• jesspett

BF februari 2016

CupcakeDream skrev 2016-01-28 09:18:52 följande:

God morgon! Idag har jag fått mitt te som mamma köpt på life butiken. La även i kanel och honung!

Någon som testat denna? Tyckte det var bra att den smakade hallon med. Men då är det ju inte bara hallonblad i. Men den verkar ändå bra.

Vilken fin kopp! Jag har druckit det teet tidigare när jag inte var gravid och tycker det är väldigt gott! Det hallonteet jag dricker nu är bara hallonblad vilket gör att det inte smakar något alls. Möjligen lite hö ;) inte äckligt alls men heller ingen hallonsmak. 

Clippers teer är ju väldigt fina också tycker jag så jag okynnesköper dem gärna ;)
  • jesspett
    CupcakeDream skrev 2016-01-28 18:16:08 följande:

[quote=76277577][quote-nick]jesspett skrev 2016-01-28 09:53:36 följande:[/quote-nick]Vilken fin kopp! Jag har druckit det teet tidigare när jag inte var gravid och tycker det är väldigt gott! Det hallonteet jag dricker nu är bara hallonblad vilket gör att det inte smakar något alls. Möjligen lite hö ;) inte äckligt alls men heller ingen hallonsmak. 

Clippers teer är ju väldigt fina också tycker jag så jag okynnesköper dem gärna ;)[/

Ditt är nog bättre;) fast hö smaken kan ju kvitta!

Var det du som jobbade sista veckan nu?

Jo, så länge smaken inte är direkt oangenäm så funkar det ju! =)

Nä, jag har inte jobbat alls nu mellan barnen. Fortfarande föräldraledig med lillkillen som inte går på förskola så vill man kalla det jobb så får jag nog fortsätta med det jobbet fram tills värkarna drar igång för att sedan hoppa på det direkt när jag kommer hem igen ;)

• jesspett

Alltså dessa gråa dagar ovanpå den seeega väntan på att något ska hända... Hur fördriver ni dagarna nu? 

Vi har varit iväg och handlat en sväng och varit ute i skogen med hunden en kortis men resten av dagen då? Man vill ju mest bara sitta i soffan, äta choklad och glo men med nästan-två-åringen som väl vaknar från middagsluren om någon timme så blir det nog svårt ;)

• jesspett

Bullar skulle ju vara gott... Jag skulle nog orka äta dem men vette fasiken i att baka dem! ;) Det finns ju tusen saker man skulle vilja ha gjorda, smart med en lista att kunna bocka av! Det gör ju att man faktiskt gör något också! 

Jag fick i alla fall ner lite fröer i jorden idag, så ska vi försöka hålla plantorna i liv fram till sommaren!

Angels dream skrev 2016-01-29 13:50:37 följande:

imorgon går jag in i v. 38 (37+ 0 )
    jag vill bädda sängen, ta in vagnen och göra allt klart så hon bara kan komma men försöker hålla band på mig själv..

först måste väskan packas. 
    kk måndag
    läkare onsdag
    ska bli intressant 

har för mycket tankar i huvudet just nu som jag inte kan reda ut =(

Förstår att det är mycket tankar! Tycker absolut du kan fixa och bädda för att ha tankarna på något roligt! =)
  • jesspett
    Maariadanielsson skrev 2016-01-30 08:15:21 följande:

Hej allihopa!

Jag har följt denna tråd sen början och läst alla inlägg men aldrig skrivit förut. Jag är beräknad den 25/2 men en flicka. Natten mellan tisdagen och onsdagen vid 01.20 så gick mitt vatten, var då i vecka 35+5. Åkte in till förlossningen men som några av er sagt så var de överfullt så fick åka ambulans från Växjö till Halmstad. Igår vid 20.06 föddes en tjej på 2658 gram och 46 cm lång, vecka 36+0. Hade aldrig trott jag skulle föda fötidigt så tänkte ge ett tips att packa klart bb-väskan och packa mer än du tror. Eftersom jag och min sambo bor 3 min från sjukhuset så hade vi aldrig en tanke på att kunna bli flyttade så packa mycket kläder till både dig, barnet och killen. Eftersom vi inte packat helt klart så blev vi utan godis/tidning och liknande saker och de är så himla tråkigt och dyrt att köpa på sjukhuset. Hoppas alla mår bra och får en bra förlossning! :)

