arv, socialens norm, sjukvård kbt
Jag ärvde pengar fick ej mer försörjnigs bidrag efter måander fick jag i sex månader aktivitetstöd. Var med i program via AF.
Fick reda på att jag ej får mer aktivitetstöd av AF fast min handläggare som slutar får en ny på måndag hade lovat en handläggare som ska hjälp mig att söka arbete för funktinshindrade.
Så nu kommer det stora problemet av alla hundra orkar ej skriva om allt...
Jag kommer få kbt mott panikångest med mera men kliniken ligger långt här i från och busskort ca 500 kr ingår ej i socialens norm sa dem på skuld och budgetenhten.
Svårt att få busskort i.min kommun när man har försörjningstöd och kag fick visa läkareintyg med mera. Men efter som jag är självförsörjande och har en budget att följa får jag ej ta busskort av arvet. Arvet ska räka i 3 år och 2 månader till. Annars kan jag ej få försörjningsbidrag igen.
Har berättat för sjuksystern på kliniken men snart har jag telefon tid med läkaren är så nervös. Tänk om han ej vill sen efter samtalet hjälp mig med mitt jobbsökande och träffa handläggaren som hjälper mig på grund av funktionsnedsättning?
Avbryter eller på börjar jag ej kbt?
Kan han då neka mig hjälp som han lovat?
När jag hade aktivitetsstöd kunde jag köpa busskort då levde jag på de pengar och hyran togs från arv...
Jag mår så dåligt...kan ej gå eller cykla 8 km ditt sen hem igen.
Eftersom socialen ej ger mig pengar kan ej läkaren göra något....