Inlägg från: bine87 |Visa alla inlägg
  • bine87

BF april 2016

MeMon skrev 2015-10-02 18:21:57 följande:

Usch för detta illamående, hoppas vi alla börjar må bättre snart.

Jisses vad jag sväller. Blir större för varje dag känns det som, inte ens vecka 14 än och första barnet. Går knappt att dölja längre :-/

Om jag hade haft den magen så hade det endast gått att dölja med en väldigt stor tshirt. Jag är väldigt liten och en mage på mig sticker ut extremt tydligt. Jag har svårt som det är nu och jag gick precis in i vecka 11. Jag är annars en liten 49 kilos tjej på 172 cm så minsta lilla syns på mig!
  • bine87

Insåg precis vilken skillnad det blivit när jag såg två bilder med tre veckors mellanrum bredvid varandra!
  • bine87

Jag drömde att jag födde barnet och att han växte otroligt fort. Klättrade ur spjälsängen och började gå samma dag som han föddes..

• bine87
    isadora81 skrev 2015-10-03 09:52:57 följande:

Nu blir jag orolig när jag ser alla era fina magar. På mig syns det ingenting plus att jag har gått ner två kilo. Kräks visserligen och har ingen aptit alls så jagfår iinte i mig tillräckligt mycket på en dag. Men magen borde ju ändå komma om det finns något därinne. :( Jag är så rädd att räkan har dött och att jag mår illa pga det.

Nejdå. Alla är olika. Inget att vara orolig för. Min syster såg helt platt ut tills typ vecka 17. Det va mitt i sommaren och ingen misstänkte nånting. Det är oerhört olika beroende på hur livmodern ligger.
  • bine87

Ojdå. Det bara skickades. Har iaf blivit sjuk med halsont och feber. Väldigt trött och ont överallt. Tagit två Alvedon.

• bine87
    Idilia skrev 2015-10-07 17:09:51 följande:

Ultraljud idag och allt såg fint ut. En pigg rackare som sparkade massor :)

Mysigt :) va är du i för vecka? :)
  • bine87
    annsofie90 skrev 2015-10-08 09:43:56 följande:

Hej alla aprilmammor!

Jag var nyss på ultraljud (v.11+6) och allt såg bra ut så nu kan jag pusta ut!! Jag hade ett MA i våras och har oroat mig konstant under denna graviditet. Jag har nästan överanalyserat symtom. Jag har inte varit illamående alls, bara haft ömma bröst och varit extremt trött. Redan i vecka 8 började bröstens ömhet variera från dag till dag och det gjorde mig självklart orolig. Jag har känt molvärk från och till men vissa dagar har jag inte känt mig gravid alls.

Nu känns det såå skönt att veta att allt ser bra ut och att jag imorgon går in i vecka 13 :)

Skönt att allt såg bra ut och att du sluppit må fysiskt dåligt! :) Se till att njuta av det faktum att du är gravid och mår bra nu när du vet att knytet lever där inne :)

Själv är jag sjuk och vill bara sova men min hals är bara så fruktansvärt svullen så det är svårt :(

Jag har bara ultraljud inbokat 26/10 då jag inte vill göra KUB och sen är RUL inbokat den 1/12.

Jag hoppas att hjärtat slår och allt ser fint ut.
  • bine87

Usch för mina mardrömmar.. Jag drömde att jag var och skulle göra ultraljud och att jag varit där exakt 2 veckor tidigare och allt sett bra ut och jag mätte till vecka 10. Denna gången så såg allt bra ut men dom blev helt paffa att bebisen var så stor. Enligt när dom mätte så var jag inte i vecka 12 utan jag var i vecka 20 och jag började undra om pappan var mänsklig eller om jag hamnat i nåt slags twilight breaking dawn scenario. Det va ingen som kunde förklara nånting för mig hur detta var möjligt och jag kände att världen runt mig blev suddig och jag antar att jag svimmade.

Fler som har konstiga drömmar?

Svar på tråden BF april 2016