Grattis! Hoppas ni är nöjda med förlossningen trots att den inte blev som planerat! Det där med att behöva åka vidare är ju inget man drömmer om direkt...
    Angels dream skrev 2016-01-29 19:54:29 följande:
    vill ju samtidigt inte att sängkläderna ska ligga i förlänge. då blir de dammiga och håriga (Har två hundar)

ska nog göra en lista på vad jag borde få gjort jag med... imorgon ska det packas iaf.

idag har det varit en livlig dag för min lilla då hon trycker än längre ner (om det ens är möjligt) och håller på... har väldigt ont idag och har inte kunnat röra mig särskilt mycket =(
    Det positiva med att hon är påväg ner är ju att det närmar sig! Har du lika ont idag eller är det lite bättre?
  • jesspett
    Angels dream skrev 2016-01-30 20:54:12 följande:
    tyvärr har jag lika ont. började dagen med ett varmt bad. haft massvis med sd / fv
    Jobbigt! Har du fått väskan packan ändå? 

Själva var vi ute och hjälpte till med röjningsarbetet runt hagarna idag. Har ingen ork till något men blir så sjukt rastlös av att bara sitta inne! =) Ute bland maskiner och traktorer är lillkillen väldigt nöjd och självgående också så jag slipper hålla honom borta från bus ;)
  • jesspett
    Angels dream skrev 2016-01-30 21:51:30 följande:
    nej ingen väska packad än... 
    har hamnat i något limbo och har svårt att få något gjort innan måndag och kk...
    samtidigt som jag oroar mig för att de kanske händer då... 
    kan dock inte få mig till att fixa något

Skönt att måndag är snart i alla fall men förstår att du blir trött av att inte komma någonvart med sånt man egentligen vill göra. Hoppas det går bra i början på veckan med alla besök så du får lite energi tillbaka! 

Här är det en vecka kvar till bf nu. En vecka... eller tre veckor i värsta fall!

• jesspett

Har alla kommit fram till vilka namn ni ska ge de små? Vi är troligen överens om namn för en flicka men om det dyker ut en pojk så får han nog gå namnlös ett bra tag ;)

• jesspett
    LMG skrev 2016-01-31 17:22:54 följande:
    Ja vi har haft namnet bestämt sen vi fick veta könet i vecka 19 :) vi båda älskade namnet så det behövde aldrig bli några diskussioner vilket var jätte skönt
    Åh vad skönt att vara så samstämmiga! Här kommer jag med tusen superbra förslag (enligt mig själv ;) ) men maken är inte riktigt med på tåget ;)
    lillterror skrev 2016-01-31 20:05:59 följande:
    Vi hade ett flick och ett pojknamn, men så föddes en syssling till pyret i december och hur små oddsen än var så valde dom "vårt" namn till deras flicka. Så nu får vi börja om från början.. jag som varit helt megainställd på dom namn vi valt låg och grät över att det ena blev taget ;) bara gilla läget och fundera vidare eller hoppas det ploppar ut en pojk! Men jag tror att vi väntar en liten tjej..
    Nej vad trist! Och typiskt! Det är ju jättesvårt att ställa sig om på något nytt när man har varit klar med det! Men ni hittar säkert ett ännu bättre namn som kommer passa er lilla perfekt, om det nu blir en hon =)

Ett par vänner till mig bestämde namnet på deras sistfödda när tre månader gått och de fick en påminnelse av skattemyndigheten, fram tills dess så var det "bebis" som var namnet ;)
  • jesspett
    minneli skrev 2016-02-01 09:10:36 följande:

Igår fick min sambo magsjuka. Är så nervös nu för att få skiten och att barna får det oxå. Förra året i februari snurrade magsjukan runt i en evighet men nu är det ju inte direkt så passande. Går in i vecka 38 imorgon. De gånger jag fått magsjuka som gravid har det tagit väldigt lång tid att återhämta sig.

