• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp

Fick risken 1:2 på kub för samtliga syndrom trisomi 13,18, 21. Kommer få akutremiss till fostermedicin för moderkaksprov. Med tanke på min ålder, 27 år, känns oddsen för ett friskt barn som obefintliga.

• pomperiposa
    Carabellis kusp skrev 2015-08-27 21:59:41 följande:

Fick risken 1:2 på kub för samtliga syndrom trisomi 13,18, 21. Kommer få akutremiss till fostermedicin för moderkaksprov. Med tanke på min ålder, 27 år, känns oddsen för ett friskt barn som obefintliga.

Jag håller tummarna på att bebisen är frisk, förstår din oro, många kramar. Lycka till.
  • mammave
    Carabellis kusp skrev 2015-08-27 21:59:41 följande:

Vad hemskt jobbigt! Men kan man ha alla tre avvikelserna på en gång? Hoppas du får tid snabbt o att det ändå är bra. Styrkekram <3
  • NellieMeja

Ååååå ont. Ligger på jobbet å har så ont längst ner på höger sida av magen vid snippan vet riktigt hur jag ska förklara hoppas på att det är en cysta som har spruckit å att bebis är ok är i v11. Så orolig väntar på att gynmottagning ska öppna. Skit skit

• Carabellis kusp
    pomperiposa skrev 2015-08-28 06:43:04 följande:

Jag håller tummarna på att bebisen är frisk, förstår din oro, många kramar. Lycka till.

Tack, men det känns som en väldigt liten chans.
  • Carabellis kusp
    mammave skrev 2015-08-28 06:45:42 följande:

Vad hemskt jobbigt! Men kan man ha alla tre avvikelserna på en gång? Hoppas du får tid snabbt o att det ändå är bra. Styrkekram <3

Nej, det tror jag inte. Men jag hade kunnat acceptera trisomi 21, Downs syndrom, om hjärtat vore friskt, men nu är det ju stor risk att det är båt av de andra syndromen som leder till döden kort efter födseln. Jag sitter på jobbtoaletten och gråter okontrollerat.
  • Carabellis kusp
    NellieMeja skrev 2015-08-28 07:53:08 följande:

Ååååå ont. Ligger på jobbet å har så ont längst ner på höger sida av magen vid snippan vet riktigt hur jag ska förklara hoppas på att det är en cysta som har spruckit å att bebis är ok är i v11. Så orolig väntar på att gynmottagning ska öppna. Skit skit

Hoppas du är ok.
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-08-28 09:48:41 följande:

Nej, det tror jag inte. Men jag hade kunnat acceptera trisomi 21, Downs syndrom, om hjärtat vore friskt, men nu är det ju stor risk att det är båt av de andra syndromen som leder till döden kort efter födseln. Jag sitter på jobbtoaletten och gråter okontrollerat.

Åh vännen, är så oerhört ledsen för din skull, vad fruktansvärt jobbigt med ett sådant besked. Jag ska ändå fortsätta hålla tummar tills vi verkligen vet... önskar jag kunde ge dig en kram på riktigt, men det får bli en stor cyberstyrkekram istället... <3
  • Smilla80
    NellieMeja skrev 2015-08-28 07:53:08 följande:

Usch! Hoppas du får ett lugnande besked på gyn. Kram!
  • NellieMeja

Ligger på gynmottagning nu å vilar med tablett. Har fått se bebisen som mår toppen fick se hjärtat slå så skönt lugnade mig massor :):).Men dom hittar inte orsaken till det onda. Kanske blir en sväng till kirugakuten vill inte det. Jag hoppas att det är nerver i kläm.

Svar på tråden Marsbebis 2016