Sam Ståhl skrev 2022-11-15 22:36:33 följande:
Tack för de vänliga orden.

Men nog trodde jag också att du var en sån person som funkar som jag i såna här fall - att du ser att det som finns under kjolen inte alls är några strumpbyxor men däremot några trevliga strumpeband...

Kanske blev du lurad av att det är en semiopaque strumpa.
/ Sam
You are welcome!
Nja, det är möjligt att jag funkar som du, men jag är very pleased med Twilfits basutbud till vardags (som är nog så sexiga) och deras mer exklusiva varumärken till fest. En partner får gärna överraska med present i det lilla extra raffinerande unika
ack så gillar jag själv alla märken.
En bild säger mer än tusen ord. Ja, jag ser vad som finns under kjolen, ändå behöver jag vidröra materialet för att avgöra strumpbyxa alternativt semiopaque strumpa.
Anonym (Lili) skrev 2022-11-16 02:11:17 följande:
Det är för att män inte kämpat i 100 år för att normalisera det. Tro inte att livet var lätt för de kvinnor som började gå i byxor.
Ironiskt nog var höga klackar en rätt manlig sak - män som förväntas vara långa förstärker sin längd lite extra, även om kvinnor också haft det i olika former. Fast nu talar vi 1600-tal. Men så småningom fick det lite för kvinnlig märkning och männen slutade. Det är det vanliga med att allt som kvinnor gör får män inte göra. Men högklackade cowboystövlar är tydligen fortfarande tillräckligt icke-kvinnliga. Och en och annan som tycker att högklackat är upphetsande. :)
Tyvärr tror jag att jag som kvinna med högklackat på ett viktigt möte mer kommer att få en stämpel som sexobjekt och att jag därmed ses som mindre seriös.
Vilken bra input!
Den historiska utvecklingskurvan i kvinnligt/manligt är kristallklar. Suffragetterna gjorde ex vis mycket för de kvinnors rättigheter och därmed i förlängningen kvinnans rätt att ikläda sig manliga attribut som praktiska byxor till vardags, överge vanskliga kvinnosadeln vid ridning etc.
Och exakt som du påminner om bar högre ståndmannen höga klackar på 1600-talet inpå 1700-talet med därtill tjusiga peruker, inte endast kvinnor. :) 1700-tals människan (högre stånd) sminkade sig dessutom med lager av vitt puder, kvinnor som män. :) Är så förtjust i den epoken. Redan de gamla egyptierna bar på sin tid peruker och rakade av sig ALL kroppsbehåring, båda könen värt att nämna, för ett ungdomligare utseende. Ger oss verkligen perspektiv i manligt/kvinnligt!
Ja, instämmer nog. Jag tänker oxå höga klackar på ett affärsmöte dagtid kan placera en tjej i sexobjekt fack. Vem vill vara bimbo där? Än värre blir symboliken om kvinnan fyllt sina läppar med fillers till anknäbbar och/eller gjort en bystförstoring. Bimbo varning etter värre! Nej, om en kvinna/tjej vill inge förtroende och respekt i ett viktigt jobbmöte gäller alltjämt tona ned sin kvinnlighet. Klädkoden bankmanna eller mäklarstilen landar rätt. Kavaj, kjol/byxor i en kostym, feminint snitt funkar bra gärna i mörkblått, skjorta, pumps med 5 cm klack eller lägre klack osv. Sminkning bör vara neutral med neutralt läppstift/läppglans, smycken diskreta gärna pärlörhängen. Redo för meeting!