Reflexen skrev 2015-08-31 22:33:17 följande:
Kul med många inlägg att läsa
kommer inte ihåg allt jag ville kommentera, så tar en snabb sammanfattning här 
Välkommen till er som är nya!
Grattis till fina siffror, Bonebag! Söt bild 
Hoppas att ni med foglossningar och fotbollsvurpor blir bättre snart!
Skönt att du orkar skriva lite, Carabellis! Hoppas du slipper vänta så länge på svar !
Jag funderar också på att strunta i vägning på mvc. Är redan överviktig och vill slippa pekpinnar som får mig att må dåligt. Det beror ju på vilken inställning och attityd min bm har också. Får jag fråga varför du inte kommer väga dig, Elenic?
Idag har jag inte varit lika vidrigt trött som förra veckan. Hoppas hoppas att det håller på att vända nu!
Självklart, det är bara att fråga..
Jag hade ganska jobbiga ätstörningar från mitten av tonåren tills slutet av 20-åren.. Värst var det väl 19-24 ungefär. Sen blev jag gravid med min dotter, och vägde mig precis som man ska och mådde SÅ dåligt av att gå upp i vikt okontrollerbart. Jag vägde 50 kg till 168 cm när jag blev gravid och gick väl upp nästan 18 kg, vilket BM tyckte var jättebra. Och jag HATADE min kropp hela tiden, samtidigt som jag älskade att den gjorde min dotter. Kluvet. Mellan dottern och sonen blev jag väl lite bättre, men nästa graviditet var ändå jobbig. Här stod jag dock på mig och vägde mig inte och det blev SÅ mycket lättare. Så för mig nu var valet självklart att skippa vågen. Jag är normalviktig (varken under eller över) nu och skulle säga att jag varit helt "frisk" i fyra år ca. Men jag vet att det är så ömtåligt och något som får mig att börja må dåligt kan kasta mig tillbaka i att bota det svarta och svåra med att inte äta. Jag vill desperat hålla mig kvar i detta normala tillstånd där mat är avdramatiserat, och hoppas verkligen att denna graviditet inte stökar till det. Brukar annars må skit när folk sager "Hej tjockis" och sånt annat charmigt som tycks vara ok att häva ut sig till gravidisar...