• MimmiGbg

Ont efter ägglossning?!

chbw skrev 2015-08-31 22:58:28 följande:
    Ja, det är så mycket som hänger ihop! Tror bäbisfostret behlvet sköldkörtelhormonet jättetidigt,så skönt att sköldkörteln är på bra värden igen :)

Vi har försökt i 13 månader nu :) så känns som på tiden att en liten bäbis flyttar in i magen snart :) var beredd på att det skulle ta tid, men tänkte nog att det skulle gå av sig självt till slut,så blir skönt med ägglossningshjälp :)

Ja men vad kul! Kan skicka bild på tygerna jag har när jag kommer hem,så får du välja :)? Så kan jag även visa de två modeller jag syr :)

Haha ja, blir svårare och svårare! Haha det gör jag med! Börjar alltid spåna på julklappar redan mitt i sommaren, för att komma på något kul :) få saker är så härliga som en gåva mottagaren verkligen blir glad över :)

Okej! Oj det var lång tid! :o härligt att ni har en tid nu iallafall! Har du räknat ut ungefärlig bf? :) spännande att få berätta! Jag längtar tills vi kan berätta för svärmor och min farmor o faster :) kommer inte kunna hålla mig länge för dem, så de får nog veta tidigt. Resten får veta allteftersom :)
    13 månader?! Jag hade nog haft panik! :-O Vad himla jobbigt för er... Tur att hjälp finns runt hörnet och jag hoppas och tror att ägglossningssprutorna ger ett plus snart. Ehem... Har ni utrett även din killes "soldater" också?

Ja, skicka gärna bild på tygerna och byxformerna :) Vad kul!!

Ungefärligt datum BF är 8 maj. Men med min diagnos får jag vänta mig en möjlig tidig förlossning. Jag är glad bara jag klarar mig till iaf v 35! Bebisen måste få en chans att växa till sig innan den äntrar världen. <3

Ja du, så länge orkade jag bära på hemlisen själv. Syrran fick veta igår. Haha! Men nu har vi sagt INGEN mer. Hon blev iaf så så så glad. Hon vill också ha barn snart men hennes kille är lite försiktig i bebisplanerna så det kan ta lite tid där. Jag var lite orolig att hon skulle bli ledsen, för hennes egen del alltså men nej. Icke då!

När berättar jag till jobbet tycker du?
  • MimmiGbg
    chbw skrev 2015-09-01 21:17:25 följande:
    Ja. Jag var ju inställd på att det skulle ta tid, men känns som så himla länge nu :/ ja jag hoppas verkligen på sprutorna nu! Blir ju galen snart.. :o

Ja,vi har genomgått hel utredning :) felet är troligen min ägglossning,antingen pga pcosen eller sköldkörteln. Mina äggledare var bra o hormonproverna (förutom det för pcos o sköldkörteln) såg bra ut.

Skickar bild så snart jag kommer hem :) kanske du kan skicka mig ett pm på facebook eller om det går o skicka meddelande på instagram? Så går det kanske lättare o skicka bilder än här? :)

Oh spännande. Håller tummarna att liten vill stanna o bakas så länge som möjligt :)

Det är alltså vanligt med tidig förlossning?

Vet inte om det är ärftligt men jag är för tidigt född (första barnet). Bara sex veckor så gick ju bra ändå :) kanske jag får tidigt med isåfall.. jag vill ju helst ha snitt, o det får man ju isåfall kring 10-21 dagar tidigt. Får se hur det blir! Skönt iallafall att de är så bra på prematurbäbisar numer :)

Okej. Vad härligt att hon blev glad! :) det är ju så svårt o hålla hemlisar som man egentligen vara vill skrika ut :)

Jag kommer nog vänta till efter v12 o eventuellt ultraljud med o berätta för chefen, när missfallsrisken har sjunkit något :) däremot kommer två av mina kollegor få veta rätt tidigt, då jag vet att de inte kommer säga något vidare, och den ena har jag pratat med om det ända sen första försöket förra sommaren :)

Men jag tänker när missfallsrisken minskar o när.man sett hjärtslagen, då känns detbra o berätta för de som inte står närmst (t.ex.jobbet) :)

Kram
    Det sägs vara vanligt med för tidig förlossning iom att det blir trångt. En livmoder är ju istället fördelad på två mindre. Jag har varit i kontakt med en tjej som fick sin i v 28 :-O Allt gick bra till slut men tänk vad läskigt just då. 

