Inlägg från: Anonym (nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Fiona M skrev 2015-06-22 20:42:10 följande:
    Verkligheten är hård för att folk, som du, är fega.

Är det en livsfilosofi alltså?

Om du såg någon hålla på att drunkna, skulle du gå förbi? (Den kan ju dra ner dig)

Om någon faller, tar du emot den? (Den kan ju skada dig i fallet)

Om din vän misshandlad psykiskt inför dina ögon, är du tyst? (Du vet ju inte om personen blir fysisk också)
    Nu försöker du skuldbelägga mig för någonting jag faktiskt inte har ansvar över.
  • Anonym (nn)
    Fiona M skrev 2015-06-22 20:47:02 följande:
    Är sakfrågan att/om verkligheten är hård?
    Om du inte förstår läsa så är det ingen större mening att diskutera. Du behöver inte bli så upprörd, det kan lika väl ha varit att jag missuppfattat någonting, vet ju inte.
  • Anonym (nn)
    Fiona M skrev 2015-06-22 20:48:30 följande:
    Du har ett moraliskt ansvar att göra något, det går inte att komma ifrån.

I vissa fall kan man frukta för sin egen säkerhet och bli skrämd till inaktivitet, men gällde det här?
    Moral.. du kan för sjutton ändå inte tvinga någon att agera, eller kan man?
  • Anonym (nn)
    helene 355 skrev 2015-06-22 20:52:02 följande:
    Vad såg du då? frågan har ställts flera gånger, men du svarar ej.
    Den frågan har jag inte fått innan och mitt svar blir att jag inte vill berätta.
  • Anonym (nn)
    helene 355 skrev 2015-06-22 20:59:04 följande:
    ex så skrev dr nail det bara några inlägg ovan. Jag tycker du verkar vara en fruktansvärd människa, troligen har du nå problem med att att uppfatta känslor och empati. Du kan vara delaktighet till att ett barns liv förstörs eller att detta barn senare kommer ta livet av sig. detta kommer du ha en del och skuld av och ja man borde kunna tvinga människor att ha moral!!
    Borde kunna tvinga människor...?
    Det låter hårt om du frågar mig.
  • Anonym (nn)
    Virriga Vera skrev 2015-06-22 21:00:06 följande:
    Jag kan inte tolka denna TS på annat sätt än att du vill inte diskutera, du vill inte få några frågor som är obehagliga för dig. Du vill bara få bekräftat att du gjorde rätt.
    Jag vet inte om jag gjorde rätt eller fel, men som jag skrev så kan jag inte tillbringa all min tid åt att anmäla till höger och vänster. Det finns säkert flera vittnen och jag hoppas att dom tar steget jag inte tog.
  • Anonym (nn)
    helene 355 skrev 2015-06-22 21:02:34 följande:
    håller med, en feg idiot som vill försöka döva sitt dåliga samvete. TYvärr finns människor som "slänger barnen till lejonen" på detta sätt, istället för att reagera!
    Reagera gjorde jag, även du. Att agera är att göra någonting åt saken.
  • Anonym (nn)
    helene 355 skrev 2015-06-22 21:04:04 följande:
    ja människor borde bli tvingade att se till att barn inte utsätts för sexuella övergrepp och vanvård!

det borde vara en inbyggd mänsklig urkraft inom människan, emn som du däremot verkar sakna!
    Ta det lugnt nu.
    Är inte det främst förälderns egna uppgift?
  • Anonym (nn)
    Virriga Vera skrev 2015-06-22 21:07:54 följande:
    Du ser ett (1) barn som du misstänker blir utnyttjat av en pedofil och du har inte tid att agera?
    Såhär är det. Jag är en väldigt omtänksam och hjälpsam människa med god moralisk medvetenhet, men jag kan inte spendera all min tid åt att tänka på andra för mig helt främmande människor. Det är inte min uppgift.
  • Anonym (nn)
    helene 355 skrev 2015-06-22 21:12:03 följande:
    nej de är en medmänslig skyldighet om man är rätt funtad i huvudet!

man låter inte sexuella brott på barn sker men är för korkad för att agera.
    Det kan ha varit någonting sexuellt.
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen