Anonym (Ledsen) skrev 2015-06-26 14:59:55 följande:
Många svar! Jag har läst alla och är tacksam för att ni tar er tid att svara!
Jag förstår att man tänker på andra, det är inte det! Även jag gör det men inte på detta sättet. Att sedan spara bilder på henne är långt över vad jag tycker är okej.
Vi har pratat läänge inatt. Jag vet att han tänkt på henne länge, han har inte liksom huxflux sparat bilder på henne. Han har sagt att han kollat på hennes bilder innan. Och varför? Jo, för att han tycker att hon är snygg och det är av nyfikenhet. Inget annat enligt honom. Han förstår inte vad jag känner och jag kan inte förklara det tydligare, vet inte hur jag ska få honom att förstå.
Vi umgås ofta med denna tjejen, denna tjejen har inte blodsband till mig utan är ''ingift''. Vi har badat och bastat ihop med henne.. Och jag tänker bara på hur min man velat ha sex efter det och han då säkert bara tänkt på henne.. Jag får massa tankar i huvudet, när dom vart ensamma, när han gett henne komplimanger, han får mig att tycka illa om henne.. Jag vet att det är fel men jag känner så. Han har liksom sparat mer än 20 bilder av henne. Jag tvingade honom att visa mig.
För mig är detta jättejobbigt. Jag vill inte att min man ska vara så tänd på någon i vår närhet.. Jag vet inte vad jag ska göra, min man fattar liksom inte ens att detta är en stor grej för mig!
molly50 skrev 2015-06-26 15:23:49 följande:
Till att börja med så vill jag säga att jag förstår hur du känner.
Det han har gjort är inte ok.
Och han gör det ju inte lättare för dig genom att vara så oförstående.
Kanske finns det någon annan han lyssnar på som kan få honom att förstå?
Eller om familjerådgivning kan vara ett alternativ?
Han kanske behöver få höra från en utomstående att han har gått över gränsen för vad som är ok och att det har sårat dig rejält.
Kanske är det så att han har svårt att erkänna inför dig att han har gjort fel.
Kram och lycka till! Och berätta gärna hur det går!
Jag håller med molly här, jag hoppas att du ursäktar mig men din man verkar vara allmänt trög om han inte fattar att det känns sårande och respektlös för dig att han sitter och runkar till bilder på någon gemensam bekant. Du behöver hjälp av någon utomstående för att få polletten att trilla ner. Snacka med någon gemensam vän eller om du har bra kontakt med hans familj så prata med någon av dem. FR kan oxå fungera.
Eller så skäms han och spelar dum, han kan ju inte slingra sig ur att han faktisk gjorde det, men han kan låtsas som att han inte aaaalls viste att det var fel.
I båda fallen behöver du hjälp med att få honom att fatta allvaret i dethela