• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • mammave
    Reflexen skrev 2015-09-04 05:39:55 följande:

Ang kub: tänkte på det du skrev tidigare, Carabellis, att bred nackspalt har visst samband med hjärtfel. Är det något de ser även på RUL? Eller borde jag också göra kub-ul som komplement till NIPT?

När jag gjorde nipt så kollade han även nackspalten eftersom jag bad om det
  • Reflexen

Tack för svaren Carabellis o Mammave!

Jag är hyfsat morgonpigg, men idag var jag extra tidigt uppe pga NIPT-tiden. Har två timmars resväg o tid kl 9! nu är vi snart framme i Göteborg, så verkar hinna bra.

Vad bra, då kan jag ju be dem kolla lite extra nu.

• Eldora
    Reflexen skrev 2015-09-04 08:35:08 följande:

Jag är hyfsat morgonpigg, men idag var jag extra tidigt uppe pga NIPT-tiden. Har två timmars resväg o tid kl 9! nu är vi snart framme i Göteborg, så verkar hinna bra.

Lycka till!! Hjärta

När ska ni berätta för jobb, vänner osv? 
    Snart kan jag inte dölja längre, magen dvs. Förvånad Haha!
  • NellieMeja

Mina närmsta kollegor vet. Men börjar väldigt svårt å dölja det för andra.Magen är redan stor försöker med vida stor tröjor. Tänkte efter kub nästa onsdag å då ska även mina flickor få veta att dom ska bli storasystrar .Längtar

• Carabellis kusp

Så spännande! Roligt att se bebisen! Då är det lätt att vara morgonpigg!
  • Smilla80

Lycka till idag!

Eldora, tror vi kommer vänta tills efter kub med att berätta för andra, om det går att dölja! är du sugen på att berätta? :)
  • Carabellis kusp
    Eldora skrev 2015-09-04 09:18:08 följande:

Lycka till!! 

När ska ni berätta för jobb, vänner osv? 

Snart kan jag inte dölja längre, magen dvs.  Haha!

Jag hade tänkt berätta efter kub, men nu har jag bara berättat för chefen och ett par närstående kollegor. Jag väntar nog tills efter att jag fått svar på karyotypanalysen om allt ser bra ut.

Jag såg gravid ut för några veckor sedan, men när jag fick mitt dåliga kub försvann svullnaden om magen, de ömma brösten, illamående... Så dramatisk skillnad när kroppen ville distansera sig från graviditeten om jag skulle vara tvungen att avbryta...
  • Saltig

Funderar på att göra nipt test istället för fostervattenprov..... Det är så himla dyrt bara, 8700kr fast samtidigt är det värt det.

Ni som gjort testet, hur länge fick ni vänta på svar?

• pomperiposa

Jag kommer också vänta tills efter kub, egentligen vill jag nog vänta längre, samtidigt inte. Jag har hunnit bli väldigt nervös över att det inte skulle vara bra där inne. Min dotter kommer bli så överlycklig så jag vill känna mig mindre nervös innan jag berättar, samtidigt vill jag ju se hennes glädje. Jag tycker det syns nu, men jag tänker att svullnaden kanske går ner lite snart

Jag försökte känna livmodern igår kväll men hittade den inte, bara kände lite försiktigt man vill ju inte störa någon liten.

Svar på tråden Marsbebis 2016