• Augustimamma2015

5 dagar tills Bf ????

Klockan är över 12 på natten och med 5 dagar kvar tills Bf så har jag "tappat " magen. Så vad tror ni, hur länge gissar ni på att de är kvar tills vi får träffa våran lilla skrutt? Har en del nålstick typ som en huggande känsla i underliv de senaste 2 dagarna, har ofta sammandragningar, inte lika trött längre, huvudvärk lite då & då, har haft ont i hela ryggen under hela kvällen. Rörelser väldigt långt ner. Och ett tryck på ljumskarna på nåt vis ibland. Får ibland kramp ut emot låren.

• Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????
  • trean

Ja jag är också orolig hela tiden, är lite äldre.. 39 år men gjort alla tester man kan och det har sett bra ut! Vill bara att hon/han ska komma ut så jag får kolla så allt ser bra ut. Orolig att det ska hända nåt i magen också så nu får det vara dags för förlossning tycker jag för oss ALLA!! Otrolig mensvärk idag så hoppas att det närmar sig med stormsteg! :)

• Gardnerella

Trean-mensvärk har varit lika med latensfas för mig med mina två första! Hoppas på det!

Fyller 38 senare i höst och har varit mer orolig denna gång, dels för jag är äldre (mer risker) men också för att jag inte riktigt kan tro på att jag ska ha turen att gå ett till friskt barn.

Idag har jag varit gråtig. Mycket sammandragningar, utan smärta.

Vill ha lite ont nu! Eller lite slempropp, eller vadsomhelst.

BF +1

• Sparven88

Bf +2. Idag är en sån trist dag. Alla hör av sig och frågar "har det hänt något?"

Så ofattbart trött på att vänta. Samtidigt får jag dåligt samvete då jag vet att det finns de som hade gett hur mycket som helst för att få vara i min sits nu.

Hade varit så skönt om man fått några som helst indikationer på att det faktiskt hände något. Men jag känner typ INGENTING!

Förlåt, nu fick ni dras med mitt negativa inlägg! (Ignorera om ni vill! :) )

• Gardnerella

Sparven88- Förstår hur du menar. Vi får hålla tummarna för att det inte blir så många fler plusdagar för någon av oss!

• fröken14

Hur går det för er tjejer? Jag har bf på lördag och känner ingenting, som vanligt :) Men ringde till bm idag för min bebis flyttat sig ur sitt vanliga läge. Vi har kommit överens om att jag ska ringa om läget känns annorlunda eftersom bebis har varit lite busig och bl.a. Låg i säte fram till v 38 och sedan dess legat rörlig/ruckbar. Fick dock prata med en annan bm som pustade och stånkade över att jag ringde och hon var "tvungen" att hitta en tid åt mig. Vad ledsen man blir, tillslut sa jag bara "vi skiter i det, allt är säkert tipptopp, jag vill inte störa när ni är så upptagna" och så la jag på och bölade som aldrig förr. Tyckte sååå synd om mig själv :) Visst, hon hade ett dåligt bemötande, men det var nog lika delar hormoner som utlöste den gråtattacken :) Bm ringde dock tillbaka och nu har hon kollat och bebisen har roterat i magen och fixerat sig med huvudet där det ska vara, jipiiii! Så nu är jag mer redo än nånsin!

• Gardnerella

BF +2 idag! Var hos Bm som kände lite på tappen som var öppen 2cm och halvt utplånad. Hon gjorde en svepning, men jag har inte direkt känt något än.

Annars inget nytt under solen. Försöker kombinera vila med lite distraherande aktivitet som lunch med någon väninna, frisörbesök, etc etc

• malintherese01
    Gardnerella skrev 2015-08-03 20:25:45 följande:

BF +2 idag! Var hos Bm som kände lite på tappen som var öppen 2cm och halvt utplånad. Hon gjorde en svepning, men jag har inte direkt känt något än.

Annars inget nytt under solen. Försöker kombinera vila med lite distraherande aktivitet som lunch med någon väninna, frisörbesök, etc etc

Gjorde hinnsvepningen ont? :/
  • trean

2 dagar kvar till BF och längtar så.. Nu ska jag skola in min dotter på ny förskola i 4 dagar så helst får bebisen komma precis nu om 1 h eller så till helgen

Jag gjorde en hinnsvepning för ca 1 v sedan och var då nästan utplånad och öppen 2-3 cm, fick massa sammandragningar men som kanske märks ingen förlossning i sikte.. Idag har det börjat trycka på massa neråt men ställer inte direkt in mig på att föda barn, känns som att jag kommer vara gravid i flera månader till!

• trean

BF idag men ingen bebis ännu, mina 2 tidigare barn hade kommit vid den här tiden så trodde nog inte att jag fortfarande skulle vara gravid nu.. Så seeeeegt! Ska till bm nu på fm och ska böna och be henne om en till hinnsvepning, fick en för över 1 vecka sedan på sjukhuset men ingen effekt av den direkt hur går der för er andra? Tycker det börjar bli dags för någon av oss att få snusa på en liten bebisnacke..

Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????