• Lizasofia

Blivande föräldrar i Göteborg!

Hej,

Jag är en tjej på 33 år som väntar barn i början av oktober. Jag bor i Göteborg och undrar om det finns fler blivande mammor där ute som kanske vill snacka/umgås?

• Svar på tråden Blivande föräldrar i Göteborg!
  • Modesty
    cookie82 skrev 2015-08-05 22:24:02 följande:

Tack Modesty! :)

Hela undervåningen ska renoveras, kök, badrum, tvättstuga och vardagsrum. Vi tar in hantverkare för det tack o lov. De har sagt att de ska vara klara på en månad. Bara att hålla tummarna! :) Sen ska vi måla rummen på övervåningen. Så det är lite och göra. Men jag tror väl att det är rätt stor risk att man går över tiden så då ska vi nog hinna. :) Ser redan fram emot att julpynta. Haha.

Vart flyttar ni?

Oj det var mycket! Håller tummarna att de blir klara och ni hinner komma iordning ordentligt. Har ni skaffat det mesta eller väntar ni tills ni flyttar? Vi har skaffat allt utom säng och skötbord som vi bara har tittat ut och köper när vi har flyttat.

Haha ja jag ser också fram emot att julpynta, och fira första julen med lillen :D kommer kännas fantastiskt, livet börjar bli värt att leva nu :)

Vi flyttar till gråbo strax utanför Lerum, jag hamnar bara längre och längre bort känns det som, men det är lugnt och skönt iaf :)

Vet ni om det blir en flicka eller pojk? Vi väntar tydligen en pojke, kommer bli så sött att se honom och sambon tillsammans, myser i hela kroppen av tanken :)
  • Rozha
    Modesty skrev 2015-08-05 21:51:39 följande:

Kanske värmen också? Inte konstigt att man har mycket drömmar när man är gravid ()

Jag bor i Lerum.

Ja precis värmen också vaknar av att det känns som hundr grader i kroppen :/

Hur mår du? :)
  • Modesty
    Rozha skrev 2015-08-06 01:04:09 följande:

Ja precis värmen också vaknar av att det känns som hundr grader i kroppen :/

Hur mår du? :)

Jag med, det har blivit många kallduschar i panik haha
  • cookie82
    Modesty skrev 2015-08-05 23:24:10 följande:
    Oj det var mycket! Håller tummarna att de blir klara och ni hinner komma iordning ordentligt. Har ni skaffat det mesta eller väntar ni tills ni flyttar? Vi har skaffat allt utom säng och skötbord som vi bara har tittat ut och köper när vi har flyttat.

Haha ja jag ser också fram emot att julpynta, och fira första julen med lillen :D kommer kännas fantastiskt, livet börjar bli värt att leva nu :)

Vi flyttar till gråbo strax utanför Lerum, jag hamnar bara längre och längre bort känns det som, men det är lugnt och skönt iaf :)

Vet ni om det blir en flicka eller pojk? Vi väntar tydligen en pojke, kommer bli så sött att se honom och sambon tillsammans, myser i hela kroppen av tanken :)
    Vi har letat nytt boende ganska länge så föll det sig så bara att vi fick till det precis nu. :) Känns så himla bra iaf. Sen att slippa gå runt på visningar, springa på IKEA och allt det med en bebis är skönt. Vi har nog köpt i princip allt utom skötbord - där tänker vi samma som du att det får bli när vi flyttat.

Så en liten pojk alltså, mysigt! Vi vet inte. Jag gissar tjej min sambo tror det är en kille. Så vi får väl se!

En av mina närmaste vänner ska bli mamma i december och hon och hennes kille letar hus i Floda/Lerum/Gråbo - kanske ni blir grannar. :) När flyttar ni?
  • Modesty
    cookie82 skrev 2015-08-06 09:33:13 följande:

Vi har letat nytt boende ganska länge så föll det sig så bara att vi fick till det precis nu. :) Känns så himla bra iaf. Sen att slippa gå runt på visningar, springa på IKEA och allt det med en bebis är skönt. Vi har nog köpt i princip allt utom skötbord - där tänker vi samma som du att det får bli när vi flyttat.

Så en liten pojk alltså, mysigt! Vi vet inte. Jag gissar tjej min sambo tror det är en kille. Så vi får väl se!

En av mina närmaste vänner ska bli mamma i december och hon och hennes kille letar hus i Floda/Lerum/Gråbo - kanske ni blir grannar. :) När flyttar ni?

Samma här, vi började leta förra sommaren och har sprungit på massor av visningar, det började se dystert ut och vi började bli väldigt stressade men så hörde sambon på jobbet att ägaren av detta skulle sälja men inte hade lagt ut det på marknaden än, perfekt! :) Väldigt skönt att ha allt klart när bebisen kommer och slippa spendera första tiden i en liten tvåa mitt på torget i Lerum bland alla högljudda ungdomar.

Spännande att inte veta! Jag är för kontrollfreak för att inte ta reda på det haha, det kommer bli en tillräcklig överraskning att det kommer komma ut en bebis ur min mage, känns overkligt trots att han rockar loss där inne.

Vi flyttar om 10dagar :D Ja, jag längtar så mycket att jag räknar ner dagarna haha ;)
    ubertjej skrev 2015-08-06 15:25:07 följande:

Vi verkar vara några stycken i Gråboområdet!

Vad roligt, vilka mer? Jag känner ingen i gråbo, är rädd att det kommer bli ensamt att vara mammaledig där.
  • fiapia01

Hej, jag hoppar gärna in här om det är ok? Är 33 och väntar vårt första.. Är i v 20 nu så jag ligger lite efter er ( bf 26/12).

Vi har ganska precis renoverat klart vår 2a (lite oplanerade, I know:)) så vi bestämde oss för att stanna i denna lgh den första tiden:)

• Modesty
    fiapia01 skrev 2015-08-06 23:10:10 följande:

Hej, jag hoppar gärna in här om det är ok? Är 33 och väntar vårt första.. Är i v 20 nu så jag ligger lite efter er ( bf 26/12).

Vi har ganska precis renoverat klart vår 2a (lite oplanerade, I know:)) så vi bestämde oss för att stanna i denna lgh den första tiden:)

Självklart! Välkommen. :)
  • Rozha
    Modesty skrev 2015-08-06 01:31:25 följande:

Jag med, det har blivit många kallduschar i panik haha

Haha jag förstår, själv har jag balkong dörren öppet hela nätterna :)
  • Modesty
    Rozha skrev 2015-08-08 10:48:01 följande:

Haha jag förstår, själv har jag balkong dörren öppet hela nätterna :)

Det har jag med och har börjat sova i soffan nu brevid balkongen, har en pizzaugn precis under sängen så jag gav upp på att försöka sova där :/
Svar på tråden Blivande föräldrar i Göteborg!