• vaniljkaka

Förstoppad. Bajsade ut en hel tablett

Ursäkta för äcklig tråd, men jag mår fan inte bra. Varit förstoppad jätte länge, min mage är stenhård, öm och putar ut. 

Jag vet att jag borde gått till läkare för länge sen. Men har inte vågat.

Idag var jag så trött på helvettet så jag testade något som folk tipsat om på nätet. Ut kom en tablett! En stenhård medicintablett! Ska inte tabletter smälta i magen? 

Det är velnafaxin jag äter. Exakt en sån kom ut :( tänk om det ligger massa såna tabletter inne i mig?? 

Va ska jag göra? ;( Skickar med bild på hur tabletterna ser ut om det har ngn betydelse 

• Svar på tråden Förstoppad. Bajsade ut en hel tablett
  • Anonym (d)

Du? Hur sitter du när du är på toaletten? Man ska HUKA, dvs fötterna på toalettstolen. Det är inte naturligt för människor att sitta på toaletten så som man gör. Jag bajsar mycket lättare när jag hukar. Och sen ska du ta en msk psylliumfröskal med mycket vätska varje dag för att förhindra förstoppning. Det funkar verkligen jättebra, efter ett tag fungerar tarmarna som de ska igen.

• Anonym (20 år)

Psyllium i all ära-har ätit såna i 12 år och nej,de funkar inte heller. Jag köpte en sån där barnpall och sätter upp bena på när jag bajar,det underlättar för en med korta ben som jag. Glad

• Anonym (Id)
    Anonym (20 år) skrev 2015-07-17 19:54:43 följande:

Lactulos är blaha,blaha bara! Gav mig endast öm gasmage. Med 20 års erfarenhet av förstoppning säger jag bara en sak- har det gått långt tid köp lavemang! När jag inte skitit på 9 dar och inte ens kunde gå längre tog jag det. Vilken befrielse! Tungan ute  Dulcolax kan funka om man tar 2 och inte är jätteförstoppad. Numer får jag skita,men aldrig allt så var femte vecka får jag förstoppningsdiarre då jag verkligen får tömma magen. Också en befrielse!

Lactulos är inte alls bara blaha blaha! Det är riktigt bra, det enda som fungerar för mig.

Dricker jag 15ml Lactulos varannan morgon får jag gå på toaletten var tredje dag. Struntar jag i det går det lätt 14 dagar och sedan blir det sprickor och blod. Och tårar!

Så jag rekommenderar verkligen Lactulos.
  • Aniiee
    Klexane skrev 2015-07-17 00:06:55 följande:
    2/3 microlax? Helt fel. Man ska ta 1-2 HELA microlax vid svår förstoppning. 2/3 microlax har noll effekt.
    Jag tror uska81 menade två till tre, inte två tredjedelar, även om det såg ut så...
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • vaniljkaka

Köpt ingredienser till pajalagröt som jag ska börja äta.

Googla om ni inte vet vad det är :) bra för cpmagar 

• Anonym (Stoppad)

Jag har alltid haft problem med trög mage och hittat en grej som funkar på mig.

1msk hela linfrön sköljs ner med vatten på morgonen och 30ml lactoulos på kvällen.

• uska81

Ja jag menade såklart 2 till 3 microlax! Det borde man förstått! Ha ha!

• Klexane
    uska81 skrev 2015-07-19 23:14:52 följande:

Ja jag menade såklart 2 till 3 microlax! Det borde man förstått! Ha ha!

Hur ska man förstå det när du svart på vitt skriver 2/3?

Så nej, det är inte så att alla kan läsa sig vad du egentligen menar när du skriver något helt annat.

Tror du en läkare tänker att "ja, sjuksköterskan förstår nog att jag menar 2-3 men jag skriver 2/3 iallfall..."
  • micromat
    Klexane skrev 2015-07-20 19:44:00 följande:

Hur ska man förstå det när du svart på vitt skriver 2/3?

Så nej, det är inte så att alla kan läsa sig vad du egentligen menar när du skriver något helt annat.

Tror du en läkare tänker att "ja, sjuksköterskan förstår nog att jag menar 2-3 men jag skriver 2/3 iallfall..."

Jag fattade att hon menade 2-3 st... Ibland kan man faktiskt förstå att det är en simpel felskrivning om man tänker lite till.. Då det är rätt logiskt att det är svårt att ta två tredjedelars microlax och dessutom tro att det ska hjälpa mot en jätteförstoppning när inte 1 microlax hjälper..

Hur ska hon veta hur en läkare tänker.
  • Klexane
    micromat skrev 2015-07-20 21:12:55 följande:

Jag fattade att hon menade 2-3 st... Ibland kan man faktiskt förstå att det är en simpel felskrivning om man tänker lite till.. Då det är rätt logiskt att det är svårt att ta två tredjedelars microlax och dessutom tro att det ska hjälpa mot en jätteförstoppning när inte 1 microlax hjälper..

Hur ska hon veta hur en läkare tänker.

Snarare hur ska vi veta vad en läkare skriver om denne skriver som uska81? Man måste skriva det man menar och inte det man tror att alla förstår. 2/3 är tvåtredjedelar och inte två till tre.
Svar på tråden Förstoppad. Bajsade ut en hel tablett