• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    AKF skrev 2015-08-25 08:08:02 följande:

Skickar ut en fråga, igen. ;)

Funderar mycket på kub och ev fostervattensprov. Jag vill göra kub men både jag och min sambo är fundersamma till fostervattensprov pga risken för MF.

Hur resonerar ni? När jag väntade dottern gjorde vi varken kub eller något annat, då var jag 31 år.

Nu kommer jag troligtvis behöva berätta innan kub. Har två familjetillställningar två veckor innan dess när jag går in i v 12 och jag har svårt att dölja magen och allt redan nu...

Låter som att nipt är det nästa för dig; nästan helt säkert svar och ingen missfallsrisk.

Du får ha löst sittande klänning på kalasen, så kan allt döljas
  • Carabellis kusp
    Zezziz84 skrev 2015-08-25 09:33:51 följande:

Hej alla:) vad kul att vi blivit så många:)

Jag går in i v12 på torsdag, har inskrivning hos bm idag:)

Någon som vet om man lyssnar efter hjärtljud på inskrivningen?

Sen tänkte ja fråga er som gjort kub/ nipt hur gamla e ni? Jag blir 31 år snart o min bm tyckte inte jag skulle göra de!

Man lyssnar inte på hjärtat på inskrivningen. Mest en massa frågor och blodprov i arm och finger, urinprov, blodtryck.

Jag gör kub för att det är gratis för alla här. Är 27 år. Vill veta riskerna, men också se att graviditeten inte avstannat.
  • Reflexen

Jag är 38 och vill göra kub eller NIPT därför att jag vill veta med så stor säkerhet som möjligt om vi väntar ett friskt barn.

Här erbjuds kub till dem över 35, tror jag.

• Zezziz84

Oki:) här erbjuds man oxå från 35år!
    Jag har varit inne på o göra de men sambon o bm tyckte inte.. Har två friska barn sen innan, de gör nog att man blir nervös o tänker på de..

• Reflexen

Nä, risken för kromosomrubbningar ökar väl markant med åldern, så är du bara 31 så är det nog ingen större risk. Känner du dig lugn utan test så strunta i dem! Det var inte ens tal om kub när jag var 31 o väntade dottern! Och hon blev frisk

Om du inte kan släppa det så får du kolla vad du kan få för test. För mycket oro är ju inte heller nyttigt!

Vi vill också testa just för att vi har ett friskt barn innan, kan vi ha sån tur igen liksom?

Zezziz84 skrev 2015-08-25 14:51:14 följande:

Oki:) här erbjuds man oxå från 35år!

Jag har varit inne på o göra de men sambon o bm tyckte inte.. Har två friska barn sen innan, de gör nog att man blir nervös o tänker på de..

• Zezziz84
    Reflexen skrev 2015-08-25 15:01:47 följande:

Nä, risken för kromosomrubbningar ökar väl markant med åldern, så är du bara 31 så är det nog ingen större risk. Känner du dig lugn utan test så strunta i dem! Det var inte ens tal om kub när jag var 31 o väntade dottern! Och hon blev frisk smile1.gif

Om du inte kan släppa det så får du kolla vad du kan få för test. För mycket oro är ju inte heller nyttigt!

Vi vill också testa just för att vi har ett friskt barn innan, kan vi ha sån tur igen liksom?

Det e säkert ingen fara för dig:) håller tummarna:)
  • hannis12345

Jag gjorde kub UL igårkväll. V 12 första barnet!

Jag är 32 i år. Jag fick 1:20 000 så jag är jätteglad.

Jag hade planerat göra kub och satt en gräns för mig själv, under den hade jG gått vidareb med nipt.

Nu kommer jag inte göra det!

Lycka till ;))

quote=75677505][quote-nick]Zezziz84 skrev 2015-08-25 09:33:51 följande:[/quote-nick]Hej alla:) vad kul att vi blivit så många:)

Jag går in i v12 på torsdag, har inskrivning hos bm idag:)

Någon som vet om man lyssnar efter hjärtljud på inskrivningen?

Sen tänkte ja fråga er som gjort kub/ nipt hur gamla e ni? Jag blir 31 år snart o min bm tyckte inte jag skulle göra de![/quote]

• Smilla80

"Hos mig" blir alla erbjudna kub så jag tänker nog göra det. Man kan också välja enbart ultraljudet, så jag har varit lite i valet o kvalet... Men jag kör nog på hela kub ändå är väl lika bra. Jag kommer ha inskrivning i v 12+, är inte det lite sent?

• Elenic

Hurra och jubel!! Bebis mår bra! Daterad till 10+1 och vi är SÅ lyckliga!!

Svar på tråden Marsbebis 2016