Ojoj, hoppas ni andra klarar er! Sprita allt som sambon rör vid och stäng in honom i ett rum ett par dagar! =)

En bekant till mig hade magsjukan någon vecka innan bf och dagen efter så åkte hon in till förlossningen och födde sin flicka!
  • jesspett
    idm skrev 2016-02-01 14:14:20 följande:

Idag den 1/2 klockan 02.23 kom vår älskade gosse till världen :) Han är alldeles perfekt :)

Wow! Grattis! =D
  • jesspett
    zupermorsan skrev 2016-02-01 16:56:58 följande:

Om jag inte är helt ute och cyklar så biter inte handsprit på magsjuka utan tvål och vatten är bättre.

Jasså? Ser man på! Jag brukar alltid köra på bägge och för säkerhetsskull när någon i närheten har hemskheten! =) 
  • jesspett
    CupcakeDream skrev 2016-02-02 10:59:15 följande:
    Den hjälpte när det var mildare värkar. Sen är det så olika. Jag har fått låna en gratis av sjukgymnasten pga foglossning!

Måste bara dela med mig lite av hur jag haft det!

Hade regelbundna sd igår kväll mellan 18-22 tiden. Det var ca 4-5 min mellanrum och de varade ca 1 minut. Det gjorde inte jätte ont men kändes lite mer än vanligt och blev lite tungt att andas. Sedan avtog det och jag hade en molande ryggvärk hela natten och sov dåligt. Vaknade vid halv sju och kände att det kändes blött i mellan benen och om jag pressade kom det ut lite. Jag gick upp och trosorna var helt blöta. Kissade och sen tog jag en dusch. Efter det har det inte kommit något mer i trosorna men har molande ryggvärk/mensvärk. Kan det vara något på g eller ? Har inte haft några flytningar alls innan.
    Låter ju som att något är på gång att hända iaf! Spännande, håll oss uppdaterade! =D
  • jesspett

Så har vattnet gått! Kl 10 över 2 inatt i trappan ;) Dock inget etablerat värkarbete ännu, var inne på förlossningen nu på morgonen och de körde en ctg-kurva för att kolla att allt var ok och sedan fick vi åka hem igen.

Har någon värk i timmen som det är nu men får väl upp och röra på mig lite så det kommer igång snart! 

• jesspett

Så inatt, kvart över ett föddes vår lille kille, 23 timmar efter vattenavgången! Allt gick väldigt bra och jämfört med förra gången så gick det väldigt snabbt och smidigt! Vi åkte in vid 19 och blev inlagda först vid 21 eftersom värkarbetet stannade av när jag satte mig vid ctg-maskinen. Vi fick gå runt lite på sjukhuset för att det skulle komma igång igen men sen var det full fart! =) 

Badade en timme sen var jag öppen 7 cm och ytterligare en timme senare var jag fullt öppen och huvudet skulle ner i förlossningskanalen. Sen fick jag krysta i en timme innan han äntligen kom ut (krysta, vilket träningspass alltså! Jag var genomsvettig!) 

51 lång och 3440 g, exakt som storebror med den skillnaden då att storebror gick jag15 dagar över tiden med och det var igångsättning, denna kom 39+3 =D

• jesspett
    Jag kör en liten sånhär då ;)

Jesspett 7/2, född 4/2

MalinTherese 12/2 

Cupcakedream 13/2 

Lillterror 17/2 

Småland 17/2 

Minneli 22/2 

GameOfLife 23/2 

Ondar 23/2 

Mamma till två gullegrisar 25/2

Lysmasken 26/2 

LMG 28/2
  • jesspett

tack för alla grattis!

så börjar livet utan nattsömn igen ;) igår så skulle det ammas konstant mellan 22-03 för att sedan sova 30 min o sen amma en timme till. Mjölkbeställningen som lämnas in gissningsvis!

• jesspett
    lillterror skrev 2016-02-05 16:21:53 följande:
    Låter jobbigt haha ;) ändå kan man inte sluta längta tills dess är ens egna tur =)
    Haha ja, det är egentligen helgalet, man längtar till att sprättas upp och sluta sova samt att få sönderätna bröstvårtor ;)

Det är tur att det är relativt snabbt övergående saker och att småttingarna är så fantastiskt söta!
Svar på tråden BF februari 2016