Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

BF april 2016

Malla1 skrev 2016-04-04 09:18:48 följande:

Stort grattis till er som har fått era små guldkorn!

Här händer det inte mycket, går saakta. Känner att värkarna ändrat lite i karaktär och inatt hade jag onda värkar men sen somnade jag och vaknade riktigt besviken.

Idag har jag ett enormt tryck bakåt och magen har sjunkit massor. Så jag varvar med att ta det lugnt och hålla igång, min stackars hund får lida när jag drar ut honom på riktiga långpromenader med både uppförsbackar och trappor ;) han är helt slut stackarn hehe

Ajdå jag som hade hoppats lillen hade kommit nu,

Haha kul för hunden att få rastas en massa, låter ju som det är på g nu iallafall om magen har sjunkit oxå hoppas på att det är dags idag då :)
  • becka1989
    Malla1 skrev 2016-04-06 10:33:47 följande:

Igår hade jag sånt tryck bakåt och nedåt så jag knappt vågade ställa mig upp när jag satt ner, sprang oxå och kissade konstant, och då menar jag hela tiden gick inte ens 5 minuter imellan, men idag ingenting... Precis som när jag väntade min yngsta dotter att det kommer smygande för varje dag och sen smäller det bara till så är den på väg ut, frågan är bara hur fort det går den hör gången.

Tänkte just på dig haha om det hade kommit någon liten ännu,

Verkar som det är en seg början för både dig och mig :/ här går det as segt

Mer av slemproppen har gått och förvärkarna verkar ha ökat i grader nu.

Springer på toa hela tiden och det trycker neråt, känns som ryggen kommer gå av snart och som hela bäckenet har blivit bredare.
  • becka1989

Idag för en gångs skull känner jag mig bra kanske lite för bra när man ställer sig och storstädar hela lägenheten, byter gardiner,putsar fönster,dammtorkar,tvättar och dammsuger med förvärkar som man måste stanna upp ibland för.

Jag som helst inte vill att lillen ska komma imorgon då det är 1års dagen som min faster gick bort i cancer på men kommer den lille då måste hon vara med på ett hörn och starta det hela.

• becka1989

Sitter med riktigt onda förvärkar. Gör ont i ryggen och strålar ner i benen och lillen trycker neråt,magen har sjunkit massor nu oxå. får väl igen för all storstädning ;) och bitar av slemproppen har gått.

• becka1989
    Malla1 skrev 2016-04-12 08:52:33 följande:

Tror jag läcker vatten :)

:) hoppas det är på gång nu
  • becka1989
    Malla1 skrev 2016-04-12 13:02:12 följande:

Kom upp till förlossningen och där gick vattnet helt, är helt smockfullt på förlossningen just nu så ska promenera i en timme och sen komma tillbaka för att se om värkarna eller något kommit igång.

Åh men vad jobbigt, hörde att det var fullt uppe på bb med så dom kan inte flytta upp folk från förlossningen :(.

Min värsta mardröm är om det är lika när jag ska in
  • becka1989

Här händer absolut ingenting :( förvärkarna kommer och går sömnen är skit vaknar varannan timme, riktigt vattniga flytningar och slemproppen går lite då och då. Nu är jag less kom ut lilla hjärtat 2dagar till bf så hoppas den lilla rakaren har bestämt sig för att komma innan.

• becka1989

Gahh vad jag är trött på det här nu, mår skit får inte behålla något jag äter mer än max 10min sover skit somnar kl 22 och vaknar 1-2 på natten och är super pigg somnar inte om förrän 4-5 heller så har det varit hela veckan så jobbigt.

Lillen vill inte komma ut heller och jag vet inte hur jag ska orka med en förlossning om jag varken får sömn eller behålla maten :(

Är på bf+5 nu och hoppas denna förbaskade unge kommer ut nu. Inte kan den hålla tiderna från början ens.

Vill inte bli igångsatt heller bara hört jobbiga upplevelser om det men får en tid på tisdag av BM.

• becka1989
    Malla1 skrev 2016-04-23 07:27:25 följande:

Lider med dig verkligen! Pratat något mer med dom på förlossningen? Om du kan få fler sovdoser kanske, för du måste ju få sova om du ska orka!

Nä men skulle få träffa någon på tisdag och få om jag sovit dåligt nu under dagarna, mesta är nog för att det är fullmåne. Har inga förvärkar eller så alls dom är som bortblåst sen imåndags.
  • becka1989

Vill att det ska bli tisdag snart så man kan få träffa bm och se vad vi ska göra och om tapphelveten har ändrats något.

Bm försöker hjälpa mig med allt hon kan göra för att det ska sätta igång utan igångsättning.

Men hoppas ju mest på att lillen har kommit ut innan tisdag med.

Bf+7 nu och det är så frustrerande.

Svar på tråden BF april 2016