Inlägg från: bine87 |Visa alla inlägg
  • bine87

BF april 2016

Är det någon mer än jag som tycker det är läskigt att få orgasm numera? :$

• bine87

Någon annan som tänkt använda tygblöjor eller har använt till tidigare barn?

• bine87
    Milleman skrev 2015-09-29 16:55:03 följande:

Ja vi kommer ha det när vi är hemma för att spara på ekonomi och miljö :) tänkte köpa ett baspaket på 6 allt-i-ett-blöjor (ca 600 . Om man använder minst 3 av de per dag under ett år har man sparat in 1100 blöjor. Vad är det i pengar? Ca 2500?

Men vi kommer inte ha det när vi bor på vår båt då vi inte har tvättmaskin. Kommer även ha med engångs när vi ska iväg.

Jag är mer för tygblöjor än min man så det blir en bra kompromiss :)

Tygblöjor är enklare än vad många tror. Det är inte som förr i tiden. Idag ser de nästan ut som vanliga blöjor :)

Jo jag började prata om det med min familj då det för mig är en självklarhet att använda tygblöjor. Dom var allt annat än positiva till det. Men dom förstod nog när jag väl började prata att det inte behövde vara så tokigt som dom inbillade sig.
  • bine87

Jag har kollat på ebay. Sökt på bamboo diapers aio. Tycker att man kan hitta saker till bra priser och fri frakt. 60 kr för en blöja så då får man ju dubbla antalet för 600 istället för 5 för 650.

• bine87

Jag sitter nu i väntrummet och ska om 20 min in på ultraljud!! Känns som om jag ska spricka av förväntan!

• bine87
    Milleman skrev 2015-10-01 08:49:38 följande:

Hur gick det?

10+1 blev det mätt till så var mittemellan de datumen jag trodde :) hjärtat slog och allt va fint! Känner mig otroligt lycklig nu <3
  • bine87
    Milleman skrev 2015-10-01 12:43:09 följande:

Åh jag måste få gnälla och få lite medlidande :P

Jag har ju foglossning och blev halvtids sjukskriven för det i vecka 7. Är i v 12 nu och det har gått bra med mycket vila.

Men igår snubblade jag på en leksaksback i köket och höll på att ramla och idag gör det så j*vla ont i ena fogen :'(

Tur du inte trillade iaf, hade ju kunnat gå riktigt illa. Inte kul att ha ont nu ändå dock.

Jag är sjukt trött. Verkligen helt slut och så går en och blir sjuk på jobbet så nu ska jag jobba kvällen. Känner mig som en zombie verkligen och det molar som faaaan och hungrig är jag också. Vill egentligen bara sova. Varför skulle jag gå med på detta!? Jag skulle ju vara ledig och städa idag, jobbar redan fredag och lördag! :/

Jag hoppas verkligen att det är lugnt. Näe, blir så trött på mig själv.. Nu åker jag och köper sushi på vägen!
  • bine87
    becka1989 skrev 2015-10-01 15:57:10 följande:

Hoppar in här,

Har gått in i vecka 12 snart 13 (söndag)

Sett den lilla i vecka 8 pga att jag spytt så mycket och blev uttorkad så ville dom se om det var en eller två. Hittills mått ganska bra i 3veckor sen jag började käka lergigan comp. Bm tror jag kommer få äta dom till iallafall vecka 14 då jag fortfarande blir dålig om jag missar med någon timme.

Inte kul. Jag ligger just nu på två stolar med benen upp och försöker vila ryggslutet. Är helt död och vill bara att mitt pass ska ta slut. Känns som att jag ska börja gråta.
  • bine87
    Milleman skrev 2015-10-01 21:39:28 följande:

Hej.

Var det en eller två då? :)

Jag mår också illa. Tar två lergigan Comp om dagen. Skulle aldrig gå utan. Några få dagar nu sista veckan har jag klarat mig på morgontabletten. Men om jag ligger ner blir jag ruskigt illamående. Har fått ta bort nästan alla mjölkprodukter också.

Och mitt luktsinne har gått bananas. Står nästan inte ut med min man som snusar och dricker kaffe haha :D

Jag kände faktiskt när jag var på bmg att jag inte ville ha Lergigan comp utskrivet. Känner att det har gått bra ändå nu det senaste sålänge jag äter regelbundet. Jag är mest trött. Eller nej, let me rephrase, jag är DÖD. Lillplutten växer så det knakar och stackars jag har ingen energi över till nåt.
Svar på tråden BF april 2016