kom in så jag sattes först igång med en bardkateter, sen cytotec (efter en djup diskussion med läkaren) och senare även värkstimulerande dropp.
Sattes igång vid kl 13, dygnet efter vid samma tid hade jag stått stilla på 8 cm ganska många timmar så då beslutades det också om kejsarsnitt. Visade sig att lillkillen låg med huvudet i vidöppen huvudbjudning samt att han hade huvudet lite på sniskan så det var därför han hade svårt att rotera ner.
Han plockades ut vid 15.30 vill jag minnas och jag är väldigt nöjd med den upplevelsen även om jag gärna startar naturligt denna gång och så skulle det inte göra något om det går liiite fortare än 28 timmar ;) -
Anonym (Småland) skrev 2016-01-22 13:20:16 följande:Jag känner en Märta som fyller 100 nästa vecka, hon med sin rollator springer ifrån mig och har gjort det i 2 månader! Det värsta är att det är 100% sanning...
Hahaha, skönt att man vet att denna otymplighet är övergående iaf! ;)
CupcakeDream skrev 2016-01-22 17:26:09 följande:Då hade vi rätt så lika. Ja jag är med nöjd med allt efteråt. Det var en lättnad när dom sa att det skulle bli Ks:) Jag hoppas det startar tidigare för dig! När hade du bf? Jag har 13 feb!
Men att bli igångsatt det ska inte hända igen!!!Eller hur? Jag hade inga problem med kejsarsnittet sist, förutom att jag var lite orörlig dagarna efter såklart! Är beräknad till 7de så jag tänker typ imorgon ;) Eller på måndag, då är det väl fullmåne och de säger ju att fler ungar föds vid fullmåne så kan ju hoppas! ;)
-
Grattis! =DPennie87 skrev 2016-01-22 18:40:54 följande:Igår 16.09 kom en liten tjej på 2,5 kg! Allt väl????
-
Haha det är sjukt att man längtar efter värk och smärta! Tyvärr har jag inga föraningar öht, hoppas varje kväll att man vaknar av att ha lite ont eller att det är något slemmigt och äckligt (förutom alla dessa flytningar) på pappret när man har varit på toa.
Bebisen lever runt och jag har lite sammandragningar men inget att hänga i julgran ;) -
Haha eller hur? Ja, jag tror inte man kan provocera fram förlossningen egentligen så det är bara att vanka sig igenom dagarna! Är ändå ganska skönt att gå hemma tycker jag även om dagarna blir ganska långa!CupcakeDream skrev 2016-01-23 18:15:31 följande:[quote=76260829][quote-nick]jesspett skrev 2016-01-23 17:25:59 följande:[/quote-nick]Haha det är sjukt att man längtar efter värk och smärta! Tyvärr har jag inga föraningar öht, hoppas varje kväll att man vaknar av att ha lite ont eller att det är något slemmigt och äckligt (förutom alla dessa flytningar) på pappret när man har varit på toa.
Bebisen lever runt och jag har lite sammandragningar men inget att hänga i julgran ;)[/
Det verkar ju som många inte haft några tecken alls som kommer det från ingenstans. Man blir självklart lite knäpp av detta. Jag vill med ha ett slemmigt ostron i trosan typ:) men jag har en tid hos frissan på tisdag och killen ska ut med jobbet på onsdag så det får väl vänta tills efter det.
Jag skulle vilja be Bm om en hinnsvepning framöver med. Ska förklara hur dåligt jag mår. Men det är väl normalt. Flytningar är ju alltid något;)
Ska till bm på måndag förhoppningsvis för sista gången, annars är nästa gång planerad till en vecka efter bf och då gör hon hinnsvepning. -
Det är jättesvårt att fatta! Jag tänker liksom hela tiden att lillkillen här hemma kommer vara så mycket äldre när bebisen kommer men det är ju typ nu. Försöker förbereda mig genom att kolla på massa avsnitt av "one born every minute" ;)Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-23 18:44:46 följande:Här har det också lugnat ner sig! Knappt haft sammandragningar/värkar sen 1,5 vecka tillbaka då jag till och med stannade hemma en dag. Går in i vecka 38 imorgon och jobbar en vecka till. Vill gärna hinna vara ledig och förbereda mig på något sätt innan ankomsten, så hen behöver inte ha alltför bråttom ut ändå... :) Har väldigt svårt att ta in att en bebis är på väg!
Konstigt att bm gör olika med olika personer! Sånt stör man sig ju lite på tycker jag. Min syster tror dock den 3 februari och nu har jag börjat dricka hallonbladste så vi får se hur det går! ;)CupcakeDream skrev 2016-01-23 19:05:59 följande:Nej du har nog rätt. Men man kan ju hoppas att promenader och sex kan ge en skjuts! Ja det är skönt att va hemma, jag jobbar inom vården annars och det hade jag aldrig orkat nu. Va bra att du vet att du ska få de! Jag bad om det sist och då ville hon inte ge men jag vet hon har gett andra. Grrr!men som sagt så hoppas vi du slipper dit överhuvud taget:):)
Skönt att vara hemma från ett så tungt jobb, man har ju varken smidigheten, orken eller tålamodet så som man brukade!
-
Beställde från bodystore.se, 45 kr och fraktfritt vilket jag som bor på landet inte kan motstå ;)Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-23 21:39:11 följande:Vart har du köpt hallonbladsteet?