• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • sandra84

Lycka till alla som ska på ul i veckan!!!

Och vad roligt med alla nya som tillkommit. Grattis till era graviditeter. Ska bli kul att följas några månader framöver.

• Frida Li
    Emzaan skrev 2015-09-08 20:14:25 följande:

Åh det låter precis som jag, jag jobbar också som förskollärare och födde för tidigt sist, vilken vecka? Ska du på några extra kontroller denna gång??

Min dotter föddes i v 36+1, så hon är inte så tidig:) men dock blev vi chockade! Jag var mycket stressad under graviditeten pågrund av arbetet så tror att det har med det att göra. I o med att de inte vet varför hon kom så blir det inte fler kontroller denna gång. Ska bara försöka ta det lite lugnare denna gången :) vilken v födde du?
  • shecity
    Smilla80 skrev 2015-09-08 19:13:48 följande:
    Jag har samma symtom som reflexen - så väldigt sparsamma med andra ord! Så vi är fler! :) Har fått en liten putmage också dock. Men känns så overkligt just med tanke på avsaknaden av symtom, man mår liksom FÖR bra för att kunna ta in att man är gravid... Och förresten, välkommen hit!
    Vad skönt att höra Smilla80 :) Har också en liten putmage. Men precis som du skriver så har jag också den känslan " Är jag verkligen gravid? Jag mår ju jättebra". Ska på KUB imorgon ( 12+0) och hoppas verkligen jag får se ett lika pigg bebis som jag fick se sist jag var på UL ( 8+5). Om allt är bra imorgon så hoppas jag att lite oro skall släppa och att jag trotts att jag inte har några symtom ska inse att jag faktiskt är gravid :) Just nu är det också mycket energi som går till just oro som jag hoppas jag ska få slippa efter imorgon. 
  • shecity
    Reflexen skrev 2015-08-23 09:08:04 följande:
    Och jag mättes till 8+6, så borde väl vara ganska lika siffror för mig med! Läkaren log stort och gratulerade mig! Känns som om han inte skulle ha gjort det om han bedömde mf-risken som allt för stor.

Har exakt samma symptom jag, så vet att de inte är mycket att hänga i julgranen! eventuell putmage pga bäbis döljs dock av vanlig tjockmage här
    Reflexen skrev 2015-08-23 09:08:04 följande:
    Och jag mättes till 8+6, så borde väl vara ganska lika siffror för mig med! Läkaren log stort och gratulerade mig! Känns som om han inte skulle ha gjort det om han bedömde mf-risken som allt för stor.

Har exakt samma symptom jag, så vet att de inte är mycket att hänga i julgranen! eventuell putmage pga bäbis döljs dock av vanlig tjockmage här

Citerar ett gammalt inlägg av dig Reflexen, men blev så hoppfull när jag läste det så kände att jag var tvungen att kommentera :) 18/8 gjorde jag mitt första UL var då 8+5 och doktorn kollade på mig och sa nu får du förbereda dig på att bli mamma i mars. Trotts detta har jag inte riktigt kunna glädja mig för den ständiga oron har funnits där mest av alla uteblivna symtom. Har som jag skrivit tidigare inga symtom precis som du. Vilket gör att vi känns ganska lika. Äntligen har jag hittat några som jag kan känna igen mig med. Dags för KUB imorgon (12+0) så håll tummarna :)
  • Smilla80
    shecity skrev 2015-09-09 08:20:47 följande:

Vad skönt att höra Smilla80 :) Har också en liten putmage. Men precis som du skriver så har jag också den känslan " Är jag verkligen gravid? Jag mår ju jättebra". Ska på KUB imorgon ( 12+0) och hoppas verkligen jag får se ett lika pigg bebis som jag fick se sist jag var på UL ( 8+5). Om allt är bra imorgon så hoppas jag att lite oro skall släppa och att jag trotts att jag inte har några symtom ska inse att jag faktiskt är gravid :) Just nu är det också mycket energi som går till just oro som jag hoppas jag ska få slippa efter imorgon. 

Åh så spännande, lycka till imorgon! Kommer säkert gå jättebra! Känner likadant, först efter ul nästa vecka kommer jag (förhoppningsvis) kunna ta in det. Gjorde ul v 8+4, blev då daterad 9+0, fick se och lyssna på hjärtljuden då. Men jag går efter sista mens tills efter ul nästa v. Ska på inskrivning idag i v 12 o det känns helt overkligt, kan inte lita på att jag verkligen är gravid så känns konstigt att ens ta orden i min mun, prata graviditet, få veta bf mm... Känns som om jag bara luras (både mig själv o bm), som att jag inte hör hemma på MVC. Mår ju precis som vanligt (nästan)! Hoppas hoppas mitt ul går bra nästa v o att det är en liten där inne... Ska hålla tummar för dig imorgon! Är det ditt första barn eller hur var det? :) För oss blir det en liten trea!
  • Smilla80

Kan tillägga att jag också fick en uppmuntrande klapp på axeln och ett stort grattis av gyn på mitt ul, så kändes positivt! :)

• Smilla80
    clementinen skrev 2015-09-09 10:54:58 följande:

Hej, hoppar in här:)

Gravid v15. Bf 6 mars =)

Välkommen till oss, och grattis till din graviditet! :)
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-09-07 17:18:18 följande:

En kram till dig med, Elenic! Förstår att du är nervös. Det är så hemskt när man får såna drömmar som man inte riktigt vågar somna om efter. Det går säkert bra, ett normalt ul i v 10 är ju ett gott tecken!

Gulle, tack!
Svar på tråden Marsbebis 2016