• Augustimamma2015

5 dagar tills Bf ????

Klockan är över 12 på natten och med 5 dagar kvar tills Bf så har jag "tappat " magen. Så vad tror ni, hur länge gissar ni på att de är kvar tills vi får träffa våran lilla skrutt? Har en del nålstick typ som en huggande känsla i underliv de senaste 2 dagarna, har ofta sammandragningar, inte lika trött längre, huvudvärk lite då & då, har haft ont i hela ryggen under hela kvällen. Rörelser väldigt långt ner. Och ett tryck på ljumskarna på nåt vis ibland. Får ibland kramp ut emot låren.

• Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????
  • Sparven88

Bf + 6.. snart en vecka över tiden. Jag börjar såå lessna på detta nu! Skulle vilja stänga av telefonen för att slippa alla frågor som "känner du något? VA? inget alls?!"

Var hos BM igår, hon försökte sig på en ny hinnsvepning men modermunnen är så långt bak så hon kunde inte nå. Känns som ett sånt bakslag.

Jag hoppas att vi alla som går på övertid snart kan få våra små!

• fröken14

Två dagar kvar till bf (lördag). Sover sämre och sämre och är så trött på dagarna. Känns som om jag lever i en ständig dvala men ändå inte kan sova ordentligt. Värst är att jag inte orkar med de stora barnen ALLS! Vill liksom bara att alla ska låta mig vara :( blir också mer och mer nervös inför förlossningen, det är säkert en stor del i både sömnbrist och irritation... Är liksom rädd för hur det ska gå, trots att jag har två bra förlossningar bakom mig. Vill bara det ska vara över!

• malintherese01

Gått med oregelbunda värkar nu i några timmar. Dom gör riktigt ont, och jag har haft en liten teckenblödning.. så nu känns de som de verkligen är på gång för mig! :) 

Har Bf idag, så de är ju en punktlig bebis i såfall ;)

• fröken14
    malintherese01 skrev 2015-08-06 20:46:21 följande:

Gått med oregelbunda värkar nu i några timmar. Dom gör riktigt ont, och jag har haft en liten teckenblödning.. så nu känns de som de verkligen är på gång för mig! :) 

Har Bf idag, så de är ju en punktlig bebis i såfall ;)

Hoppas det är igång och att allt går finemang :)
  • malintherese01

Pendlar fortfarande mellan värkarna med allt från 20 minuter och 8 minuter i mellan.. Så nån sömn blir de inte inatt

• Anonym (mamma)
    malintherese01 skrev 2015-08-07 00:49:17 följande:

Pendlar fortfarande mellan värkarna med allt från 20 minuter och 8 minuter i mellan.. Så nån sömn blir de inte inatt

villa mellan värkarna 
  • Agentkia

Igår kväll tog jag och sambon en promenad på 2km. 50 min senare kommer första onda sammandragningen. Jag tog en alvedon och la mig för att sova. Jag har nu kunnat sova och vaknat och kissat några gånger. Jag har haft sammandragningar under natten men inte så onda att jag inte kunnat sova. Nu på morgonen tror jag slemproppen gick. Så här verkar det som det drar igång snart.

• malintherese01

15 timmar hemma nu med värkar.. 10-15 minuter i mellan.. Ingen sömn inatt och är helt slut!

Vet ju att bebis inte kommer ut än men är de nån som vet om man får komma ut och bara kolla hur mycket som hänt?

Med min första dotter gick jag såhär i två och ett halvt dygn utan att ens öppna mig 2 cm :/

• Agentkia
    malintherese01 skrev 2015-08-07 08:14:16 följande:

15 timmar hemma nu med värkar.. 10-15 minuter i mellan.. Ingen sömn inatt och är helt slut!

Vet ju att bebis inte kommer ut än men är de nån som vet om man får komma ut och bara kolla hur mycket som hänt?

Med min första dotter gick jag såhär i två och ett halvt dygn utan att ens öppna mig 2 cm :/

Ja det borde du få göra. Andra förlossningen brukar gå snabbare. Ring och hör med dom.
Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????