Inlägg från: Anonym (nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Hm, det draar

• Anonym (nn)
    Anonym (Lina) skrev 2015-06-24 10:42:18 följande:

Jag misstänker att min killkompis dras till unga barn särskilt små flickor från 0-5 år. En gång utan någon misstanke då skulle jag låna hans telefon för och hitta en bild jag ville ha till min telefon och det var då jag först såg det hela hans mobil var full av små flickor i bikini, nakna .. alltså det var typ vanliga bilder som vi skulle fota på våra barn men eftersom min killkompis inte har barn så tyckte jag det var märkligt. Vissa bilder var mer modellbilder dock, som om barnet gjorde reklam för en bikini åt en tidning. Jag vågade fråga honom vem det var på alla bilder.. för det var väldigt många. 
    Han sa - det är mina kusiner sen blev han arg och ville inte prata mer fast känns omöjligt och ha så många olika kusiner och som dessutom gör modelljobb. Jag ska inte dömma han men jag vet att han inte har så många kusiner. 
    På instagram följer han säkert ett 100 tal konton som visar bilder på nakna barn även barn som tävlar i någon sport i väldigt korta kläder. Han verkar vara väldigt öppen med det. 
    Hur jag vet det är för jag varit orolig så jag har kollat upp det efter det frågade jag honom igen. Visste inte hur fan jag skulle fråga?
    Gillar du barn??? eh. 
    Jag frågade något sådant tror jag.. 
    Han sa '' Ja dom är så söta. ''. Det blev rätt akward.. för jag visste inte hur jag skulle fråga.  Han har tjatat på mig när jag och min sambo ska skaffa barn och att han jättegärna är barnvakt.. 
    Vet inte vad jag ska tro. Det är kanske normalt och ha bilder på andra barn i sin telefon ? Kanske överdriver jag. Han är 23 år gammal. 

Tack för att du tar upp frågan.
    Jag tycker inte att det låter normalt, utifrån hur du har beskrivit det.
  • Anonym (nn)
    Linafina skrev 2015-06-24 10:54:18 följande:

Jag känner detsamma. Har pratat med min sambo om det och han har också sett de han följer på instagram vilket inte känns så normalt för honom heller. 
    Frågan är om han vet om det? Jag vet inte vad man kan göra i och med att han verkar så jäkla öppen med det. Både på instagram och facebook. 
    Vill göra något men har ju ingen erfarenhet hur man gör.. eller frågar. Det är en sak och läsa i nyheterna osv men när det är en vän då är det inte så jätteenkelt. 
    Allt det här var i vintras. 

Menar du att din sambo känner till det (Lina) skrev om?
  • Anonym (nn)
    Linafina skrev 2015-06-24 10:55:26 följande:

Är samma som anonym Lina * Vet inte varför jag blev anonym ? :s

Ok
  • Anonym (nn)
    Anonym (Lina) skrev 2015-06-24 11:02:10 följande:

Japp, skriver från telefonen så kanske är därför det krånglar. :( Brukar göra det för min del. Hur tycker ni att man kan gå vidare?

Vågar inte säga, jag lämnar över frågan till andra mer insatta.
  • Anonym (nn)
    Tokfrans skrev 2015-06-24 11:15:50 följande:
    eftersom han är en vän till er så kan man ju prata om de väl, eller iaf fråga varför han följer massa småbarn?
    Fortsätter han så hade jag nog gjort en orosanmälan och visat polisen vad han följer och vad ni sett, sen får dom gå vidare där ifrån, men jag hade pratat med denne innan iaf så man kanske förhoppningsfullt får han att sluta med det och ser de som en varning liksom.

Men andra väljer att kolla med stängda ögon så, alla är olika.
    Du menar att man ska fråga först och anmäla sedan?
  • Anonym (nn)
    Fairydust skrev 2015-06-24 11:23:44 följande:

Alltså TS, det finns nog tyvärr många som du som inte vågar agera i en sån här situation, men sättet du svarar på och hur du VÄGRAR berätta vad du sett, att du tjatar om att folk ska hålla sig till sakfrågan (ingen fattar vad sakfrågan är och du VÄGRAR även där förklara) gör ju att hela grejen inte känns trovärdig alls.

Om du är seriös beter du dig jävligt märkligt.

Å andra sidan vet jag ju inte vad ni är för typer.
  • Anonym (nn)
    Tokfrans skrev 2015-06-24 11:24:31 följande:
    Ja de en vän till dom.
    Hade de även vart en främling hade jag gått fram och frågat med varför han har naken bilder på barn (om jag hade vetat detta) eller varför han tar på ett barn opassande.

De är de som skiljer oss, dig och mig. Jag agerar direkt vid varningar, du måste vänta på grövre varningar för att agera.
    Jag tänkte först ställa frågan, men gjorde det inte.
  • Anonym (nn)
    Tokfrans skrev 2015-06-24 11:27:22 följande:
    dito, men har mina aningar 
    Du har dina aningar. Då vet vi det.
  • Anonym (nn)
    Tokfrans skrev 2015-06-24 11:28:16 följande:
    ne du sa detta, och de va ett fel val, men gjort är gjort, stå för dina handlingar
    Jag kan ju anmäla ändå, men det kanske blir konstigt om jag inget vet?
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen