Inlägg från: bine87 |Visa alla inlägg
  • bine87

BF april 2016

Moulin skrev 2015-09-12 11:07:05 följande:

Jag är i 9+5 och har varit uppe och sprungit 1-3ggr per natt senaste veckorna, har börjat med att inte dricka vatten  innan jag ska lägga mig men desto mer på dagarna. Det känns konstigt om man redan nu blivit van vid att ha uppdelad sömn :) 

Jag har varit uppe 6 ggr.. Och vaknade med världens värk i magen och var tvungen att äta och trodde jag skulle spy igen. Så både hunger och toaspring har varit ett problem. Och jag åt innan jag sov och drack inte farligt mycket innan jag somnade. Gick ändå på toa tre grr timmen innan jag la mig. Helt galet detta. Och första dagen tillbaka på hotellet och jobbar själv också. Hoppas det är lugnt. Får förbereda massa snacks så jag har att tugga på helt enkelt.
  • bine87

Allt chill här på hotellet. Dricker en gainomax och tar det lugnt. Molvärk just nu som stör men illamåendet är borta iallafall. Spydde när jag kom hit. Som tur är så vet kollegan som jobbade nu om att jag är gravid.

• bine87
    Pauliina skrev 2015-09-12 22:47:21 följande:
    Håller med ovanstående. Väntar nr 3, omöjligt att dölja sedan v 8..
    Hoppas 2012 skrev 2015-09-12 21:51:14 följande:

Godkväll tjejer :)

Alltså syns det på er som väntar sitt andra elle tredje etc? Syns tydligt på mig kvällstid o mina ord byxor jan jag inte ha ens dagtid. V 9 imorgon...:hallå liksom. Lite väl tidigt? Svårt att dölja då jag vanligtvis är platt om magen :(

Dom säger ju att om man fått barn tidigare så är livmodern plus huden kring magen uttöjd sen innan och då kan det börja synas tidigare i nästa graviditet.
    Tycker att det syns på mig nu trots att det är mitt första. Är hur svullen som helst och har normalt sett också väldigt platt mage.
  • bine87

Jag har aldrig gjort cellprov. Kommer dom göra det nu då menar ni? Jag är 28.

Jag har börjat bli orolig när jag läser om alla er som fått missfall och lämnar tråden och började gråta. Det är så sorgligt och blir samtidigt rädd att jag ska vara en av alla som säger adjö.

• bine87
    isadora81 skrev 2015-09-23 09:59:32 följande:

Jag har det men jag tycker inte att de hjälper längre. Jag tar de ändå. Jag tycker inget hjälper förutom att ligga blixt stilla på sängen hela dagen.

Ungefär så jag känner också. Ligga still hjälper fint. Hade massa snacks i sängen och vattenflaska och låg där med datorn och halvkollade/halvlyssnade på film. Kan vara jobbigt med skärmar när jag mår som mest illa och då är det skönt att bara blunda och lyssna istället. Nåt måste man ju göra annars blir man ju tokig.
  • bine87
    Hellajoh skrev 2015-09-23 13:18:36 följande:

Hej! Jag har en originell livmoder lr rättare sagt har jag två.
    Så oftast hamnar de i säte och måste snittas och ibland kan man inte föda vaginalt med risk att väggen mellan spricker om jag fattar rätt. Ska på läkarbesök inom kort så jag får veta mer.

Min kompis mamma har också två. Hade aldrig hört talas om det förut så spännande att det är fler!
  • bine87
    Idilia skrev 2015-09-24 06:15:23 följande:

Jag är också hungrig jämt. Tycker det är skitjobbigt. Vad äter ni på kvällarna? Känns som det inte spelar någon roll vad jag äter, jag går och lägger mig hungrig ändå.

Ja det är inte lätt alltså. Verkligen hungrig hela tiden. Blivit fruktansvärt illamående på kvällarna nu också och måste verkligen äta konstant då annars så mår jag pyton. Har börjat äta glass precis innan jag sover. En liten minimagnum glasspinne har funkat bra och sen somnar jag.
  • bine87
    Pauliina skrev 2015-09-24 20:32:15 följande:

Förutom min jäkla träningsvärk efter gymmet igår kan jag säga att jag mår bra! De va länge sen.

Niferexen ger mig lös mage så tar den nu varannan dag men endå kommer de obehaglig smärta från magen. Tänker lite "så länge de inte kommer blod". Hoppas ni mår bra!

Börjar också bli människa igen. Men gymmet tänker jag inte ge mig på. Är alldeles för trött. Har kämpat bara med att komma ut på promenad med hunden.
  • bine87
    Milleman skrev 2015-09-27 22:35:05 följande:
    Jag har redan skitsköna mammabyxor :D tänker inte ha tighta jeans intryckta i magen.
    Det är mina kostymbyxor på jobbet så har inte haft mycket till val just nu. Är bara i vecka 11 och har inte velat gå och säga nåt till chefen om att mina byxor är för små.. 
Svar på tråden BF april 2016