• Augustimamma2015

    5 dagar tills Bf ????

    Klockan är över 12 på natten och med 5 dagar kvar tills Bf så har jag "tappat " magen. Så vad tror ni, hur länge gissar ni på att de är kvar tills vi får träffa våran lilla skrutt? Har en del nålstick typ som en huggande känsla i underliv de senaste 2 dagarna, har ofta sammandragningar, inte lika trött längre, huvudvärk lite då & då, har haft ont i hela ryggen under hela kvällen. Rörelser väldigt långt ner. Och ett tryck på ljumskarna på nåt vis ibland. Får ibland kramp ut emot låren.

  • Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????
  • älskalivet

    Med båda andra barnen blev jag igångsatt v 38 o v 40 pga högt blodtryck o misstänkt havandeskapsförgiftn islutet av grav. Denna gång är mitt bltr helt ok.Men jag känner mig lite ny på hur det ska kännas när det sätter igång naturligt. Med de andra hade jag aldrig mensvärk eller liknande kramper i magen. Eller var det så att min fruktansvärda huvudvärk som jag då drabbades av tog över allt annat. 
    "Trean", vad bra att det kommer hem lite lekkompisar till barnen i dag. - Jag tycker det känns jobbigt att gå genom dagarna - för jag orkar liksom inte göra någonting, och gör jag ingenting gå tiden så sakta och det är så deprimerande. Barnen behöver sysselsättning - och jag gör så gott jag kan - det brukar bli att vi åker till lekplatser eller ngt liknande.

  • Sparven88

    Hej! Eller god morgon kanske! Jag hoppar in här jag med! Så härligt att läsa en tråd med så mycket förväntningar i luften! Bf imorgon, första barnet. Jag börjar dock tro att Bebis bestämt sig för att stanna i magen.. Ska till bm idag, får väl se om hon säger något upplyftande!

  • trean

    Välkommen sparven.. Min första satte igång som man tänker sig med värkar som kändes i hela magen och mot ryggen, blev värre och värre och kom mer tätt. Ca 1 dygn senare är han född. Nr 2 hade jag mer som förvärkar i ca 3 nätter och åkte in för att få en sovdos på SÖS och då hade jag tydligen riktiga värkar och var öppen 5 cm så då tog de hål på hinnorna, hon föddes ca 5 h senare. Nu vet jag inte heller vad jag väntar på eftersom att jag knappt hade ont med min dotter? Med min son var det helt olidligt ont och ingen tvekan..

  • Gardnerella

    Min första startade med en teckenblödning v 40+4 följt av oregelbundet mol som blev värkar. Ca 40 timmar efter de riktiga värkarna föddes hon med sugklocka i v 40+6.

    Mitt första tecken med sonen var att slemproppen successivt lossnade från 4 dagar innan bf. Vaknade sedan kl 5 på morgonen med värkar som snabbt blev starkare. Han är född 9.00 på BF dagen!

  • fröken14
    trean skrev 2015-07-30 05:56:28 följande:

    Ni som också fött barn innan har ni gått över tiden?


    Jag gick över 4 dagar med första och 2 dagar med andra. Känns mer innan den här gången dock...starkare sammandragningar, mer obehag som halsbränna osv. Svårare att gå också, sammandragningar för minsta lilla! Min andra förlossning gick väldigt fort och därför oroar jag mig lite över alla sammandragningar, tänk om de påverkar och jag plötsligt måste krysta utan att ha fattat nåt?
  • trean

    Har också oerhört mycket mer känningar den här gången,haft förvärkar i flera veckor, mensvärk sedan flera dagar, ryggvärk, slemproppen har gått och teckenblödning men ingen bebis i sikte.. Just nu känns det som att jag inte kommer fatta när det drar igång eller som att det aldrig kommer komma nån bebis ????

  • malintherese01

    Här är en till med BF om precis en vecka! :)
    Har haft väldiga problem med mina fogar och ljumskar nästan hela graviditeten, så känner mig otroligt instängd här hemma, eftersom jag inte kan röra mig mycket! :P 

    är mitt andra barn (men är 9 år sedan sist) och nu vill jag bara det ska sätta igång! 

    Kan alltså humörsvängningar och en väldigt varm kropp betyda att nåt är på gång? De är de enda jag känner av nämligen.. Och sammandragningar ganska ofta, men de har jag haft länge!  (men dom gör ju inte speciellt ont)

    är det nån som har haft slemproppen gå än? Min väninnas gick väldigt långt innan de var dags för förlossning, men jag skulle bara vilja ha NÅT tecken på att de kan vara på gång :P

  • trean

    Inget nytt för någon? Svårt att sova som vanligt här, upp och göra kaffe och vänta in övriga familjen.. Tycker det känns som att man lever i ett vakum där man bara väntar och svårt att planera in så mycket framöver.

  • Gardnerella

    Har också svårt att sova. Toaspring 4-5 ggr/natt. Upp och käka nåt (fil typ) en ggr/natt.

    Ett tips är att plugga in hörlurar i öronen och lyssna på en bok eller ett avsnitt av sommarpratarna. Funkar som distraktion och jag brukar kunna slumra nån timme extra. Funkar ej mot kissnödigheten dock...

    Har BF imorgon, men inga känningar. Testade färdknäpp igår efter tips från coachen (BM) men inget nytt under solen... Idag blir det en rask promme!

  • Sparven88

    Inget nytt här heller. Bf idag. Var hos bm igår, hon gjorde ett försök till hinnsvepning, men hon sa att livmodermunnen fortfarande var lite bakåtriktad men mjuk. Kändes som ett "bakslag" att det inte hänt något down there. Men jag får försöka trösta mig med att bm sa att det kan ändras "över en natt".

    Tack och lov sover jag faktiskt hyffsat. Vaknar väldigt lätt på nätterna, men behöver inte alltid springa upp på toa varje natt. Nu är det bara drömmar om Bebis. Konstigt däremot, jag drömmer aldrig om själva förlossningen utan alltid om tiden efter det.

Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????