• carba

Akut Hjälp! Mina barn och jag är på väg att bli hemlösa.

Är en desperat mamma.
    Jag har fått en uppsägning av kontraktet av våran lägenhet och vi blir hemlösa om jag inte betalar in 15.000 inom 2 veckor.
    Det hela började med att min man,mina barns far dog för ett par år sedan.
    Vi hamnade i en kris samtidigt som jag fick handskas med dubbla räkningar. Det blev ohållbart för mig. Jag halkade efter mer och mer med räkningarna och gjorde fel prioriteringar.
    Jag hamnade hos Kronofogden och har utmätning på min lön så vi lever på existensminimum.
    Vi har ingen familj utom oss själva då alla har avlidit. Mina barn har varit dom sanna hjältarna igenom allt och gett mig styrkan då jag inte trodde att jag skulle orka mer.
    Men nu står jag här med uppsägningen av kontraktet och vi riskerar att bli hemlösa om jag inte betalar in pengar som jag omöjligt har.
    Snälla hjälp oss om hur jag kan göra för att kunna rädda oss från att hamna på gatan och skiljas från mina bar.
    Tack snälla från en desperat mamma

• Svar på tråden Akut Hjälp! Mina barn och jag är på väg att bli hemlösa.
  • LaLola
    carba skrev 2015-07-28 09:19:14 följande:

Det är vansinne med sambolagen om den andra partnern avlider och en godman går in.
    En 18 åring med 70.000 helt plötsligt gör att pengarna försvinner snabbt. Datorer,spel, märkeskläder och poff så är pengarna slut.
    Annars hade jag tagit ett lån av dom för att betala skulden och vi kunde bo kvar,

Känns som mer vansinne att slösa upp pengar så där.....
  • puss
    LaLola skrev 2015-07-28 09:20:53 följande:
    Känns som mer vansinne att slösa upp pengar så där.....
    Men gjort är gjort och det är ingen ide att älta det nu.
  • LaLola
    puss skrev 2015-07-28 09:29:14 följande:
    Men gjort är gjort och det är ingen ide att älta det nu.
    jag vet.
  • Sallysally

Försökt läsa i kapp bakåt men frågar ändå om du jobbar och vad har du för lön?

• carba
    Sallysally skrev 2015-07-28 11:49:00 följande:

Försökt läsa i kapp bakåt men frågar ändå om du jobbar och vad har du för lön?

Jo jag jobbar 100% och får ut ca 14000 efter skatt och avdrag från kronofogden
  • annasv1980
    carba skrev 2015-07-28 08:56:15 följande:

70.000 får dom i arv efter försäkringana.

Förlåt men barn lär sig ju från sina föräldrar om ekonomi och du har inte varit någon förebild.
  • K med lilla E
    annasv1980 skrev 2015-07-28 11:51:49 följande:
    Förlåt men barn lär sig ju från sina föräldrar om ekonomi och du har inte varit någon förebild.
    Och VAD vet du om det? Det där var väl en jäkligt onödig kommentar!
  • carba

Tycker nog att det var onödigt skrivet då mina barn har haft det tufft och vi har levt väldigt snålt och helt plötsligt serveras dessapengar och dom shoppade loss. Rätt eller fel av min uppfostran så känns det som ett mer naturligt val av en 18 åring än att fundera hur dom ska pensionsspara dessa pengar

• puss
    carba skrev 2015-07-28 12:13:20 följande:

Tycker nog att det var onödigt skrivet då mina barn har haft det tufft och vi har levt väldigt snålt och helt plötsligt serveras dessapengar och dom shoppade loss. Rätt eller fel av min uppfostran så känns det som ett mer naturligt val av en 18 åring än att fundera hur dom ska pensionsspara dessa pengar

Ja, faktiskt. Hoppas de hade trevligt.
Svar på tråden Akut Hjälp! Mina barn och jag är på väg att bli hemlösa.