Inlägg från: Emmmmm |Visa alla inlägg
  • Emmmmm

BF april 2016

V 31 snart och väger ännu 3 kg under vikten vid invägningen i v 9. Inte gått upp något och varit lite orolig men magen växer som den ska i alla fall sa barnmorskan idag. Jobbar bara 7 pass till och nästa vecka går jag på graviditetspenning. Har mycket förvärkar men än har rygg och bäcken hållt ihop bra.

• Emmmmm

Väntar fortfarande för tid för snitt, inte blivit kallad till vårdplanering än men ska ringa snart och fråga om jag inte fått kallelse. Min syster ska passa den äldre men hon är den enda som finns i närheten och hoppas hon kan då. Men op går ju snabbt så får storasyster komma dit samma dag och stanna Ivar med oss ett par dagar eller något

• Emmmmm

Då har man varit gravledig i ett par veckor, långtråkigt. Bara 4 v kvar till snitt. Har mått väldigt bra även denna graviditet, även om foglossning börjar smyga sig på mer

• Emmmmm

Snittet är eget val precis som sist. Då gick jag på samtal. Denna gång får jag bara ett datum i brevlådan för vårdplanering.

Milleman skrev 2016-03-13 16:54:04 följande:

Varför snitt? Var det lätt för dig att få beviljat?

• Emmmmm

Jag tyckte samtalen gick bra. Jag hade en hel del som motiverade ett snitt, blev aldrig ifrågasatt och har en väldigt positiv erfarenhet av första snittet och hoppas allt går lika bra denna gång. Förbered dig gärna med att skriva ner det du vill samtala om som stöd. Det blir rätt känslosamt och det kan vara svårt att hålla tråden och få allt sagt. Och ha med dig att de inte kan neka dig snitt bara du har en bra anledning. Jag hade två samtal med sjuksköterska och ett med läkare. Vissa saker skrevs inte in i journalen som var för känsliga men annars dokumenteras allt. Så denna gång behövdes inga samtal. Anledningarna har inte ändrats under dessa år liksom.

Milleman skrev 2016-03-13 20:26:39 följande:

Jag ska få hem papper ang smittsamtal. Hoppas få hem papperna i veckan.

• Emmmmm

Okej era bästa tips mot halsbränna. Läkemedel? Blir tokig, får inte sova. Hjälper inte med Gaviscon

• Emmmmm

Nej men de brukar ta i v 38- v 38+6. Sist var det 9 dagar innan BF också.

Milleman skrev 2016-03-17 14:30:38 följande:

Fick du ha någon åsikt om när snittet skulle bli av?

• Emmmmm

Här tar de ca 1-2 v innan BF. För mig har det varit 9 dagar innan BF.

Nonym skrev 2016-03-17 14:34:06 följande:

Jag fick välja om jag ville bli snittad samma vecka som bf eller om jag ville vänta, men inte mer än så

Svar på tråden BF april 2016