• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • AKF

Elenic! Lycka till imorgon nu.

Kram!

Elenic skrev 2015-08-23 17:01:47 följande:

Tack söta!! mindre än 48 timmar kvar nu. Inte för att jag tänker på det eller så... ;)

• AKF

Stort grattis! Måste vara skönt att passera den där magiska 12-gränsen. Jag längtar själv...

Reflexen skrev 2015-08-21 15:35:13 följande:

Det gick bra! Ett levande foster som mättes till ungefär den ålder jag trodde.

Så skönt att du får ett ul, Mammave! Snart är de där första 12 veckorna slut och vi kan börja hoppas lite mer!

• Smilla80

Jag tror att vi ska försöka vänta till efter kub med att berätta, OM det går att dölja magen så länge... ;) då är jag i v 13. Vad kul AKF att du har samma datum för kub! Vilket sammanträffande, 3 st som har samma datum i detta lilla forum, hihi!

Kram på er alla!

• Reflexen

Vi kommer också vänta tills vi sett resultatet på kub eller NIPT innan vi berättar. Har vi inte sagt nåt ännu kan vi lika gärna vänta några veckor till, känns det som.

• NellieMeja

Hej tror vi ska berätta efter kub testet. Längtar till det dom kommer bli så glada för dom har tjatat om ett lillasyskon.Plus att dom kan få en förklaring till varför morsan var trött sur och vresig det sista tiden.hihihi

• NellieMeja

Okej vilken bra svenska i mitt inlägg hoppas ni förstår vad jag menade.Skyller på att jag är jätte trött

• mammave

Om allt ser bra ut på ul imorgon berättar vi då för typ alla tror jag Vi har inte sagt ngt än till ngn. Dock sa min sexåring: "mamma vad tjock mage du har" häromdagen :-P Hon drog dock ingen slutsats Två arbetskamrater har frågat så då kunde jag ju inte ljuga, men annars vet ingen.

• Carabellis kusp
    Emzaan skrev 2015-08-24 19:38:15 följande:

Hej alla , när tänker ni berätta för de blivande syskonen,? Jag är sugen på att berätta då jag märker att barnen märker attt jag inte mår bra( typ springer och kräks) svårt att mörka. Men ska nog vänta tills vecka 12. V 11 imorgon.

Eftersom jag fortfarande är tokrädd för MA, så kommer jag vänta till efter KUB. Min dotter är bara 2,5 år, så mitt i den där bebisälskarfasen, så jag tror hon kommer bli fascinerad.
  • AKF

Skickar ut en fråga, igen. ;)

Funderar mycket på kub och ev fostervattensprov. Jag vill göra kub men både jag och min sambo är fundersamma till fostervattensprov pga risken för MF.

Hur resonerar ni? När jag väntade dottern gjorde vi varken kub eller något annat, då var jag 31 år.

Nu kommer jag troligtvis behöva berätta innan kub. Har två familjetillställningar två veckor innan dess när jag går in i v 12 och jag har svårt att dölja magen och allt redan nu...

• Zezziz84

Hej alla:) vad kul att vi blivit så många:)
    Jag går in i v12 på torsdag, har inskrivning hos bm idag:)
    Någon som vet om man lyssnar efter hjärtljud på inskrivningen?

Sen tänkte ja fråga er som gjort kub/ nipt hur gamla e ni? Jag blir 31 år snart o min bm tyckte inte jag skulle göra de!

Svar på tråden Marsbebis 2016