• Augustimamma2015

5 dagar tills Bf ????

Klockan är över 12 på natten och med 5 dagar kvar tills Bf så har jag "tappat " magen. Så vad tror ni, hur länge gissar ni på att de är kvar tills vi får träffa våran lilla skrutt? Har en del nålstick typ som en huggande känsla i underliv de senaste 2 dagarna, har ofta sammandragningar, inte lika trött längre, huvudvärk lite då & då, har haft ont i hela ryggen under hela kvällen. Rörelser väldigt långt ner. Och ett tryck på ljumskarna på nåt vis ibland. Får ibland kramp ut emot låren.

• Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????
  • malintherese01

Bf imorgon, gick igår och i förgår med sammandragningar med 7 minuters mellanrum, men bägge dagar har de bara försvunnit efter några timmar :/ och jag är sååå less på att gå gravid nu!

Ska till mvc om en timma och funderar på om jag ska be om hinnsvepning. Aldrig gjort de förr, men läst att de istället kan leda till mer "falska" värkar istället för att sätta igång det? :/

• Gardnerella

BF+4
    Ingen bebis, men igår och idag har en hel del av slemproppen "gått"! Alltid något.

• Augustimamma2015

BF+2 Ingen bebis än. Känner en fot som försöker ta sig ut genom magen väldigt ofta. hihi. Tror de är riktigt trångt där inne nu. 
    Var på bb igår, då jag hade starka sammandragningar med 5 minuters mellanrum, men dom försvann efter ca 2 timmar. Då jag är förstföderska och att det gjorde ont, ville barnmorskan på förlossningen att jag skulle komma in på kontroll, men där såg allt bra ut, inga fel. Va en mycket frisk och livlig liten bebis därinne sa hon. :) Livmodertappen var på 3 cm, men hon kunde inte känna om jag var öppen än. Så nu kan det hända när som helst sa hon. allt ifrån minuter upptil några dygn. Vi längtar <3 

• Agentkia

BF -1 idag. Inga tecken alls. Hade mensvärk imorse tror jag. Men verkade snarare vara tarmarna som gjorde ont pga gasig mage.

Blev sjukt sugen på kalvsylta nu. Sist blev jag det dagen innan förlossningen startade. Men då var det kokt spagetti som fått koka med lithells varmkorv. :-O

• trean

hinnsvepning nr 2 gjord, kändes inte så mycket och var nu öppen 3-4 cm och bm kunde känna bebisens huvud.. Massa mensvärk och sammandragningar men ställt in mig på att det bara är pinvärkar och att det inte händer något!

• trean

En liten fantastisk flicka kom i morse till oss, hon är helt perfekt!! Lycka till alla ni andra tjejer! Snart är det eran tur..

• kimbra

Åå, stort grattis trean! Hoppas du mår bra :)

BF +2 för mig idag... Känner inget som är på gång och jag håller med; jobbigt att alla frågar hela tiden om lillen kommit eller om jag känner några tecken. Jobbigt också att inte orka göra något, slappar bara hela dagarna som för övrigt går väldigt långsamt.. Skulle bli så lycklig om värkarna startade nu! Har aldrig att längtat efter smärta som jag gör nu :)

• malintherese01
    kimbra skrev 2015-08-06 10:07:18 följande:

Åå, stort grattis trean! Hoppas du mår bra :)

BF +2 för mig idag... Känner inget som är på gång och jag håller med; jobbigt att alla frågar hela tiden om lillen kommit eller om jag känner några tecken. Jobbigt också att inte orka göra något, slappar bara hela dagarna som för övrigt går väldigt långsamt.. Skulle bli så lycklig om värkarna startade nu! Har aldrig att längtat efter smärta som jag gör nu :)

Säger som du, längtar efter smärtan nu! :P 
    Men har förberett sambon på att så kommer de nog inte låta när de väl drar igång ordetligt hehe :P
  • kimbra

Hehe, och visst är det jobbigt att inte veta hur det kommer starta? Det är så olika för alla så man kan inte förbereda sig eller planera något. Har massa frågor som snurrar i mitt huvud! Undrar hur en värk känns, eller hur det känns när vattnet går, känns det lättare i magen då? Vad händer när slemproppen går? Hur vet man att det är just slemproppen? Hur vet man om det är vattnet som sipprar och inte bara flytningar? Tänk om bebis kommer idag, då kan man släppa alla dessa tankar :)

• Gardnerella

Å grattis trean! Kanske varvsvepningen som gjorde susen denna gång?!

Håller med föregående talare om att lite smärta skulle vara välkommet nu.

Visst är väntan tråkig, men man får försöka göra det bästa av den. Träffa nån kompis en sväng, baka nån kaka, kolla nån film/serie.

BF+5 idag och det fortsätter komma slempropp. Hur mkt slempropp kan det finnas?

Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????