Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

BF april 2016

mo med liten trea skrev 2016-04-25 08:51:13 följande:

Fräckt! Inatt har jag varit vaken sedan halv tre med regelbundna sammandragningar ca var 15 minut - för mesiga för att göra direkt ont, men tillräckligt starka för att få mitt adrenalin att pumpa. Men sedan jag klivit upp och fått barnen till skola och förskola har de bara slutat!! Störande! Ska det vara kan det väl vara ordentligt?!

Just nu längtar jag på riktigt efter smärta, hur sjukt det än låter. Sådan där kraftig smärta som tvingar mig att vika mig dubbel över närmaste byrå. Jag är kanske inte ensam? Kanske kan vi använda frustrationen till något konstruktivt - som uppladdning inför förlossningen till exempel! Jäklar var taggade och redo vi kommer vara!

Håller med, är på bf+8 och lillen verkar inte vara intresserad av att komma ut, haft förvärkar hela tiden sen v 28 när det gott och väl blev v40 försvann dom och nu har dom börjat komma tillbaka lite grann men vill att dom ska komma med buller och bonk så man känner att det händer något och att lillen kommer snart.
  • becka1989

Då har man fått tid för igångsättning på måndag skönt med ett start datum iallafall men tråkigt att kanske behöva bli igångsatt,

Bm kolla tappen och den var oförändrad sen förra gången det ända var att lillen har sjunkit ner lite men inget annat.

• becka1989
    Milleman skrev 2016-05-01 17:38:07 följande:

Grattis! På flaggdag och allt :D

Hehe aa han valde en bra dag tydligen ;)
  • becka1989

Våran lilla Leo är nu 9dagar gammal efter en tuff start på livet med 1vecka på neo avdelningen blev vi igår utskrivna vilket är jätte skönt att äntligen slippa sjukhusväggarna,

Tycker det är super svårt med hur man ska klä honom, just nu har han långärmad bodys,tunna byxor och strumpor och mössa. Blir nog att shoppa lite fler tunna pyjamaser är nästan lättare att ta på honom det.

Annars är han en väldigt snäll bebis som knappt gråter något ligger och ler ständigt och är ganska vaken på dagarna. Sover bra på nätterna vaknar 2gånger för lite käk.

• becka1989
    Milleman skrev 2016-05-09 14:57:58 följande:

Tuva har bara blöja hemma. Ute tunn body och tunna tights eller nått. Mössa om det blåser eller solen kan ligga på. De får ju inte bli för varma. De får vätskebrist lätt.

Ok strumpor måste han ha på sig enligt dom på neo då han blir iskall om händer och fötter direkt annars.

Kör på bara body hemma och nu ligger han i vagnen med bara blöja.
  • becka1989
    Malla1 skrev 2016-05-09 18:48:00 följande:

Jag tyckerr oxå det är jätte svårt med kläder, hon har body och byxor och en solhatt, men jsg måste ju ha henne i bärselen hela tiden så hon blir ju ändå varm eftersom hon är så tätt intill mig, men jag känner hela tiden på henne och "släpper lös" henne titt som tätt så vi får lite luft mellan oss (jag blir ju dyngsvettig) hon accepterar bara att vara hos mig och ibland hos största storasyster. Men ingen annan duger.

Kan tänka mig att det måste vara varmt att alltid ha henne i selen.

Har ni bvc i torshälla?? Tänkte vem ni har eller finns det flera där ens??
  • becka1989
    Malla1 skrev 2016-05-09 21:45:52 följande:

Ja vi har BVC i torshälla, jag har Karin, finns 2 st, Karin och Anna. Båda är jätte bra :)

Ah okej vi har fått Anna har hembesök imorgon
  • becka1989
    Malla1 skrev 2016-05-10 06:59:18 följande:

Okej ja Anna är jätte bra hon oxå :)

Kanske ta en promenad någon dag? :)

Ja hon verkade vara jätte bra,

Ja men självklart får vi ta en promenad någon dag
  • becka1989
    Malla1 skrev 2016-05-12 20:35:56 följande:

Jobbigt att du behöver bära på honom så mycket, jag vet jag har det oxå så, dock så vägrar min ligga ner alls inte ens i vagnen på dagtid, så jag bär på henne antingen i armarna eller i bärselen från morgon till kväll, och jag som är själv hela dagarna med dom stora barnen måste göra alla måsten, tvätta städa laga mat osv, så jag gör det med henne helt enkelt, som att hänga tvätt kan ta timmar för mig för jag hinner hänga några plagg, sen måste jag vagga lilltjejen sen hinner jag hänga några fler plagg, då måste jag kolla 1 åringen som är sjövild och bara hittar på massa bus. Hade önskat att hon kunde sova själv åtminstone 1 timme per dag men icke, och hon sover bara små korta stunder nu, annars är hon vaken mest hela tiden. Hon blir 4 veckor imorgon.

Oj vad jobbigt det låter, våran kille sover mest, äter var tredje timme och sen är han vaken 1-1,5timme sover sen till nästa mål men vissa dagar har han varit lite jobbig då han inte vill ligga ner själv utan ska ligga på oss och sova men det har bara varit så 3-4gånger som tur är annars är han väldigt snäll.

Får se hur det blir nästa vecka när man blir ensam på dagarna
  • becka1989

Våran kille sover från 22-2.30 sen till 6.30 äter båda gångerna men han är bara 4veckor imorgon, men hoppas verkligen han börjar sova fler timmar på natten hade varit skönt för mig att äntligen få sova en stund.

Nu under gårdagen så har han vaknat varannan timme för att äta och har svårt att somna igen om han inte får ligga på mig hela dagen och natten har varit sån så ihelgen får nog min sambo ta honom så man får sova.

• becka1989
    Malla1 skrev 2016-06-10 07:23:02 följande:

Hej på er tjejer! Hoppas allt är bra med er och era små. Jag misstänker att Emmie har fått (samma som ens storasystern hade) högersidig torticollis. Att muskeln på höger sida i nacken är åtstramad och huvudet lutar därför åt höger. Ska ta upp det på BVC så dom isåfall får skicks en remiss till sjukgymnast.

Här är det ganska bra, Leo har blivit lite förkyld och börjat få ont i magen så nu har vi börjat med minifom och byt d-dropparna till vattenbaserad får hoppas det blir bättre snart är troligen gaser och sånt så Anna på bvc tyckte vi skulle prova, brukar bli bättre efter 3månader enligt henne, han är bara 6veckor så lång väntan
  • becka1989
    Malla1 skrev 2016-06-27 13:19:36 följande:

Hej på er tjejer! Hoppas allt är bra med er och med era små! Annie skickar här en liten glad sommarhälsning till er alla :)

Hej, vilken glad sötnos :) dom växer så det knakar.

• becka1989
    Nonym skrev 2016-07-11 15:35:58 följande:

Jag blir faktiskt lite orolig för vår lilla tjej.. är det verkligen ok att en tre månaders sover 12 (!!!) timmar i streck på natten?

Oftast sover hon "bara" nio timmar, men häromnatten sov hon som sagt i tolv timmar..

På dagarna är hon pigg och glad/arg och äter och växer bra.. Sover även en del på dagarna..

Någon annan med liknande "problem"?

Våran pojke sover mellan 20/21-7/10 sålänge han går upp i vikt så är det ingen fara enligt min bvc sköterska
  • becka1989

Åh vad snabbt det går, våran skit vill absolut inte ligga ner här ska det sitta eller stå hela tiden kan ligga i babygymmet max 20 min sen börjar han lyfta upp huvudet för han inte vill ligga mer. Vända till mage har han gjort två gånger ofrivilligt han blev arg då, just nu är det farligt att ligga på magen tydligen.

Skiten har redan börjat få tänder han kör på vampyrtänder som start och inte en utan 3 på en gång vilket betyder att han varit gnällig och haft feber hela förra veckan :( jobbig vecka var det.

Här har vi redan börjat prata om syskon, vill helst vänta till lillen är 1 iallafall men eftersom det tog nästan 3år att bli gravid så vet vi inte hur vi ska göra :(

• becka1989
    Malla1 skrev 2016-09-07 16:20:16 följande:

Jahopp då har vi fått första riktiga sjukdomen då, Emmie har fått öroninflammation så penicillin i 5 dagar och hoppas hon är frisk tills nästa vecka när vi ska åka på semester! :(

Åh vad tråkigt, hoppas hon är bra till ni åker bara.
Svar på tråden BF april 2016