Nu börjar verkligen tröttheten bli påtaglig. Jag pallar inte hela dagar på jobbet och att cykla hem efteråt är rena döden - mentalt. Orka, orka, orka...! Så tänker jag hela tiden. Kan inte direkt hinka kaffe heller :-O 

Än så länge bara vecka 5. Hujeda mig. O.o 

Är ni hemma nu igen?
    I slutet är kärleken allt som räknas
  • MimmiGbg

Hej kära vän! Jag är ledsen att mitt svar dröjt. Du anar inte var planering av flytt, renoveringar och nytt jobb tillsammans tar så mycket tid!

Hittills går allt bra. Brösten växer! :-O Jag som redan har lite större byst. Det går knappt att luta sig emot skrivbordet numera utan att boobsen skriker! ^_^ Men jag känner mig inte lika trött nu. Det lugnade sig fr.o.m denna veckan. Vecka 6 nu.

Vi har bokat tid privat för KUB-test i slutet av okt. Barnmorskegruppen tar 1900 kr för det :-O Men det får det nog vara värt. Vill man kolla könet kostar en anatomisk granskning 750 kr mellan v 24-32. Ska se om vi kan kolla det på MVC istället.

I natt drömde jag att vi fick en dotter och att jag ammade henne. Plötsligt började hon kräkas massor och blöda från huvudet. HEMSKA tanke! Jag vill bara hålla henne i mina armar och skydda. Tänk att kroppen spelar en ett spratt så, redan. I övrigt ser jag bara framför mig att det blir en pojke. Gaah! Vill veta!

Ser fram emot bilderna på tygerna. Skicka ett meddelande med din adress och så, så skickar jag dig munkpepparn. =)

• MimmiGbg
    chbw skrev 2015-09-10 14:48:14 följande:
    Hej vännen! 
    Ingen fara! Det är ju massor som händer hos er nu =) 

Oj oj! Haha Det där ser jag inte fram emot när det är min tur :p har redan stor byst som du. Lär ju se helt galen ut hahaha 
    Skönt att tröttheten gett med sig iallafall! =)

Oj! Det var mycket :O Men du får väl ett rul? Då kan de väl kolla könet =) Jag är lite delad där. Tycker inte könet spelar nån roll o tycker det är kul att få veta när hen föds. Dock vill sambon veta innan, så vi kanske gör det ändå :p Så trött på att det första alla får frågat till sig är "vet ni vad det blir?" (alltså flicka/pojke). Mitt svar på det kommer bli "ja förhoppningsvis en bäbis" :p Kommer dock betala för ett tidigt vul privat nån gång i v 7-8 o se hjärtat. Kommer aldrig orka vänta till v18-22 där man oftast får rul :O Men är ju ett tag kvar för mig! Har ägglossning nästa vecka nån gång mån-ons.  Får se hur det går. Men efter den här cykeln får vi hjälp iallafalll =) 

Åh nej läskig dröm :( Haha okej, så du tror på grabb? Vad tror sambon då? =) 

Sitter precis o äter frukost, men sen tar jag lite bilder o skickar =) 
    skickar adressen i pm i samma veva =) 

kram

Hej hej! 
    Vi bokar säkert in RUL på MVC när vi ska dit i början av okt. Det ska bli så spännande! =) Jag tror dom tar ett VUL på första besöket iom dubbla livmodern. Jag är nyfiken på om det är höger livmoder jag är gravid i. Det känns som det. Då får jag se om hjärtat slår <3 

ÄL snart för dig ju! Har du börjat ÄL-testa än? Tempa?

Sambon tror också kille men vi båda tänker nog oss en tjej i tankarna så där. Vi får se vad det blir ^_^

Jag försökte gå in på din profil och fick samma fel där "presentationen är privat". FL har nog en del problem nu. Deras sida har krånglar rejält senaste veckan. 

När det kommer till dina fina tyger och byxor så tycker jag att stretchbyxan vad ju bara såå söt! Den röda modellen. :) Jag gillar två tyger. Dessa:

Muddar och så får du avgöra. Mint till uggletyget skulle kanske passa fint? Storlek 62 är väl bra tänker jag. Mycket får man väl innan bebisen kommit, i typ 50/56. 

Gullig du är!  

Jag är sugen på att köpa en Singer overlock. Mamma hade hittat en begagnad för 1500 kr. Jag är bra sugen! Det blir så fina sömmar då. 

Fredag idag! Funderar på bio ikväll. Får se om sambon kan övertalas. Har ni några planer i helgen?
  • MimmiGbg
    chbw skrev 2015-09-11 19:50:42 följande:
    Okej! :) ja men det borde de ju göra! Jag har ioförsig fått för mig att de kommer göra ett vul på fertilitetskliniken innan jag kommer till bm bara för att jag är på utredning där, de har ju sagt att de kan göra undersökningarom jag blir gravid också. Kanske jag slipper betala för ett vul ändå! Får se :)

Så spännande att ni snart ska dit!! :)

För mig äe nog äl på.g i dagarna. Beräknad till onsdagmen har börjat få känningar i vänster äggstock. Så jag skulöe chansa på nån gång mellan måndag och onsdag! Både tempar och ältestar :) ältestet gick fråb i förrigår ett hwlt blankt till ett tuuuuuunt streck idag, så nån gång nästa v borde det bli! :)

Okej :) så spännande! Ser fram emot att få höra mer :)

Ja de verkar ha vart struligt.. Testar lite senare igen!

Ja okej, då fixar jag i början på nästa vecka när jag är ledig igen :)

Åh vilket bra pris!!! :) slå till vetjag! Det är jättekulo sy :)

Fick till en body häromdagen, så nöjd! Försöker

få med bild i slutet av meddelandet!

När är det ni flyttar förresten?? :)

Åh mysigt med bio! Nån speciell film? Nä häe inga planer. Jobbar hela helgen :)
    Vilka fina kläder du sytt! Du har fått till kanten runt knäppningen och halsringningen väldigt bra. Det är ju så jäkla härligt och kul att sy. Man snöar liksom in sig och koncentrationen är på topp. Bästa känslan. 

Vi flyttar i slutet av november, halloweenhelgen. Men vi flyttar inte in allt då utan bara det man absolut nödvändigast behöver. Så att vi inte har massa grejer i vägen när vi ska renovera köket. Väntar på godkännande för köksrenoveringen av föreningen. Deras nästa möte är 29 sept. Sen ska elektriker, rörmokare, flyttfirma, städfirma, beställning och leverans av kök bokas.

Det blev ingen bio. Istället segade vi i stort sett hela helgen. Vi drog till affären och fick med oss 8 bananlådor hem och började packa lite lätt i dom. Typ köksmaskiner, skor man inte använder så mycket, jackor etc. Börjar kännas mer verkligt då. 

Hur ser ÄL-testerna ut nu jämfört med för några dagar sen? Börjar strecken bli starkare? 

Illamående började komma idag som ett brev på posten. Helt oväntat! Det är bättre nu. Frukosten gick ner men kaffet på jobbet var tvärstopp. Vatten och banan gick fint efter en stund. 
  • MimmiGbg

Det är ganska smart att återanvända så mycket av köket som går. Smart att måla om luckor, dekorplast och måla väggar etc. Ekonomiskt och ger ändå en bra finish!

Hus får min kille att rysa. Han är rädd för alla åtaganden som ett hus medför. Kanske blir det ett radhus isf. :)

Nå, HUR går det? Tyst Har du peakat på ÄL än? Symptom? Vad säger tempen? Har du en app där du sparar temp, sekrettextur och äl-tester så ta gärna en skärmdump. Om du vill dela den dvs :)

Ja du, det händer grejer i kroppen för varje vecka. Största rädslan och kanske minst önskvärda är att jag lagt på mig. Brösten har vuxit och nu passar inte min vanliga BH-stl längre. En hel drös med finnar på axlar, rygg och konstigt nog på bröstet. :-S Sen har jag blivit rundare, både runt höfter, mage och ansikte. Jag är faktiskt himla orolig för min viktökning Ska prata med BM om det nästa fredag.

Jag ser att du mailat nu! Jag ska kolla det. 
    Hoppas du ursäktar ifall mina svar dröjer ibland?
    Trevlig tisdag!

• MimmiGbg

När jag tittar på din tempkarta så tycker jag att det ser ut som att ÄL-testet peakade som du markerat den 15:e och när man får ägglossning så sägs det ju att tempen dippar just då och sen stiger igen. Du verkar dippa den 18:e och sen upp igen. Efter LH haft sin peak så sägs det att ÄL kommer 24-48 timmar efter (eller något sånt). Fortsätter tempen att ligga på typ 36,5 eller högre så tycker jag att chanserna ser goda ut.

Jag är i vecka 8 nu. Känns helt sjukt. Jag har nog tyyyp börjat fatta att det är på riktigt nu. Jag vill bara träffa BM och liksom få bekräftat allt så jag liksom kan lita på det. Jag är inte lika trött mer men bröstenvårtorna känns sköra som glas. Tuttefräs hela tiden också Sen har jag fått massa finnar. Jag har haft problem med akne förr men sen jag gick ner i vikt för några år sen så försvann dom. Dom är tillbaka nu. Haka, bröst och rygg. Fast det känns överkomligt.

Jag såg att vi delar namn, även fast det är mitt andra namn

Ska försöka skicka MP snart!

• MimmiGbg

Okej, då siktar vi på BIM nästa vecka då :) Vi ska till BM på fredagen den 2:a så då har vi båda något att se fram emot då. 

Vi ska näst-nästa helg fira min lillasyster som fyller 30 år och då (otroligt nog) verkar hela familjen vara samlad. DÅ tänkte vi berätta. Såklart efter vi firat syrran och allt. Känns som att det händer så mycket med min kropp nu att jag inte kan dölja min begynnande graviditet ända fram till jul. 

Det ska bli så spännande att se vad alla säger. Lite genant också.. På något skumt vis. Mamma lär sätta igång och sticka, sy, virka och pappa lär väl springa och köpa babygrejer på stört Dom fick ju sitt första barnbarn i våras, min storebror fick en pojke. Får vi en tjej så tror jag mamma skulle gå i tusen bitar av lycka. En av varje liksom.

Mina föräldrar tycker väldigt mycket om min kille (han är himla go och lugn av sig) så jag tror dom kommer att ta in honom och tycka om honom ännu mer nu när han ska bli pappa till deras andra barnbarn. Hjärta Men ingen är nog gladare än jag. Jag blir ofta tårögd över hur lyckligt lottad jag känner mig. INGENTING vore värt någonting om det inte vore för honom. Att vi förhoppningsvis ska få barn är bara ett stort plus. 2½ år ihop och jag är lika lycklig idag som då vi träffades.

Äkta kärlek är få förunnat. Den ska vårdas och tas om hand. Hur länge har du och din kille varit ihop?

• MimmiGbg

Mysigt att ha träffat rätt livskamrat och partner Hjärta Jag önskar jag kunde haft en relation med min svärmor men hon gick bort vara ett halvår innan jag och killen träffades. Däremot är svärfar den ljuvligaste lilla gubbe som finns! Härligt när man funkar bra mellan familjerna.

Planerna för renoveringen går lite upp och ner. Vi väntar besked på hur vi kan få upp vår 3,2 m långa bänkskiva upp till 4:e våningen. Vi spånar på att köra upp den på taket av hissen i hisschaktet alternativt använda vinsch på balkongen och väntar på besked från fastighetsskötaren. Innan dess vågar vi inte beställa vår måttspecifika bänkskiva. Resten beställer vi leverans på lite senare.

Efter jobbet idag tänkte jag åka förbi fiskebilen och köpa en stor påse färska räkor. Baguette, röror och räkor får utgöra kvällens fredagsmys.
    Har ni några planer i helgen?

• MimmiGbg

Hallå hallå!

Nu börjar vi närma oss BIM.

Nu har äntligen föreningen godkänt vår renoveringsansökan. Vi väntar på att få mäta en vägg till i nya lägenheten innan vi kan beställa bänkskivan. Den verkar vi få vinscha upp via balkongen eftersom fastighetsskötarna inte vågar pilla med hissen. Så nu söker vi efter vinschar...

Flyttservice och flyttstäd är bokad nu också. Så otroligt skönt! Det känns ändå som ett jättestort projekt. Jag som ÄLSKAR projekt! Men så saknar jag den där gnistan som jag alltid annars har. Tröttheten konsumerar det där lilla extra av mig, om du förstår? Men men. Det kanske tänder till när allt händer sen. Idag är det en månad kvar tills vi får tillträde. Iiiiih!! 

Snart lunch här. Hoppas allt är bra!

Svar på tråden Ont efter ägglossning?!