• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2015-09-07 20:53:56 följande:
    Fy så jobbigt det är att drömma så hemskt, men det var bara en dröm... Det kommer säkert gå galant! Håller tummarna för dig! Visst är det skönt att ha passerat 12 veckorsgränsen, är också över den nu, i v 12+1 idag... :) Lite längre gången enl dateringsul, men jag går efter SM tills efter ul nästa vecka. Hoppas så på att bebben mår väl där inne då... Kram
    Tack! Håller tummarna för dig nästa vecka! Nu är det dags för oss om 3 timmar. Hoppas!
  • Carabellis kusp

Jag fick svar på min karyotypanalys idag och fostret har inga avvikelser. Ett extra hjärtultraljud kommer att göras i vecka 20, men annars verkar allt vara ok. Funderar på att köpa en liten body eller nåt för att försöka relatera till att jag faktiskt är gravid.

• shecity
    Smilla80 skrev 2015-09-09 10:25:00 följande:
    Åh så spännande, lycka till imorgon! Kommer säkert gå jättebra! Känner likadant, först efter ul nästa vecka kommer jag (förhoppningsvis) kunna ta in det. Gjorde ul v 8+4, blev då daterad 9+0, fick se och lyssna på hjärtljuden då. Men jag går efter sista mens tills efter ul nästa v. Ska på inskrivning idag i v 12 o det känns helt overkligt, kan inte lita på att jag verkligen är gravid så känns konstigt att ens ta orden i min mun, prata graviditet, få veta bf mm... Känns som om jag bara luras (både mig själv o bm), som att jag inte hör hemma på MVC. Mår ju precis som vanligt (nästan)! Hoppas hoppas mitt ul går bra nästa v o att det är en liten där inne... Ska hålla tummar för dig imorgon! Är det ditt första barn eller hur var det? :) För oss blir det en liten trea!
    Tack så mycket, jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att det skall gå vägen :) Det är min första graviditet så allt känns väldigt överväldigande, men efter imorgon tror och hoppas jag att både jag och min partner kommer landa och börja ladda för att bli föräldrar 24 mars. Spännande med tredje barnet :) Jag hoppas dig all lycka nästa vecka. Då kan vi följas åt genom tråden när vi ligger så lika :)
  • pomperiposa
    Carabellis kusp skrev 2015-09-09 12:28:08 följande:

Jag fick svar på min karyotypanalys idag och fostret har inga avvikelser. Ett extra hjärtultraljud kommer att göras i vecka 20, men annars verkar allt vara ok. Funderar på att köpa en liten body eller nåt för att försöka relatera till att jag faktiskt är gravid.

Grattis, roligt att höra!! Det tycker jag låter som en mysig idé, små sockar har jag köpt och en sparkdräkt :) Solig
  • CatEyes

Vecka 15 imorgon

Fick träffa en läkare igår men blev så besviken. Jag fick havandeskapsförgiftning förra graviditeten så vi skulle prata lite om hur vi skulle göra den här gången.

Han sa att man kan ta Trombyl (blodförtunnande) men att det minskar inte risken för att jag ska få det igen.
    Jag ville mest veta vilka risker det finns med den medicinen i och med att jag ska snittas, vill ju inte förblöda eller nåt Men han bara babblade på men svarade aldrig på mina frågor!!
    Sen frågade jag om hur jag ska göra för att bli beviljad snitt men, hur processen går till men han gav inga konkreta svar! Han sa bara: Vi får se, tiden kommer visa.

Sen frågade han om jag var säker på om jag var gravid!! Ehhh?? Jag svarade att jag fick boka ett privat ul eftersom jag inte fick göra hos dom!!

Vill INTE ha den där läkaren igen!!

• NellieMeja

Har varit på kub nu. Å fick toppen resultat. Det bästa man kunde få. Å så härligt å få se bebisen

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-09-09 12:28:08 följande:

Härligt, grattis! :) att köpa ngt litet babyplagg kan säkert hjälpa en att landa i det mer. Ska kanske göra det efter ul nästa vecka om det ser bra ut. :)
  • Smilla80
    NellieMeja skrev 2015-09-09 13:54:05 följande:

Har varit på kub nu. Å fick toppen resultat. Det bästa man kunde få. Å så härligt å få se bebisen

Åh vad kul, grattis! :)
  • Smilla80
    CatEyes skrev 2015-09-09 12:57:22 följande:

Vecka 15 imorgon

Fick träffa en läkare igår men blev så besviken. Jag fick havandeskapsförgiftning förra graviditeten så vi skulle prata lite om hur vi skulle göra den här gången.

Han sa att man kan ta Trombyl (blodförtunnande) men att det minskar inte risken för att jag ska få det igen.

Jag ville mest veta vilka risker det finns med den medicinen i och med att jag ska snittas, vill ju inte förblöda eller nåt Men han bara babblade på men svarade aldrig på mina frågor!!

Sen frågade jag om hur jag ska göra för att bli beviljad snitt men, hur processen går till men han gav inga konkreta svar! Han sa bara: Vi får se, tiden kommer visa.

Sen frågade han om jag var säker på om jag var gravid!! Ehhh?? Jag svarade att jag fick boka ett privat ul eftersom jag inte fick göra hos dom!!

Vill INTE ha den där läkaren igen!!

Nä men fy vilken läkare!! Fel man på fel ställe... En del har verkligen fel jobb. Du måste ju få känna dig trygg i det här och framåt i graviditeten o förlossningen!!
  • Smilla80
    shecity skrev 2015-09-09 12:51:34 följande:

Tack så mycket, jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att det skall gå vägen :) Det är min första graviditet så allt känns väldigt överväldigande, men efter imorgon tror och hoppas jag att både jag och min partner kommer landa och börja ladda för att bli föräldrar 24 mars. Spännande med tredje barnet :) Jag hoppas dig all lycka nästa vecka. Då kan vi följas åt genom tråden när vi ligger så lika :)

Jaa, så roligt att följas åt! Tack snälla för lyckönskning, önskar dig detsamma! :) Det kommer säkert kännas lite mer verkligt för er efter imorgon! :) så mysigt med första barnet!
Svar på tråden Marsbebis 2016