• Anonym (typiskt)

arv, socialens norm, sjukvård kbt

Jag ärvde pengar fick ej mer försörjnigs bidrag efter måander fick jag i sex månader aktivitetstöd. Var med i program via AF.

Fick reda på att jag ej får mer aktivitetstöd av AF fast min handläggare som slutar får en ny på måndag hade lovat en handläggare som ska hjälp mig att söka arbete för funktinshindrade.

Så nu kommer det stora problemet av alla hundra orkar ej skriva om allt...

Jag kommer få kbt mott panikångest med mera men kliniken ligger långt här i från och busskort ca 500 kr ingår ej i socialens norm sa dem på skuld och budgetenhten.

Svårt att få busskort i.min kommun när man har försörjningstöd och kag fick visa läkareintyg med mera. Men efter som jag är självförsörjande och har en budget att följa får jag ej ta busskort av arvet. Arvet ska räka i 3 år och 2 månader till. Annars kan jag ej få försörjningsbidrag igen.

Har berättat för sjuksystern på kliniken men snart har jag telefon tid med läkaren är så nervös. Tänk om han ej vill sen efter samtalet hjälp mig med mitt jobbsökande och träffa handläggaren som hjälper mig på grund av funktionsnedsättning?

Avbryter eller på börjar jag ej kbt?

Kan han då neka mig hjälp som han lovat?

När jag hade aktivitetsstöd kunde jag köpa busskort då levde jag på de pengar och hyran togs från arv...

Jag mår så dåligt...kan ej gå eller cykla 8 km ditt sen hem igen.

Eftersom socialen ej ger mig pengar kan ej läkaren göra något....

• Svar på tråden arv, socialens norm, sjukvård kbt
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (typiskt) skrev 2015-07-26 11:15:07 följande:

Men ingen som har ärvt som går eller har gått igeom samma sak

Nej jag har inte ärvt men eftersom jag jobbar på soc så VET jag hur det ligger till och fortfarande ljuger de för dig. De FÅR INTE ge avslag om 3 år baserat på vad du köper idag. Det är omöjligt. Det finns inget sådant lagstöd. Inte heller behöver du ha någon som helst kontakt med skuldrådgivare eller försörjningsstödshandläggare under denna tid om du inte vill. Du kan helt avsäga dig den kontakten.
  • Anonym (typiskt)

Nej men jag har pratat med soc och fått svar

De ska kolla

När jag hade social bidrag ingick inte internet.

Inte heller möbelbidrag?

Fick 4000 kr av soc när jag flyttade fick visa kvitto fick bara köpa en beg säng s nu är sönder ingen dator ingen mikro trots bara två kokplattor i lägenheten sparade till en beg mikro

Flyttade fick en billigare lägnhet längre från stan... det fick jag men inget möbel bidrag har sprat till beg möbler

Jag vill skriva av lån så jag har mer pengar i mnaden men får inte..

Ja varför ska jag tro på er när de på kristallen säger en annan sak?

Och skickat hem lapp om fyra år och sen vad som gäller med aktivitstöd när jag besökte dem på budget och skuld

Nej leva på 3800 kr som försörjningstödet var?

Men min tråd är jy frågan kan min läkare neka att hjälpa mig? Om jag ej går kbt kan han säga nej till prata med handläggaren som ej kan hjälpa mig om hon inte ha pratat med honom?

• Anonym (typiskt)

Men varför måste jag skriva ut konto varjge månad och spara?

Varför måste jag spara kvitton?

Medecin kvitton, läkarebesök? Kläder?

Allt ska sparas..

• evaeva18

Tror dem utnjutara dig för du har funktionsnedsättningar..

• Anonym (Soc.)
    Anonym (typiskt) skrev 2015-07-26 11:29:26 följande:

Nej men jag har pratat med soc och fått svar

De ska kolla

När jag hade social bidrag ingick inte internet.

Inte heller möbelbidrag?

Fick 4000 kr av soc när jag flyttade fick visa kvitto fick bara köpa en beg säng s nu är sönder ingen dator ingen mikro trots bara två kokplattor i lägenheten sparade till en beg mikro

Flyttade fick en billigare lägnhet längre från stan... det fick jag men inget möbel bidrag har sprat till beg möbler

Jag vill skriva av lån så jag har mer pengar i mnaden men får inte..

Ja varför ska jag tro på er när de på kristallen säger en annan sak?

Och skickat hem lapp om fyra år och sen vad som gäller med aktivitstöd när jag besökte dem på budget och skuld

Nej leva på 3800 kr som försörjningstödet var?

Men min tråd är jy frågan kan min läkare neka att hjälpa mig? Om jag ej går kbt kan han säga nej till prata med handläggaren som ej kan hjälpa mig om hon inte ha pratat med honom?

Du väljer själv vad du vill tro på men lurad blir du i alla fall . Men du verkar ju ha bestämt dig.

Det ingår ej i en läkares uppgifter att försöka övertyga en ha släggans om att du behöver kbt, om det är det du frågar?

Däremot borde du kunna på ett läkarintyg eller kunna visa upp en remiss.
  • Rainbow gg

Men du behöver ju behandlingen! Dina pengar bestämmer du helt över själv och din handläggare på socialen ljuger. Du behöver inte prata med Soc mer alls tills dess att dina pengar är slut. Även jag som inte ens är färdig socionom än vet att det inte finns något lagstöd för att begära utdrag fyra år bakåt i tiden! Att dom skickat ett papper på det spelar ingen som helst roll, dom kan inte ändra på lagen med ett litet papper! Ring IVO, och prata med dem istället så att du får helt legitim information.

• Anonym (typiskt)

Jag e liv rädd för gatan..

Liv rädd att bli vräkt..

Liv rädd att ej få jobb via utvecklingsanställning..

Liv rädd att leva just nu..

Såg framimot kbt att få bukt på ångest och panik attakerna med mera kom ut lite i samhället

• Anonym (Soc.)
    Anonym (typiskt) skrev 2015-07-26 11:35:52 följande:

Jag e liv rädd för gatan..

Liv rädd att bli vräkt..

Liv rädd att ej få jobb via utvecklingsanställning..

Liv rädd att leva just nu..

Såg framimot kbt att få bukt på ångest och panik attakerna med mera kom ut lite i samhället

Och det är den rädslan de utnyttjar när de ger dig felaktig information att förhålla dig till . Har du ingen anhörig som kan hjälpa dig göra din talan? Någon du kan visa svaren i denna tråd för? Fråga din kommun om det finns sk personliga ombud som kan hjälpa dig med olika myndighetskontakter.
  • Anonym (typiskt)

Min handläggare vill träffa min läkare för att prata om mina funktionsnedsättningar hinder så hon vet vad hon ska säga till chefer när hon ringer och söker jobb åt mug och vad hon kan hjälpa mig med när hon är min handläggare med mera..

• Anonym (typiskt)

Vad är ivo?

Hur får jag deras nummer?

Vad är personligt ombud

Nä jag är ensam mina förädrar är döda både och min far dog nyss och jag ärvde

Inga vänner..mobbad i hela livet

Svar på tråden arv, socialens norm, sjukvård kbt