• Anonym (typiskt)

arv, socialens norm, sjukvård kbt

Jag ärvde pengar fick ej mer försörjnigs bidrag efter måander fick jag i sex månader aktivitetstöd. Var med i program via AF.

Fick reda på att jag ej får mer aktivitetstöd av AF fast min handläggare som slutar får en ny på måndag hade lovat en handläggare som ska hjälp mig att söka arbete för funktinshindrade.

Så nu kommer det stora problemet av alla hundra orkar ej skriva om allt...

Jag kommer få kbt mott panikångest med mera men kliniken ligger långt här i från och busskort ca 500 kr ingår ej i socialens norm sa dem på skuld och budgetenhten.

Svårt att få busskort i.min kommun när man har försörjningstöd och kag fick visa läkareintyg med mera. Men efter som jag är självförsörjande och har en budget att följa får jag ej ta busskort av arvet. Arvet ska räka i 3 år och 2 månader till. Annars kan jag ej få försörjningsbidrag igen.

Har berättat för sjuksystern på kliniken men snart har jag telefon tid med läkaren är så nervös. Tänk om han ej vill sen efter samtalet hjälp mig med mitt jobbsökande och träffa handläggaren som hjälper mig på grund av funktionsnedsättning?

Avbryter eller på börjar jag ej kbt?

Kan han då neka mig hjälp som han lovat?

När jag hade aktivitetsstöd kunde jag köpa busskort då levde jag på de pengar och hyran togs från arv...

Jag mår så dåligt...kan ej gå eller cykla 8 km ditt sen hem igen.

Eftersom socialen ej ger mig pengar kan ej läkaren göra något....

• Svar på tråden arv, socialens norm, sjukvård kbt
  • Anonym (typiskt)

Alltså är det 3 år ich 2 måander kvar

• Anonym (Soc.)

Din budget och skuldrådgivare har fel. Om

Man behöver busskort för att genomföra behandlingar och läkarbesök har man en absolut rättighet att få det. Och dessutom är det så att om ditt arv är slut om tre år och du då behöver söka försörjningsstöd så kan du inte få avslag för något du gjorde för tre år sedan. Man FÅR nämligen inte gå så långt tillbaka i tiden i beräkningen. OM din socialtjänst ändå skulle få för sig att ge dig avslag om 3 år så skulle du tveklöst få rätt vid ett överklagande. Din skuldhandläggare är en amatör som säger nåt så dumt, det kan du hälsa från mig.

Köp ditt busskort och gå på din behandling .

• Anonym (typiskt)

Cykla jp jag ska prata med sjukgym om det på måndag..

• Anonym (Soc.)
    Anonym (typiskt) skrev 2015-07-26 10:34:08 följande:

Ni som har haft försörjningsbidrag och ärvt det är så jag fick inte ens köpa ny säng..eller en beg dator

Fast du har rätt att göra det du vill för dina pengar. Du KAN inte få avslag om 3 år för det du gör idag. De lurar dig. Vad bor du i för skitkommun?
  • Anonym (typiskt)

Lundskommun

• Anonym (typiskt)

På ekonomiskt bistånd sa handläggaren att de kommer kolla kontona fyra år tillbaka

Jag måste vusa upp det

Får jag jobb får jag använda arvet som jag vill.

Därför hoppas jag på utvecklingsanställning ich att läkaren vill träffa handläggaeen som ska hjälpa mig att få ett jobb på det sättet att chefen vet om mina funktionsnedsättningar

• Anonym (typiskt)

Jobb ja der vire bra och så slippa soc krav med mera

• Anonym (Soc.)

Du ska givetvis vara försiktig med dina pengar och inte slösa, men om du är i behov av en ny säng en begagnad dator och ett busskort för att kunna gå på behandling och söka jobb så är det saker som faller inom

Skälig levnadsstandard även när man går på försörjningsstöd. Låter som om du råkat ut för någon som försöker skrämma upp dig och utnyttja att du befinner dig i underläge och inte känner till dina rättigheter. Stå på dig.

• Anonym (typiskt)

Men kan jag ej kbt kan han neka träffa handläggaren?

• Anonym (Soc.)
    Anonym (typiskt) skrev 2015-07-26 11:01:12 följande:

På ekonomiskt bistånd sa handläggaren att de kommer kolla kontona fyra år tillbaka

Jag måste vusa upp det

Får jag jobb får jag använda arvet som jag vill.

Därför hoppas jag på utvecklingsanställning ich att läkaren vill träffa handläggaeen som ska hjälpa mig att få ett jobb på det sättet att chefen vet om mina funktionsnedsättningar

Hon ljuger för dig. Kolla konton 4 år tillbaka ? Haha.... Finns inget

Lagstöd för det.
Svar på tråden arv, socialens norm, sjukvård kbt