Inlägg från: Anonym (nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

detkanskefunkar skrev 2015-06-23 17:03:53 följande:
    Eftersom du valde att inte reagera på en händelse som du uppfattade som ev. övergrepp på barn så  måste jag nog säga att du blundade.

Ärligt talat så har jag svårt att förstå ditt syfte med tråden. Du vill inte berätta för oss om den inträffade händelsen. Du valde att vända ryggen till och inte agera på det du såg. Och du upplever inte något problem, eller något fel,med ditt agerande. Vad är det egentligen du vill diskutera?
    Reagerar gör jag precis som alla andra, i annat fall hade jag inte ens reflekterat över det skedda.

Jag blev illa berörd av att se det.
  • Anonym (nn)
    Anonym (funtad) skrev 2015-06-23 17:12:38 följande:
    är du konfrontation rädd?  
    Inte direkt, men jag blev så ställd så jag visste inte riktigt vad jag borde ha gjort.
  • Anonym (nn)
    detkanskefunkar skrev 2015-06-23 17:20:30 följande:
    Det är ju inte riktigt svar på min fråga, eller hur?

Ärligt talat så ger du ett väldigt "luddigt" och oseriöst intryck. Du undviker hela tiden att svara på direkta frågor. Min fråga till dig var som följer; Vad är det egentligen du vill diskutera?.
    Jag är en människa med känslor precis som ni andra.
  • Anonym (nn)
    detkanskefunkar skrev 2015-06-23 17:30:07 följande:
    Eh....ja, givetvis, och det ifrågasätter jag inte.

Men nu gör du det ju igen! Du undviker att svara på en direkt fråga.

Du är uppenbarligen inte alls intresserad av att diskutera, och jag kan inte ta din tråd på allvar.
    Jag ger dig ledtrådar, men du vill inte se.
  • Anonym (nn)
    Tokfrans skrev 2015-06-23 17:59:13 följande:
    vadå ledtrådar? ska man gissa? xD
    Har jag inte redan skrivit hur jag känner mig efter att ha sett det hända?
  • Anonym (nn)
    Anonym (Fått nog) skrev 2015-06-23 18:28:58 följande:
    För ungefär 15 år sedan var det en nyhet i en kvällstidning om en kvinna på en middag i Usa som bevittnat en pappa och en dotter som delat på en puss - på munnen.

Kvinnan ringde polisen och gaggade om pedofili, polisen kom och förhörde mannen vilket chockade hela familjen som var på festen. Det visade sig vara helt oskyldigt...

Du är som den kvinnan TS.
    Jag har inte gjort någon anmälan, men du kanske missade den informationen. Jag har också otaliga gånger redan sagt att jag inte vet om det var övergrepp eller inte.
  • Anonym (nn)
    eMund skrev 2015-06-23 18:35:54 följande:
    Att ta på ett barn på ett onormalt sätt behöver inte betyda något. Om det ska vara ett brott räcker det inte att personen beter sig misstänkt. Uppenbarligen är dina misstankar så vaga att du inte kan beskriva vad som orsakade misstankarna från första början.

Men om du nu uppfattar det som ett brott och verkligen upplever det så ska du naturligtvis anmäla. Hen kanske inte åker dit för detta men ibland skapar en serie anmälningar till Polisen orsak att undersöka det vidare.
    Det har jag också sagt nu ett antal gånger att någon annan kan se någonting mer anmärkningsvärt. Det jag skulle ha kommit att beskriva kan inte bekräftas vara ett brott, men ett misstänkt sådant. Anmälningar av det slaget leder ingenstans.
  • Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-23 18:44:43 följande:
    Men det kan du ju inte veta. De kanske också såg det du såg men tänker likadant som du och hoppas att någon annan ska göra det de/du inte vågar göra.

Men fortfarande,om du vill ha en saklig diskussion så borde du berätta vad det var du såg.
    Att inte berätta av rädsla för vad som kan hända dig tycker jag faktiskt är ganska egoistiskt.
    Anonym (nn) skrev 2015-06-23 14:16:15 följande:
    Det stämmer och jag hoppas att det finns flera som lägger märke till någonting och agerar i tid.
    Jag hoppas att även du tar ditt förnuft till fånga och anmäler.
    När jag sagt att jag inte tänker berätta så menar jag precis och exakt det. Du kan fråga hur många gånger du vill, du kommer ändå inte att få något svar.
  • Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-23 18:49:25 följande:
    Du tycker alltså det är värre att det blir mer bekymmer för dig än att det kanske blir det för barnet pga att du inte ville agera?
    Ja kanske det.
  • Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-23 18:55:46 följande:
    Men ju fler som anmäler samma sak desto bättre.
    Alla detaljer man kan ha sett kan vara till hjälp för polisen. Stort som smått.
    Jo så är det självfallet, men jag valde att inte tipsa.
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen