Inlägg från: Anonym (nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Virriga Vera skrev 2015-06-22 20:11:57 följande:
    Jag trodde ärligt att du postade för att man skulle diskutera?
    Jag vill diskutera, men jag har uppriktigt inte fått så många sakliga frågor.
  • Anonym (nn)
    Virriga Vera skrev 2015-06-22 20:14:57 följande:
    Men om du vill diskutera så censurera inte när man ställer frågor. Vad var osakligt med min fråga?
    Jag förstår att frågan kan röra upp en del läsare, men jag kommer inte att besvara personinriktade frågor. Jag vill att tråden hålls saklig, städad och seriös.
  • Anonym (nn)
    Fiona M skrev 2015-06-22 20:16:00 följande:
    OL: varför gjorde du ingenting?
    Tack för att du ställer en saklig fråga.
    Jag tror inte att jag kan påverka situationen så mycket, att mina signalement inte leder till någon utredning då personen som förgrep sig på barnet gjorde det på ett sätt som kunde även uppfattas som naturligt, beroende på hurdan uppfostran/relation dom har. Jag tror också att jag själv kan få problem om jag blandade mig in i det hela. Är det själviskt eller fegt? Jag vet inte, men jag upplever samtidigt att jag inte kan rädda hela världen.
  • Anonym (nn)
    Fiona M skrev 2015-06-22 20:21:43 följande:
    Vad menar du att frågan är?

Tråden handlar om hur fegt du betedde dig, hur ska tråden inte komma att handla om dig då?
    Jag är inte sakfrågan här.
  • Anonym (nn)
    Virriga Vera skrev 2015-06-22 20:22:38 följande:
    Hur tror du att du skall kunna få till en diskussion om ditt agerande om du inte tänker svara på för dig obehagliga frågor? Jag måste säga att du har ett märkligt sätt att försöka få till en diskussion genom att påstå att man är oseriös för att man ställer frågor som är relevanta för att kunna diskutera.
    Se inlägg #25
  • Anonym (nn)
    Fiona M skrev 2015-06-22 20:28:59 följande:
    Självklart hade ditt ingripande kunnat göra skillnad.

På vilket sätt skulle du kunna drabbas?

Är det här en generell livsfilosofi, eller gäller det bara här att du skuldbelägger barnet (hen kan anmäla när hen förstår att ngt är fel...)?

Ja, det är både själviskt och fegt.
    Man kan inte lägga skuld på barnet/offret, det vore helt uppåt väggarna eller vad tycker du själv?
  • Anonym (nn)
    Fiona M skrev 2015-06-22 20:30:40 följande:
    Vad är sakfrågan då?

Som jag ser det handlar tråden om att du inte ingrep när du hade möjlighet att göra det, och sen försöker skylla ditt eget agerande på att "verkligheten är hård".
    Verkligheten ÄR hård, det säger väl sig självt när man ser sådant.
  • Anonym (nn)
    Fiona M skrev 2015-06-22 20:35:52 följande:
    Jag tycker ju det, men du lägger ju ansvaret där, på ett utsatt barn.

Varför gör du det om du tycker det är "helt uppåt väggarna"?
    Hur tycker du att jag gör det?
  • Anonym (nn)
    Fiona M skrev 2015-06-22 20:37:34 följande:

Är det här en sån här omvänd tråd, där du själv blev utsatt för övergrepp som barn och försöker få reda på hur folk tänker när de inte ingriper?

Nej, det är det inte. Jag har inte blivit utsatt.
  • Anonym (nn)
    Fiona M skrev 2015-06-22 20:39:02 följande:
    Genom att du påstår att det är barnets ansvar att stoppa det, inte ev. vuxna -som du -som märker av det.
    Jag skrev inte att det är barnets ansvar, men han är det avgörande vittnet. Jag kan ju ha haft fel också, tolkat allting åt pipan fast jag såg det med mina egna två ögon.
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen