• Anonym (Ledsen)

Min man runkade till min släkting?

Ja som rubriken säger så misstänker jag detta..

Jag kom hem idag från jobbet och ser att min mans dator står öppen i köket, inget konstigt egentligen. Jag fixar i ordning hemma och går sedan förbi datorn och ser att en bild på min släkting är upptryckt. Tycker det verkar lite märkligt så jag sätter mig och kollar, ser att han ''sparat'' flera bilder på henne. Gärna lättklädda bilder i bikini osv. Jag mår illa av att se det, inte fan vill jag att min man sitter och kollar på min släkting.. Gråter

Min man kommer hem senare ikväll och jag ska ta upp detta med honom då.

Skulle ni tycka att det inte var en stor grej eller hur hårt skulle ni ta det om er partner gjort detta? Varför skulle han annars ha bilder på henne? Jag känner mig bara äcklad om det är så. Jag vet att hon är fin och skitsnygg och det gör mig ledsen Rynkar på näsan

• Svar på tråden Min man runkade till min släkting?
  • Anonym (Jolita)
    Anonym (Alltså haha) skrev 2015-06-27 02:25:57 följande:

Du borde inte ta så illa vid dig.. Han glömde ta bort bilderna han njutit till. Hans misstag. Hade bilderna på bilden varit en arbetskollega så hade du gnällt för det tror jag. Problemet är att du fick se mer än du ville. Det var inte meningen att du skulle veta hans tankar. Din självkänsla bråkar med ditt förnuft just nu. Skit i runket och var glad att det endast var ett Runk och inte knull!

Fast varför ska hon vara glad för att hennes man runkade åt och inte knullade hennes släkting? Sjuuuuukt!
  • Anonym (Jolita)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-06-26 15:58:12 följande:

Tack, jag håller med er. Känner inte ens igen honom. Han har alltid varit förstående och försökt komma fram till lösningar men nej, inte nu. Han ser det inte som en stor grej. Han tycker det räcker med mitt ''tjat'' nu men jag får liksom inget tillbaka och därför ''tjatar'' jag. Det är fruktansvärt frustrerande och känns som att prata med en 5-åring. Jag tror att han vet att han gjort bort sig, att han också tycker det är respektlöst. Precis som du skriver Fool. Men kan inte med att säga det. Jag klarar inte av att ta upp detta med familj eller vänner. det går inte. Det känns som ett misslyckande för mig och bara äckligt. Då får dom ju reda på att min fina man kollar på en 15 år yngre släkting, att han sparat bilder.. Jag är rädd att hon får veta det också. Nej, jag skulle skämmas något fruktansvärt.. Jag orkar inte mer. Han kan inte prata med mig om detta som en vuxen människa. Allt är jobbigt bara. Det är jag som är löjlig och dum. Nu ska han ut ikväll och bryr sig inte om att jag mår dåligt. Jag vill inte vara med en man som inte ens respekterar mig och när han gjort något som jag tycker är fel så kan han inte ens diskutera detta med mig. Nej, det går inte. 

Jag skulle också föreslå paus, om han nu tydligt visar noll respekt för dig efter det som hänt så kanske han tänker till om du på ett seriöst sätt säger att du vill ta en paus. Förhoppningsvis kanske han vaknar till och blir lite mer åt andra hållet istället för nonchalant?
  • Anonym (...)
    Anonym (Alltså haha) skrev 2015-06-27 02:25:57 följande:

Du borde inte ta så illa vid dig.. Han glömde ta bort bilderna han njutit till. Hans misstag. Hade bilderna på bilden varit en arbetskollega så hade du gnällt för det tror jag. Problemet är att du fick se mer än du ville. Det var inte meningen att du skulle veta hans tankar. Din självkänsla bråkar med ditt förnuft just nu. Skit i runket och var glad att det endast var ett Runk och inte knull!

Man sparar inte ner bilder att runka till på folk i ens närhet, så självklart blir man ju inte glad om en partner sitter med bilder på arbetskollegor heller. Jösses.

Och glad för att han inte knullade henne? Det låter att du tycker man ska vara tacksam "för det hade ju kunnat vara värre". Män kan bete sig hur som helst "för det är ju så män är".
    "Du ska vara glad att det bara var en knull, han hade ju kunnat haft en relation och skaffat barn med en vid sidan av/det hade ju kunnat vara flera/han hade ju kunnat vara mördare....".

Jag tappar hoppet om mänskligheten och snart bosätter jag mig själv på en öde ö..
  • Anonym (Q)

Jag förstår dig mer än väl och lider med dig. Det är ett svek och att han själv inte inser allvaret är illavarslande. Parterapi eller paus - nåt måste ske annars fortsätter det bara. Enda skillnaden blir att han blir bättre på att dölja det.

• Anonym (Alltså haha)

Som sagt.. Låt inte gnällfiorna här inne få dig att lämna någon pga ett Runk. Ja var lite jävla tacksamma istället eller gift er med en arab otacksamma människor!

• MammAmma
    Anonym (Alltså haha) skrev 2015-06-27 14:23:18 följande:

Som sagt.. Låt inte gnällfiorna här inne få dig att lämna någon pga ett Runk. Ja var lite jävla tacksamma istället eller gift er med en arab otacksamma människor!

Det är väl fan inget att vara tacksam över, vissa av oss sätter större värde på oss själva än så. Runka till bilder på släktingar eller knulla dem - bara olika grader i helvetet.
  • Mongo fraan yttre rymden
    molly50 skrev 2015-06-26 14:16:16 följande:
    Han har erkänt vad han har gjort. Därav att folk skriver att han har runkat till bilderna.
    Det är en sak att ha fantasier eller runka till porr t ex.
    Men TS man gick över gränsen och sparade bilder på en av TS släktingar för att runka till.
    Och då blir det mer personligt.

Du kanske inte hade brytt dig om din flickvän gjort något sådant.
    Men det du måste förstå är att alla inte tänker likadant som du.
    Det du tycker är en skitsak kan vara en stor grej för någon annan.
    Vi är alla olika och tänker och känner på olika sätt.
    Har han verkligen erkänt det? Jag tyckte det bara stod att han erkänt att han tittat på bilderna. Onanidelen var sedan TS slutsats. Men låt säga att han gjorde det då, för diskussionens skull.

Jag får medge att jag hade tyckt det var rätt osmidigt och ocharmigt gjort, för det känns som att ta del av någon annans högst privata onanifantasier som inte riktigt är ämnat för visning och inte så jättesmickrande. Dock tror rätt många har mer eller mindre förbjudna släktfantasier av olika slag, så den saken känner jag inte att jag kan slå ner på. Jag personligen har inga sådana och förstår inte den grejen, men jag accepterar att det finns.

Jag har inget vettigt råd till TS då hon och sambon har vitt skilda perception om saken. Hon får bestämma sig om det positiva med honom och förhållandet väger över eller ej. Jag tror inte han kommer förstå riktigt, så ältandet kan bli en negativ grej i sig som kan bana väg för en krasch, fastän de kanske till sist sluter fred eller nåt.
  • Anonym (Pappa32)

Din man runkar. Det gör alla män. Det betyder inget vad man runkar till.

Släpp det. Nu.

• Anonym (...)
    Anonym (Alltså haha) skrev 2015-06-27 14:23:18 följande:

Vara tacksam för att någon gör något som i förhållandet inte är okej? Vad är det att vara tacksam över? Över att an inte hade ett fylleknull? Om han hade det, ska man vara tacksam över att han inte har en älskarinna? Nej..

1. Hitta en partner som har samma värderingar som en själv/bestäm vad som är okej och inte.
    2. Gå inte över gränsen.
    3. Går din partner ändå över gränsen - håll fast vid dina principer. Vet ditt värde! 
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2015-06-27 14:44:25 följande:
    Vara tacksam för att någon gör något som i förhållandet inte är okej? Vad är det att vara tacksam över? Över att an inte hade ett fylleknull? Om han hade det, ska man vara tacksam över att han inte har en älskarinna? Nej..

1. Hitta en partner som har samma värderingar som en själv/bestäm vad som är okej och inte.
    2. Gå inte över gränsen.
    3. Går din partner ändå över gränsen - håll fast vid dina principer. Vet ditt värde! 
    Tillägg: säger inte att man ska dumpa direkt, bara att man inte ska sitta och "vara tacksam" och ta vad som helst.
Svar på tråden Min man runkade till min släkting?