Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

BF april 2016

Milleman skrev 2016-01-28 18:58:04 följande:

Jag går stadigt upp. Fattar eg inte varför :( men såg igår att jag börjat få vätska i fötter och händer.

Varför gillar du inte stödstrumpor? Jag tycker nästan de är skönare än vanliga strumpor :) har både från Apoteket och Ullared och de sistnämnda är helt klart bäst. Ska dit nästa vecka och köpa fler :)

Känner mig mest som en gammal kärring haha tycker inte dom är så sköna dom jag har köpt iallafall, svårt att hitta några som inte kostar skjortan oxå.

Jag har mest ont i benen och fötterna svullnar lite grann bara så bm tyckte jag skulle börja redan nu med strumpor så det inte blir värre eller så.
  • becka1989

Haha vilken bra idé med trisslotterna ;), 29kr för stödstrumpor hade jag velat hitta fan finns bara för 99 och uppåt här

• becka1989
    Josefine85 skrev 2016-02-05 10:05:08 följande:

Åh. Jag blir så avis på er som har färre dagar kvar än mig!

Hur mår ni? Jag känner mig heeeelt dränerad på energi och saknar helt initiativförmåga att göra något! Så segt!

Snart 70dagar kvar, här får man ta en dag i taget. Har förvärkar som gör att jag inte kan bestämma dagarna innan vad jag ska göra tråkigt nog.

Idag passar jag på och tvätta sängkläderna så det är gjort iallafall :)

Annars mår jag ganska bra illamående som kommer och går beroende på var liten ligger, tröttheten har oxå kommit tillbaka så behöver en vila mitt på dagen för att orka till kvällen.
  • becka1989
    Milleman skrev 2016-02-08 21:28:29 följande:

Vad har ni för sf-mått (och vecka)?

Hade sist 27 i vecka 29
  • becka1989

Har inte riktigt fattat mig på fp ;) så det är något jag sitter och läser igenom just nu. Är beräknad 18 april men har ingen aning om jag ska ta från det datumet eller om jag ska ta senare, vet ju att man kan ta senare och sen ändra om den lille bestämt sig för att komma tidigare.

Men känns väl som att det är dags att ta tag i det

• becka1989

Åh ikväll vet e tusan vad det är har förvärkar till en förbannelse och någon konstig smärta eller ja typ som ilningar och det känns så tungt nere något som helt plötsligt bara kom :/ så härligt att försöka sova med förvärkar inte alls skönt helt okej på dagen men inte när det är sovdags.

• becka1989
    Milleman skrev 2016-02-18 22:07:07 följande:

Ojdå, såpass att du ringt in till förlossningen för att veta hur du ska göra?

Dom på förlossningen sa att det är normalt men om det håller i sig skulle vi komma in skulle även ringa min bm idag om det. Ilningar och att det är tungt kunde vara att lillen vänt sig och håller på och fixerar sig.

Men efter någon timme så gav det sig och har inte kommit tillbaka ännu.
  • becka1989

Vi hade tänkt åka till Norrland till sambons syster men för det första fixar jag inte att sitta längre stunder och dit är det 120mil :p tar normalt runt 12 timmar att åka men hade vi åkt hade det väl tagit 2dygn :P och sen bor dom 7mil från närmaste sjukhuset så tyckte inte att det passade in. Och tur nog att vi inte åkte då deras näst minsta åkte på influensan för någon dag sedan.

Så nu har vi bestämt att vi åker i sommar på semester dit då har vi ändå husvagnen med oss oxå får se hur lång tid det kommer att ta haha är ju lite ovant med en liten som man måste mata och byta på och som inte ska sitta i babyskyddet längre stunder

• becka1989
    Milleman skrev 2016-02-25 12:11:25 följande:

Låter ju underbart med semester till Norrland i sommar. Jag skulle vilja komma upp till norraste Sverige på sommaren någongång.

Det bästa är att många bebisar sover i bilen så då får man passa på att köra :)

Är jätte skönt att komma upp åker en gång om året för sambon pappa och hans släkt bor där uppe, det är verkligen helt annorlunda ingen stress eller så.

Ja men precis vi hade tänkt stanna 2nätter på camping innan vi kommer upp ska bli så skönt
  • becka1989
    Milleman skrev 2016-02-25 18:20:26 följande:

Vi sticker ut med båten 5 veckor varje år. Också stressfritt och underbart. Längtar så till sommaren! I år blir det extra lång semester ihop!

Åh det lät mysigt :) är inte mycket för båtar haha blir sjösjuk om det guppar för mycket
Svar på tråden BF april 2016