• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • sandra84

Är så klantig! Spelade fotboll idag med mina elever. Gjorde en rejäl vurpa och har nu så ont i ryggen att jag inte kan röra mig. Men bjöd eleverna på ett gott skratt. Fick en kickstart med foglossningen om inte annat.

Har inte vägt mig. Men jämför jag kort är jag lika stor nu som jag var med de andra barnen i vecka 24+. Men det kanske är normalt då det är tredje barnet?!

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-08-31 11:57:50 följande:

Moderkaksprovet är taget. Skumt var det. De ringer troligen innan veckan är slut, men jag ska tydligen vänta tills onsdag nästa vecka innan jag andas ut om jag inget hört. Läkaren var så trevlig, rätt man på rätt plats.

Skönt att det är gjort och att du fick ett gott bemötande i denna svåra sits! Håller tummar och tår för dig!

Jag har också gått upp 13 kg med mina andra två, får se vad det stannar på denna gång... Man kanske e sån som går upp mkt i början o sen jämnar det ut sig?! Nåja, lite kilon hit och dit spelar ju verkligen ingen roll!
  • Smilla80
    Zezziz84 skrev 2015-08-31 13:10:22 följande:

Jag e i v11+4 o har gått upp två kg.. Dick rör ja mig inte så mkt för har haft otroligt illamående o så himla trött..

Men nu börjar de släppa o ska försöka gå på löpbandet en halvtimme om dagen:)

Hur mkt har du gått upp?

Min första graviditet gick ja upp 25kg

Andra 12kg

Jag har gått upp minst 3 kg nånting tror jag... Ja tänk vad det kan skilja från gång till gång! :) Med mina andra två har jag dock gått upp ca 13 kg båda gångerna. Har inte tränat som förut pga rädsla för missfall utan tagit det ganska lugnt (nojjig, jag vet), men är igång o promenerar iaf. Plus att man är mkt hungrigare än normalt! :)
  • Smilla80
    Elenic skrev 2015-08-31 13:23:19 följande:

Hallå! Jag tror att det är fullständigt normalt att både ha gått upp och ned några kilo by now... Själv väger jag mig inte (och kommer inte göra hos MVC heller) men skulle nog gissa att jag är 1-2kg plus. Hur som helst är jag bredare över magen och visa byxor sitter inte riktigt lika skönt i midjan längre. ;) Och brösten ska vi inte ens tala om...

Ja man är lite mer kurvig nuförtiden, haha! Bootie and boobs! ;) Men vad skönt att slippa väga sig, behöver man alltså inte göra det o kan slippa? :)
  • Smilla80
    sandra84 skrev 2015-08-31 20:02:46 följande:

Är så klantig! Spelade fotboll idag med mina elever. Gjorde en rejäl vurpa och har nu så ont i ryggen att jag inte kan röra mig. Men bjöd eleverna på ett gott skratt. Fick en kickstart med foglossningen om inte annat.

Har inte vägt mig. Men jämför jag kort är jag lika stor nu som jag var med de andra barnen i vecka 24+. Men det kanske är normalt då det är tredje barnet?!

Aj aj aj! Din stackare! Hoppas du blir återställd snabbt...

Ja det är nog skillnad när man väntar trean, lilla putmagen kom snabbt denna gång, typ direkt utan att överdriva. ;) man blir kanske större denna gång men det är det ju så värt...:)
  • Bonebag

KUB äntligen avklarad :D
    1:20000 - så en låg risk (y)

Blev daterad till den 6:e Mars, så nu längtar vi <3

• Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2015-08-31 20:18:05 följande:

Skönt att det är gjort och att du fick ett gott bemötande i denna svåra sits! Håller tummar och tår för dig!

Jag har också gått upp 13 kg med mina andra två, får se vad det stannar på denna gång... Man kanske e sån som går upp mkt i början o sen jämnar det ut sig?! Nåja, lite kilon hit och dit spelar ju verkligen ingen roll!

Nej, så länge man inte går upp så mycket att man får komplikationer så spelar det ju ingen roll. Fast det är jobbigt att öka i vikt.
  • Carabellis kusp
    Bonebag skrev 2015-08-31 21:30:53 följande:

KUB äntligen avklarad :D

1:20000 - så en låg risk (y)

Blev daterad till den 6:e Mars, så nu längtar vi <3

Stort grattis! Storebror ser lycklig ut!
  • Reflexen

Kul med många inlägg att läsa kommer inte ihåg allt jag ville kommentera, så tar en snabb sammanfattning här

Välkommen till er som är nya!

Grattis till fina siffror, Bonebag! Söt bild

Hoppas att ni med foglossningar och fotbollsvurpor blir bättre snart!

Skönt att du orkar skriva lite, Carabellis! Hoppas du slipper vänta så länge på svar !

Jag funderar också på att strunta i vägning på mvc. Är redan överviktig och vill slippa pekpinnar som får mig att må dåligt. Det beror ju på vilken inställning och attityd min bm har också. Får jag fråga varför du inte kommer väga dig, Elenic?

Idag har jag inte varit lika vidrigt trött som förra veckan. Hoppas hoppas att det håller på att vända nu!

• AKF

Jag lider verkligen med dig! Kan inte föreställa mig oron och hur tufft det är att vänta nu...

Jag håller ned Elenic, alla tunga saker som passerar våra liv gör oss djupare i alla känslor därefter.

Stor kram till dig!

Carabellis kusp skrev 2015-08-30 22:14:49 följande:

Det var fint sagt; att man blir djupare i sina känslor. Tack.

Tack till alla som tröstar mig och inte bara är käcka och vill bagatellisera. Jag förstår att jag lägger sordin på tråden, men fortsätt dela er glädje! Jag glädjer mig med er!

Svar på tråden Marsbebis 2016