• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    NellieMeja skrev 2015-08-30 15:47:47 följande:

Jag mår faktiskt mycket bättre har inte alls så ont nu. Är mest öm där det gjorde ont. Men är jag för aktiv så gör det ondare så jag har vilat en hel del i helgen. Så skönt att det super onda gick över å att jag fick se bebisen att den var ok var ju orolig för den med.Vi flyttar nu den här veckan som kommer så har en hel del å göra. Tack för din omtanke

Skönt att höra att det går åt rätt håll! Ta det försiktigt med flytten!
  • mammave
    Carabellis kusp skrev 2015-08-30 22:14:49 följande:

Det var fint sagt; att man blir djupare i sina känslor. Tack.

Tack till alla som tröstar mig och inte bara är käcka och vill bagatellisera. Jag förstår att jag lägger sordin på tråden, men fortsätt dela er glädje! Jag glädjer mig med er!

Det är därför denna tråd är så bra, för att alla kan utrycka sina känslor oavsett om de är positiva eller om man har det jobbigt. Ventilera hur mkt du vill här <3 Man behöver andra som förstår ens känslor.
  • hannis12345

Hej,

Är i vecka 14 ( 13+4)

Från igår så tyckte jag att min lilla mage försvunnit, nu kan jag till och med ha mina strumpbyxor utan att det klämmer det minsta..

Jag har inte ont o inte haft nån blödning.

Är ändå orolig att något inte är som det ska.

Gjorde UL kub för en vecka sen o allt såg bra ut då..

• Eldora

Hej, får jag vara med?  
    Vi ska få vårt 3e barn den 24 mars, om allt går som det ska!!

Ser att ni skriver om kub - det ska vi göra imorgon. Jag tillhör dock de förnekande och är inte alls orolig. Eller ska vi säga optimist? Oskyldig

• Carabellis kusp
    hannis12345 skrev 2015-08-31 08:02:10 följande:

Hej,

Är i vecka 14 ( 13+4)

Från igår så tyckte jag att min lilla mage försvunnit, nu kan jag till och med ha mina strumpbyxor utan att det klämmer det minsta..

Jag har inte ont o inte haft nån blödning.

Är ändå orolig att något inte är som det ska.

Gjorde UL kub för en vecka sen o allt såg bra ut då..

Du har gått in i de berömda spökveckorna!
  • Carabellis kusp
    Eldora skrev 2015-08-31 08:07:37 följande:

Hej, får jag vara med?  

Vi ska få vårt 3e barn den 24 mars, om allt går som det ska!!

Ser att ni skriver om kub - det ska vi göra imorgon. Jag tillhör dock de förnekande och är inte alls orolig. Eller ska vi säga optimist? 

Självklart ska man inte vara orolig! Är det nåt knas så får man hantera det eftersom. Dessutom är ett dåligt kub sjukt ovanligt, så låt oss tänka att jag fyllt kvoten för hela gruppen.
  • AnniAy
    Elenic skrev 2015-08-30 21:18:33 följande:
    Mmm, jag är i vecka 11 och har redan riktigt ont i fogarna.. Redan efter typ 10 minuter gående/stående gör det asont. Min första graviditet fick jag riktigt ont runt v.18, men sen blev det bättre igen runt v.30. Min andra kom det vid v.14/15. Och nu kände jag av fogarna redan när jag plussade... Hoppas det inte blir så illa för dig, och ta redan nu hjälp av sjukgymnast och kanske deltidssjukskrivning.
    Ååh jag som hade hoppats på att få jobba graviditeten ut :/ har du testat bälte? Förra graviditeten ville jag gå med kryckor mot slutet hoppas att det här ger sig :/
  • Smilla80

Någon mer än jag som redan gått upp i vikt? Är i v. 11+ (12:e veckan) och vågen visar redan uppåt! Är det normalt tror ni? Är ju inget stort bekymmer men vore intressant att höra... ;) kram på er alla.

• AnniAy
    Smilla80 skrev 2015-08-31 11:06:09 följande:

Någon mer än jag som redan gått upp i vikt? Är i v. 11+ (12:e veckan) och vågen visar redan uppåt! Är det normalt tror ni? Är ju inget stort bekymmer men vore intressant att höra... ;) kram på er alla.

Vägde aldrig mig tidigare den här graviditeten men har bara gått upp 4kg under mina 2 andra graviditeter. Det är tydligen normalt att man redan har gått 1-5kilo fram till v 12 :)
Svar på tråden Marsbebis 2016