chbw skrev 2015-07-27 13:45:51 följande:
Om det är ärftligt vet jag inte, troligen inte då ingen släkting vad jag vet har några problem, förutom mammas farmors syster som hade två omd et var bisköldkörtlar eller sköldkörtlar.. Jag har autoimmun hypotyreos, och även celiaki som också är autoimmun så kommer nog därifrån..
åh kul! =) Jag syr mest byxor o dregglisar i trikå haha. Började i våras =) jag har köpt allt om handarbete och ottobre för att få mönster =) Så är jag med i två köp/sälj tyg-grupper på facebook där det ibland kommer upp mönster =) Ska försöka mig på babynest sen också har jag tänkt =)
Fleece är mysigt, det använder jag som baksida på dregglisar =)
Okej! Kanske fel o säga spännande haha, men jag tycker ioförsig hela människokroppen är spännande... =)
okej! Då vet du ju att det går i allafall! Med åldern borde du klara dig ett bra tag till! Själv är jag 24, redan nojig för åldern haha. Längtat sen jag var 17-18, men ville ha allt med plugg, jobb och boende klart först =) Och partner såklart ;) Och nu mest otålig, hade ju gärna haft bäbisen här helst för några månader sen, som det blivit om första försöket hade lyckats :p
okej! =) men det är ju bra! Känner själv att det är lättare att fokusera på¨NU när jag vet att jag får hjälp efter sommaren om ingenting hänt =)
okej! Ja, det är ju tidigt än, jag håller tummarna för dig!
Dregglisar är ju skitsmart att sy. Bra tips! Använder du såna där knappar som man kan slå fast på tyget, som knäpper till?
Jag har bl.a boken "Barnkläder", se
här. Den har varit en stor inspirationskälla när jag började sy som typ 19-åring med många mönster, i olika storlekar. Våga dig på en overall med toppluva med öron på, i fleece. Freebase'a med en dragkedja från något gammalt plagg. Eftersom det är fleece behöver du inte sicksacka heller. Hur lätt som helst och SÅ sött! Bilden är på en sån jag gjorde till min brorson.
Igår och idag har jag haft lite mer trådigt sekret och tog tempen i morse som låg på 36,4. 0,2 grader högre än vanligt. Slog till på en sån där dyr Clear blue ÄL-test med dubbel indikator. Apotea brukar skicka snabbt så förhoppningsvis kommer den med posten imorgon eller onsdag.
Har du vidtagit för säkerhetsåtgärder inför bebisverkstan? Som uteslutit alkohol, viss mat, äter vitaminer/kosttillskott etc?