• Lizasofia

Blivande föräldrar i Göteborg!

Hej,

Jag är en tjej på 33 år som väntar barn i början av oktober. Jag bor i Göteborg och undrar om det finns fler blivande mammor där ute som kanske vill snacka/umgås?

• Svar på tråden Blivande föräldrar i Göteborg!
  • Lizasofia
    Modesty skrev 2015-08-10 23:24:12 följande:

Vad hindrar dig? :)

Inte hittat rätt hus ännu... Vi letar! ????
  • Modesty
    Lizasofia skrev 2015-08-11 10:55:08 följande:

Inte hittat rätt hus ännu... Vi letar! ????

Ja det kan vara svårt, är inte så mycket ledigt i Lerum, det är större chans att hitta nåt i Floda eller gråbo.
  • Rozha
    Modesty skrev 2015-08-11 00:56:29 följande:

Åh jag beklagar :( Bra att du får göra extra kontroller.

Ja just det, shit is! Tänkte inte på det, skaffa sånnadär dubbar man kan sätta på skorna, finns på Apoteket har jag sett :)

Egentligen skulle fått tillgång till huset en vecka efter att bebisen kommit så det känns ändå väldigt bra att vi fick det tidigare så vi har exakt en månad på oss att komma iordning :) Vi flyttar till gråbo utanför Lerum.

Använder varken fb eller instagram, ska nog öppna fb snart igen. Hur gammal är du förresten?

Hej!

26 är jag sj?

Tyvärr fick vi mardrömsbesked idag på ultraljudet :((( fostrets hjärta har stannat hon tryckte klängde på magen hämtade flera kollegor men nejjj inget hjärta slog :((( jag och min sambo är helt förkrossad kan inte fatta att detta kunde hända!!!

Nu måste vi vänta tills på fredag för nytt ultraljud för det är så reglerna går till sen går vi vidare där ifrån med tabblet el sätta igår el skrapa jag vet inte :(((( jag är livrädd för smärtan igen.. Så mer kan jag inte säga. :((

Men jag önska dig all lycka och va rädd om di!
  • Modesty
    Rozha skrev 2015-08-11 18:05:23 följande:

Hej!

26 är jag sj?

Tyvärr fick vi mardrömsbesked idag på ultraljudet :((( fostrets hjärta har stannat hon tryckte klängde på magen hämtade flera kollegor men nejjj inget hjärta slog :((( jag och min sambo är helt förkrossad kan inte fatta att detta kunde hända!!!

Nu måste vi vänta tills på fredag för nytt ultraljud för det är så reglerna går till sen går vi vidare där ifrån med tabblet el sätta igår el skrapa jag vet inte :(((( jag är livrädd för smärtan igen.. Så mer kan jag inte säga. :((

Men jag önska dig all lycka och va rädd om di!

Åh nej!!!! Är ledsen för er skull! :,( Vet inte vad jag ska säga, jag beklagar jättemycket!! Fruktansvärt fruktansvärt tråkigt, TA HAND OM ER!! Massa styrkekramar!! <3
  • Rozha
    Modesty skrev 2015-08-11 21:11:03 följande:

Åh nej!!!! Är ledsen för er skull! :,( Vet inte vad jag ska säga, jag beklagar jättemycket!! Fruktansvärt fruktansvärt tråkigt, TA HAND OM ER!! Massa styrkekramar!! <3

Tack! :(
  • ElinElinS

Igår natt kom vår son, i v 38+2. Ändå 54 cm lång, så glad att vi slapp gå längre än så faktiskt då alla mår toppen. Nu väntar vi på fler Göteborgsbebisar!

• Modesty
    ElinElinS skrev 2015-08-23 14:48:59 följande:

Igår natt kom vår son, i v 38+2. Ändå 54 cm lång, så glad att vi slapp gå längre än så faktiskt då alla mår toppen. Nu väntar vi på fler Göteborgsbebisar!

Grattis! Nu har jag tre veckor kvar :)
  • DelikaTess86
    Modesty skrev 2015-08-11 00:56:29 följande:
    Åh jag beklagar :( Bra att du får göra extra kontroller.

Ja just det, shit is! Tänkte inte på det, skaffa sånnadär dubbar man kan sätta på skorna, finns på Apoteket har jag sett :)

Egentligen skulle fått tillgång till huset en vecka efter att bebisen kommit så det känns ändå väldigt bra att vi fick det tidigare så vi har exakt en månad på oss att komma iordning :) Vi flyttar till gråbo utanför Lerum.

An9vänder varken fb eller instagram, ska nog öppna fb snart igen. Hur gammal är du förresten?
    Coolt Jag bor i Gråbo...   Är beräknad 7 oktober med 2 barnet!
  • ElinElinS
    Modesty skrev 2015-08-23 17:36:20 följande:
    Grattis! Nu har jag tre veckor kvar :)
    Tack så hemskt mycket! Lycka till med sista veckorna och allt vad det innebär :)
  • Modesty
    DelikaTess86 skrev 2015-08-24 13:32:44 följande:

Coolt Jag bor i Gråbo...   Är beräknad 7 oktober med 2 barnet!

:)
  • Enilorac

Hej!
    Jag och min sambo väntar barn i slutet av december. Vi bor nu i Linne men flyttar till villa på Näset om ett par månader - vore kul om någon gravid/med barn i västra Göteborg hörde av sig :)
    Någon som vet om det finns någon mammagrupp att medverka i, i denna delen av Göteborg?

• cookie82
    Enilorac skrev 2015-08-26 11:14:26 följande:

Hej!
    Jag och min sambo väntar barn i slutet av december. Vi bor nu i Linne men flyttar till villa på Näset om ett par månader - vore kul om någon gravid/med barn i västra Göteborg hörde av sig :)
    Någon som vet om det finns någon mammagrupp att medverka i, i denna delen av Göteborg?

Hej!
    Vi har precis fått tillgång till vårt radhus i Fiskebäck och flyttar förhoppningsvis in 1/10. Vår första bebis är beräknad 16/10.

Vad kul med hus på Näset? Är du därifrån? Inser ju att det är vanligt att man flyttar tillbaka till sina rötter. :)

Svar på tråden Blivande föräldrar i Göteborg!