Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

BF april 2016

Hoppar in här,

Har gått in i vecka 12 snart 13 (söndag)

Sett den lilla i vecka 8 pga att jag spytt så mycket och blev uttorkad så ville dom se om det var en eller två. Hittills mått ganska bra i 3veckor sen jag började käka lergigan comp. Bm tror jag kommer få äta dom till iallafall vecka 14 då jag fortfarande blir dålig om jag missar med någon timme.

• becka1989
    Milleman skrev 2015-10-01 21:39:28 följande:

Hej.

Var det en eller två då? :)

Jag mår också illa. Tar två lergigan Comp om dagen. Skulle aldrig gå utan. Några få dagar nu sista veckan har jag klarat mig på morgontabletten. Men om jag ligger ner blir jag ruskigt illamående. Har fått ta bort nästan alla mjölkprodukter också.

Och mitt luktsinne har gått bananas. Står nästan inte ut med min man som snusar och dricker kaffe haha :D

Var som tur bara 1 haha tror inte jag hade klarat av 2 direkt men hade även varit skönt med 2direkt så slipper man förlossningen igen.

Jo tack här är luktsinnet oxå bananas kan inte ens gå in i köket eller sitta och äta där pga av alla äckliga dofter haha och sambons jäkla snus urk höll på och spy när han öppnade burken går väldigt bra det här.

Varit och sprungit på Ikea i 4timmar med mina föräldrar kul men nu är jag slut i ryggen och fötterna och jag som ska jobba tidigt imorgon känner inte för att gå alls så har fundera på att sjuka mig imorgon mår piss oxå lergigan comp verkar inte vilja hjälpa mig idag. Skulle kunna somna som en klubbad säl känns det som
  • becka1989

Jag går in i vecka 13 imorgon syns knappt något på mig, är normalbygd mina syskon har det inte börjat synas på förren runt vecka 20 så inget att vara orolig för.

Det enda är att jag känner att man är lite rundare trosor med kant trycker och byxorna är strama haha

Så har nu köpt mina första mammabyxor jätte sköna.

• becka1989

Jaha då har man blivit med barnvagn :) blev en emmaljunga Citycross 2013 med sittdel,liggdel,åkpåse,adapter för babyskydd myggnät och regnskydd :) både jag och mannen är riktigt nöjda med den. Vagnen är använd 6månader.

Dock åkte vi i 50min med illamående och åksjuka haha trodde aldrig vi skulle komma fram.

• becka1989

Här har vi offentlig gjort det för nästa alla i släkten bara 3 av mina syskon som inte har fått reda på något ännu ska berätta för dom på lördag då vi träffas för barnkalas :) ska bli kul och se deras reaktioner dom har tjatat på oss i 2års tid nu haha så troligen bara positivt hoppas jag :) sambons mamma har fått reda på det oxå men inte från oss utan hans syster har skvallrat fast vi sa till henne att hon inte fick berätta så känner mig väldigt sviken av henne när hon sa att hon lova :( ville inte berätta något förrän efter v 13 just för hans lillasyster inte är äldre än 9 och skulle bli väldigt jobbigt att behöva berätta för henne om vi skulle få mf.. Men tyvärr har varken hans mamma eller syster någon respekt för andra dom är istortsett djungelexpressen så tyvärr kommer dom vara dom sista som kommer få reda på att vi ska gifta oss när vi ska döpa våran lilla.

• becka1989
    kvinna16780 skrev 2015-10-07 14:23:35 följande:

Va tråkigt! Sånt vill man ju berätta själv :( Har ni pratat med systern?

Nä har inte gjort det fick reda på det igår kväll.

Vet inte om det är hormonerna eller bara jag som är lite fjantig som känner mig sviken och just nu inte ens vill ha något med henne att göra:( tanken har varit att vi skulle åka upp till hans syster i jul hon bor 120mil från oss men just nu känner jag inte alls för att åka
  • becka1989

Bara 5veckor kvar till Ultraljudet längtar som bara den, illamående kommer och går hela tiden men känner mig inte ett dugg gravid,

Känner mig mer irriterad och arg över att inte få göra ett ul tidigare speciellt för att dämpa min tvekan om att den lille ens finns kvar eller om den lever. Jobbiga tankar speciellt nu när man börjat köpa hem kläder och grejer till den om det nu skulle visa sig att det inte finns någon kvar skulle nog knäcka mig totalt om den lille inte lever :(

• becka1989
    H1ssa skrev 2015-10-08 21:38:19 följande:

Jag får inte RUL förrän v. 20 (23/11)...

Har rul samma datum är då i 19 +2 alltså vecka 20 sååå seg väntan :( Vill bara att det ska vara november nu
  • becka1989

Här har man cravings för clementiner och banan äter minst 3-4clementiner om dagen och 1banan har även fått för mig att dricka äppeljuice då jag senaste veckan fått spykänsla av att dricka vatten :/

Första dagen på 5veckor som jag inte tagit någon lergigan alls och faktiskt mått jävla bra :) hoppas att det håller sig så nu.

Går in i vecka 14 imorgon sjukt redan 14 nyss var det ju vecka 8 haha tiden går sakta men ändå snabbt,

Gravid minne har man fått och hormoner som gärna hoppar lyckats skälla ut 3personer på 2veckor opps ena var min chef som även är inhandlare av grejer som jag behöver grejerna har varit slut sen jag kom tillbaka till jobbet för snart 1månad sen så han åkte på en utskällning i går ;)

• becka1989

Gah jag som trodde jag var på bättringsvägen men idag är det som när jag blev sjukskriven spyr hela tiden får behålla det jag äter i max 2timmar sen måste jag spy :( Vill bara må bättre nu och slippa alla tabletterna kunna njuta istället för att må så dåligt. Säkert spytt 6gånger sen 9 imorse får inte imig något mer än fruktsoppa och frukt lite cola med

Svar på tråden BF april 2016