Inlägg från: Anonym (nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Linnea1994 skrev 2015-06-23 12:11:00 följande:
    Alla är vi olika i hur naturligt det är att ta i våra barn, en lite fumlig osäker pappa eller mamma kanske tar på ett sätt som inte ser naturligt ut för dej. Funderat på det?
    Det är precis vad jag tänkte, men du kanske inte läser mina svar.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Fått nog) skrev 2015-06-23 12:15:36 följande:
    Men lägg av nu snälla. Det finns inget barn tS sett som far illa. Ta det lugnt.

TS har bara hittat perfekta receptet på vad folk blir maximalt uppretade/ängsliga/uppfordrande av. :)
    Jag blev väldigt illa till mods och berörd av vad jag såg, varför i hela världen skulle jag hitta på någonting sådant, det vore väl inte riktigt rätt om man gjorde så. Jag förstår att frågan kan vara känslig för många.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Fått nog) skrev 2015-06-23 12:29:24 följande:
    Hmm. Jaa du. Dum blev "väldigt illa till mods och berörd" av något "som kan vara normal kroppskontakt" eller hur du nu uttryckte dig.

Var är Penn & Teller när man behöver dom.
    Jag tar det jag såg på allvar, men jag kan som sagt ha missuppfattat vad som försiggår och det vore ju minst sagt skönt om jag såg fel.
  • Anonym (nn)
    Anonym (funtad) skrev 2015-06-23 12:39:00 följande:

Varför inte ha vett i skallen och gå fram och fråga, är detta ditt barn-(om ja), vart bor ni, kan jag få prata med mamman. Ställ frågan till barnet.

FOLK ASSÅ, ser ni nått skumt med barn ska man alltid ingripa och kolla så allt är ok, även om de nu skulle vara pappan så hade han nog känt sig glad att de fanns människor som har öppna ögon och gör rätt!

Min första tanke var att gå fram och fråga rakt ut: "Är du pedofil?" andra frågan jag tänkte på att ställa var "Är du pappan?" men ändrade sedan mig och gick.
  • Anonym (nn)
    puss skrev 2015-06-23 12:41:10 följande:
    Du tar det ju inte på allvar om du inte agerar.
    Jo jag tar det på allvar.
  • Anonym (nn)
    Tokfrans skrev 2015-06-23 12:41:10 följande:

"världen är tuff" är de din ursäkt att en ev våldtäkt kan ske och du kunde kanske hindrat de? jobbig tanke va?

Det finns i sådana fall andra vittnen som kan slå larm.
  • Anonym (nn)
    Tokfrans skrev 2015-06-23 12:45:16 följande:
    bra tanke....Kräks
    Någon annan kan se någonting mer anmärkningsvärt som leder till att polisen i sin tur agerar. Du vill inte förstå det jag skrivit, att det jag såg var en fråga om det ens var ett övergrepp.
  • Anonym (nn)
    Linnea1994 skrev 2015-06-23 13:14:38 följande:
    Jag har läst alla dina inlägg för att hitta vad det onormala är men hittar inget därför ifrågasatte jag vad du sett.
    Det är bra, det gör man också när man diskuterar.
  • Anonym (nn)
    Tokfrans skrev 2015-06-23 13:19:56 följande:
    Jag som mamma och även våldtagen som barn själv, om jag hade sett ett barn bli tagen på, på ett sätt som man inte vanligen gör, klart som fan man går fram och kollar så allt står rätt till. Hade inte ändrat mig om den tanken.
    Då gör du det du själv anser vara det rätta och det är inte konstigt alls att om du fick tillfälle även skulle agerade annorlunda.
  • Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-23 13:35:28 följande:
    Men varför tror du att du skulle få bekymmer bara för att du berättar vad du såg,eller om du anmäler?
    Tror du att personen läser här och kan veta vem du är?
    Om det var flera personer där som såg samma sak så kan det ju likaväl vara någon av de andra som har berättat det. Eller hur.

Om du vill få till en saklig diskussion så är det nog bäst att du berättar vad det var du såg. Annars kan du inte förvänta dig att få sakliga svar.
    Det fanns några till, men det var några i sällskap och dom diskuterade med varandra så dom såg säkert inte det jag såg. Jag har beslutat mig för att inte tala om det jag vittnade.
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen