• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Sötistilde
    Elenic skrev 2015-10-05 20:56:37 följande:
    Vi ska göra vårt RUL om två veckor och då är jag i 18+4 (enligt KUB-dateringen). 19+3 borde vara helt ok om jag förstått rätt.

Känner också mig klart orolig i dessa spökveckor, är inget roligt alls. Flera ganger slås jag av tanken "tänk om jag bara är tjock??!!??". Tycker mig dock ibland känna några konstiga små rörelser och hoppas att det är bebisen... Är nog mer hoppfull nu än för några veckor sen, men har fortfarande ett fett tvivel. Och den där konstiga känslan av att jag nästan skäms över att berätta för folk, mycket märkligt...
    Det är samma här, känner mig mest tjock, Och skäms oxå när jag berättar.. Är i v19 nu, fick lyssna på hjärtljuden i för nån vecka sen men är ändå orolig :( ska på RUL på fre 9/10 är då i v20 och är rädd att bebisen inte lever då.. :(
  • Tessie83

Jag har rul i vecka 18+3, dvs om drygt 3 veckor, längtar så. Men ska till bm på måndag för att få lyssna på hjärtat.

Just nu sitter jag dock på vårdcentralen, har sjukt ont i halsen, förkyld och ont i huvud och kropp. Lika bra att kolla upp för säkerhets skull.

Har inte heller känt liten i magen än, men är ju bara i vecka 16. Tänk vad mycket spm kommer hända nu den närmaste tiden, men mage som växer, sparkar osv :)

• linos
    Smilla80 skrev 2015-10-06 10:38:31 följande:

Reflexen, hade inte du BF den 26 mars? Det är ju på påskafton, hihi, lite kul!

Åh det har jag med, visste inte att det var mitt i påskhelgen! Bra påskägg <3
  • Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-10-06 10:38:31 följande:

Reflexen, hade inte du BF den 26 mars? Det är ju på påskafton, hihi, lite kul!

Japp, påskafton it is! såg det när jag räknade veckor i helgen. Potential för att fira långfredagen på riktigt den här gången; lång och smärtsam - om värkarna har kommit igång!

Vad kul att vi är fler med bf på påsken!
  • linos
    Reflexen skrev 2015-10-06 14:27:12 följande:
    Japp, påskafton it is! såg det när jag räknade veckor i helgen. Potential för att fira långfredagen på riktigt den här gången; lång och smärtsam - om värkarna har kommit igång!

Verkligen, både lidandet och återuppståndelsen blir ännu mer symboliska... ;)
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2015-10-06 10:37:22 följande:
    Eller hur, man nästan skäms över att vara gravid - vad är detta?! Vi har ju stabila, ordnade liv - vi borde vara stolta! Vi bestämmer det nu tycker jag!
    Bra bestämt!! :)
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-10-06 14:27:12 följande:

Hahahaha, härlig inställning! Jag har ju bf 18:e men med min vana trogen lär hen komma först efter påsk... Det blir också en LÅNG fredag... ;)
  • linos

Hörni, en fråga till som ni kanske redan avhandlat (hänvisa mig vänligt men bestämt bakåt i tråden i så fall ;) - gravidförsäkring! Har ni tecknat redan, isf vilken variant? Hade Trygghansas betalvariant förra gången men vet inte mycket om alternativen, och stämmer det att man bör ha tecknat innan RUL?

• Reflexen

Jag är i v 16 och har kanske kanske känt lite rörelser. Kände efter v 20 iaf med dottern, så skillnad är det!

Vi passade också på att använda kanelbullens dag för att berätta för mannens föräldrar. Skickade bild på en ensam bulle i ugnen och skrev att den behövde gräddas lite till de blev jätteglada

Har nu vågat handla det första! Det blev tre sparkdräkter och en fleeceoverall på Gekåsi helgen. Det fanns mycket fint, men jag vill vänta tills senare med att köpa de flesta sakerna. Fördelen med att inte vänta första barnet är ju att jag är ganska säker på vad och hur jag vill ha det! Det var svårare när jag inte hade något att relatera till innan dottern kom.

• Dubban

Jag har bf 28 mars och hade heller ingen koll på att det är under påskhelgen :) meeen kommer garanterat få en aprilbebis eftersom jag aldrig lyckats starta en förlossning på egen hand...

Annars känner jag igen mig i det här att "bara känna mig lite tjock" och tvivlande. Längtar till RUL och att få känna lite rörelser.

Svar på tråden Marsbebis 2016