• carba

Akut Hjälp! Mina barn och jag är på väg att bli hemlösa.

Är en desperat mamma.
    Jag har fått en uppsägning av kontraktet av våran lägenhet och vi blir hemlösa om jag inte betalar in 15.000 inom 2 veckor.
    Det hela började med att min man,mina barns far dog för ett par år sedan.
    Vi hamnade i en kris samtidigt som jag fick handskas med dubbla räkningar. Det blev ohållbart för mig. Jag halkade efter mer och mer med räkningarna och gjorde fel prioriteringar.
    Jag hamnade hos Kronofogden och har utmätning på min lön så vi lever på existensminimum.
    Vi har ingen familj utom oss själva då alla har avlidit. Mina barn har varit dom sanna hjältarna igenom allt och gett mig styrkan då jag inte trodde att jag skulle orka mer.
    Men nu står jag här med uppsägningen av kontraktet och vi riskerar att bli hemlösa om jag inte betalar in pengar som jag omöjligt har.
    Snälla hjälp oss om hur jag kan göra för att kunna rädda oss från att hamna på gatan och skiljas från mina bar.
    Tack snälla från en desperat mamma

• Svar på tråden Akut Hjälp! Mina barn och jag är på väg att bli hemlösa.
  • carba

Har pratat med soc. som nekar tack vare att jag jobbar. Har pratat med inkassobolaget och bostadsföreningen om avbetalning men blivit nekad.

• 120512

Kontakta Socialen så snarast som möjligt och berätta situationen. 
    Då det är barn inblandat så tror jag att dom rycker tag fortare...

Lycka till

• Casslo08

Oavsett om du har jobb eller ej så måste soc ta hänsyn till just din specifika situation -skulder. Vilket de vet gör att dubej kan stå för egen lägenhet. Du har barn. Jag tvivlar starkt på att de kan neka dig. Stå på dig, du har ju allt att kämpa för - dina barn.

Vill inte låta hård men att beklaga sig på FL hjälper dig knappast. Kontakta soc imorgon igen. Var stark. Lycka till!

• carba

Tack snälla och det var inte meningen att beklaga sig utan ett rent nödrop.
    Jag har försökt att prata med soc. men dom menar på att dom inte kan hjälpa till med den summan på en gång och hänvisar mig att kontakta inkassobolaget om avbetalning och dom nekar.

• Casslo08

Det låter extremt märkligt att soc inte skulle hjälpa dig att betala de där 15000 för att få bo kvar. Då får de ju helt enkelt stå för en ny lägenhet åt dig. Gå dit imorgon iaf och hör dig för. Be att få prata med högsta hönset om de fortsätter neka och påstå att du inte har rätt till hjälp. Då blir det fatt bak i ändra på dom.

• Casslo08

Och lägg upp en betalningsplan hos kronofogden och inkassobolagen. Berätta hur det ligger till. De brukar aldrig vara omöjliga.

• carba

Tack Casslo.
    Jag ska ringa till soc igen imorgon och prata med dom.
    Kronofogden har redan utmätning på min lön och inkasso och föreningen vägrar en avbetalningsplan fastän jag berättat om min situation.

• Casslo08

Lycka till! Och stå på dig, var stark!

Det löser sig nog. Uppdatera hur det går är du snäll.

Svar på tråden Akut Hjälp! Mina barn och jag är på väg att bli hemlösa.