• lövet2

Att få anonymiteten indragen

Enligt reglerna straffas man hårdare om man får tillsägelse eller varning som anonym. Man kan helt enkelt inte skriva anonymt på ett tag då. Så har det alltid varit, och enligt regelverket gäller det fortfarande. Den senaste tiden har det dock verkat som om man ostraffat kan skriva det mesta som anonym. Är det så? Har reglerna ändrats? Vore himla bra att veta, i fall man skulle känna för att förolämpa någon ordentligt. Så enkelt det vore att skriva anonymt i så fall ... Demon

• Svar på tråden Att få anonymiteten indragen
  • oOOo  oOOo
    lövet2 skrev 2015-06-04 13:09:10 följande:
    Enligt reglerna straffas man hårdare om man får tillsägelse eller varning som anonym. Man kan helt enkelt inte skriva anonymt på ett tag då. Så har det alltid varit, och enligt regelverket gäller det fortfarande. Den senaste tiden har det dock verkat som om man ostraffat kan skriva det mesta som anonym. Är det så? Har reglerna ändrats? Vore himla bra att veta, i fall man skulle känna för att förolämpa någon ordentligt. Så enkelt det vore att skriva anonymt i så fall ... Demon
    Det är väl bara att sätta igång och förolämpa folk anonymt när du känner för det så lär du se hur det fungerar.
  • lövet2
    oOOo oOOo skrev 2015-06-04 13:19:50 följande:
    Det är väl bara att sätta igång och förolämpa folk anonymt när du känner för det så lär du se hur det fungerar.
    Nja, jag vet ju att det funkar för vissa, men är det värt risken att kolla om jag också klarar mig undan? *grubblar lite*
  • Aniiee

Reglerna har väl inte ändrats, däremot så är modereringen kas och godtycklig som fan, Om "rätt" person skriver fel saker och "rätt" moderator får det på sitt bord så händer ingenting, men om "fel" person skriver helt oskyldiga eller rent av bra saker som hjälper TS, och "fel" moderator får en sån anmälan på sitt bord (Ja, folk anmäler saker de helt enkelt inte tycker om eller bara för att djävlas med en medlem de inte tycker om), så kan man få både bortplockade inlägg och skrivstopp i en vecka.

FLs moderering är skit åt alla möjliga håll. 

Och för de som nu kommer skriva (för jag vet att det kommer göras) "varför är du på FL då, om det är så kasst?" Så är mitt svar: Jag är inte på FL för modereringens skull, utan för alla härliga, trevliga användare, som till exempel lövet2.....

Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • lövet2
    Aniiee skrev 2015-06-04 13:44:10 följande:
     alla härliga, trevliga användare, som till exempel lövet2.....
    Tack, den satt bra efter att i några dagar fått höra hur lat, egotrippad, oansvarig och rent farlig jag är!
  • oOOo  oOOo
    lövet2 skrev 2015-06-04 13:42:57 följande:
    Nja, jag vet ju att det funkar för vissa, men är det värt risken att kolla om jag också klarar mig undan? *grubblar lite*
    Du kan väl leva utan anonymitet ett par dagar.
    Undertiden kan du förolämpa folk oanonymt om behovet trycker på
  • Mrssissi

Men varför känner man att man måste vara anonym när man ska förolämpa någon? Är inte det lite samma sak som att vara fruktansvärt feg?

• lövet2
    Mrssissi skrev 2015-06-04 13:53:25 följande:
    Men varför känner man att man måste vara anonym när man ska förolämpa någon? Är inte det lite samma sak som att vara fruktansvärt feg?
    Jo, jag tycker ju det, och det var väl därför som den regeln kom till från början. För att ingen skulle missbruka anonymiteten och gömma sig bakom den när de förolämpade folk, snackade skit och bröt mot alla regler.
  • oOOo  oOOo
    Mrssissi skrev 2015-06-04 13:53:25 följande:
    Så hur brukar du förolämpa folk på nätet då? 
  • Aniiee
    lövet2 skrev 2015-06-04 13:47:33 följande:
    Tack, den satt bra efter att i några dagar fått höra hur lat, egotrippad, oansvarig och rent farlig jag är!
    Any time =)
    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Mrssissi

[quote=75386632][quote-nick]oOOo oOOo skrev 2015-06-04 14:06:44 följande:[/quote-nick]Så hur brukar du förolämpa folk på nätet då? [/

Nu brukar inte jag förolämpa folk via nätet, får inte ut så mycket av det faktiskt..men om jag skulle ha en åsikt som inte stämmer med någon annans så står jag för vem jag är..lite som i verkliga livet...

Svar på tråden Att få anonymiteten indragen