• Lizasofia

    Blivande föräldrar i Göteborg!

    Hej,

    Jag är en tjej på 33 år som väntar barn i början av oktober. Jag bor i Göteborg och undrar om det finns fler blivande mammor där ute som kanske vill snacka/umgås?

  • Svar på tråden Blivande föräldrar i Göteborg!
  • Rozha
    Modesty skrev 2015-08-08 14:43:49 följande:

    Det har jag med och har börjat sova i soffan nu brevid balkongen, har en pizzaugn precis under sängen så jag gav upp på att försöka sova där :/


    Oj soffan är det bekvämt ? :)

    Pizzaugn? Usch va jobbigt men hoppas du sover gott ändå. :)

    Hur långt har du kvar nu? :)
  • Modesty
    Rozha skrev 2015-08-09 03:00:56 följande:

    Oj soffan är det bekvämt ? :)

    Pizzaugn? Usch va jobbigt men hoppas du sover gott ändå. :)

    Hur långt har du kvar nu? :)


    Haha nä det är det inte men jag väljer hellre svalt framför mjukt :)

    Hur mår du idag?

    Jag har fem veckor kvar nu. Själv?
  • ElinElinS

    Jag jobbar sista veckan nu innan bebis är beställd den 1 september. Hur länge har ni andra tänkt jobba innan det är dags?

    Fast hur man ska fördriva tiden i värmen sedan blir ju en riktig utmaning...

  • Modesty
    ElinElinS skrev 2015-08-09 17:52:22 följande:

    Jag jobbar sista veckan nu innan bebis är beställd den 1 september. Hur länge har ni andra tänkt jobba innan det är dags?

    Fast hur man ska fördriva tiden i värmen sedan blir ju en riktig utmaning...


    Beställd? Haha

    Man kan ju tex fixa barnrummet? Måla om och så.
  • Rozha
    Modesty skrev 2015-08-09 15:58:15 följande:

    Haha nä det är det inte men jag väljer hellre svalt framför mjukt :)

    Hur mår du idag?

    Jag har fem veckor kvar nu. Själv?


    Jag mår bra men det är upp och ner, ryggen är ungefär samma har börjat gå hos sjukgymnast och fr imorgon ska jag börja jobba 50% efter att ja vart sjukskriven i nån vecka, ska testa och se om det funkar.

    Mår fortfarande illa på morgonen och tröttheten är lite bättre vissa dagar. :)

    Ska till barnmorskan idag för kontroller ska bli spännande. :)

    Va roligt 5 veckor går fort, har du hunnit med att fixa allting till beviset? Vet ni vad det blir? :)

    Själva har jag en bra bit kvar är beräknad 18 mars! :)
  • Modesty
    Rozha skrev 2015-08-10 11:18:56 följande:

    Jag mår bra men det är upp och ner, ryggen är ungefär samma har börjat gå hos sjukgymnast och fr imorgon ska jag börja jobba 50% efter att ja vart sjukskriven i nån vecka, ska testa och se om det funkar.

    Mår fortfarande illa på morgonen och tröttheten är lite bättre vissa dagar. :)

    Ska till barnmorskan idag för kontroller ska bli spännande. :)

    Va roligt 5 veckor går fort, har du hunnit med att fixa allting till beviset? Vet ni vad det blir? :)

    Själva har jag en bra bit kvar är beräknad 18 mars! :)


    Ta det lugnt på jobbet och pressa dig inte för hårt!

    Mäta och lyssna? Alltid mysigt att höra hjärtslagen. Jag ska på ultraljud på onsdag, tillväxt, ska bli intressant :)

    Det blir en pojke :) Har handlat nästan allt men vi ska flytta om en vecka så vi har inte fixat nånting med rummet än, har en månad på oss att måla och tapetera om, möbler har vi beställt förutom säng och skötbord som vi ska köpa på Ikea. (Får hoppas att vi inte blir knivhuggna)

    Våren är en bra tid för bebis, man slipper vara höggravid under sommaren och dra barnvagnen i snön (om den hunnit försvinna). ;)
  • Lizasofia

    Lustigt med så många med koppling till Lerum! Själv bor jag på Eriksberg men är uppvuxen i Lerum och vi vill flytta dit!

  • Modesty
    Lizasofia skrev 2015-08-10 22:00:52 följande:

    Lustigt med så många med koppling till Lerum! Själv bor jag på Eriksberg men är uppvuxen i Lerum och vi vill flytta dit!


    Vad hindrar dig? :)
  • Rozha
    Modesty skrev 2015-08-10 15:49:10 följande:

    Ta det lugnt på jobbet och pressa dig inte för hårt!

    Mäta och lyssna? Alltid mysigt att höra hjärtslagen. Jag ska på ultraljud på onsdag, tillväxt, ska bli intressant :)

    Det blir en pojke :) Har handlat nästan allt men vi ska flytta om en vecka så vi har inte fixat nånting med rummet än, har en månad på oss att måla och tapetera om, möbler har vi beställt förutom säng och skötbord som vi ska köpa på Ikea. (Får hoppas att vi inte blir knivhuggna)

    Våren är en bra tid för bebis, man slipper vara höggravid under sommaren och dra barnvagnen i snön (om den hunnit försvinna). ;)


    Nej det blev inte så mkt tog lite MRSA prover och bokad kub och rutinultraljudet ooocchh vanligt ultraljuds kontroll jag är extremt orolig då vi fick en missfall förra året i april så idag när hon pratade igenom allt och berättade va min puls uppe i 200 blev sååå nervös och orolig från igen stans :( men barnmorskan va bra och frågade varför ja va så rädd och orolig då sa hon vi kan ha extra kontroller om du tycker det är lugnare. Tack o lov! :)

    Va roligt grattis till en liten prins! :)

    Kanske jobbigt och flytta nu men samtidigt skönt så får ni det större eller? Vart ska ni flytta? :)

    Ohhh vill också köpa en massa men inte ännu vill gärna att det går lite längre :) juste Ikea aaaa herregud man ska akta sig för allt när man är ute känns läskigt!!!

    Ja våren är en bra tid frågan är hur lång vinter vi kommer ha i år satt idag och pratade med sambon och frågade tror du det kommer va snö i mars haha sen tänkte ja på att gå ute i snön i isen när man har värsta magen ohoj hehe..

    Har du fb el insta? Vore trevlig och följa varandra lite närmare och kanske bebis träff? :)
  • Modesty
    Rozha skrev 2015-08-10 23:38:07 följande:

    Nej det blev inte så mkt tog lite MRSA prover och bokad kub och rutinultraljudet ooocchh vanligt ultraljuds kontroll jag är extremt orolig då vi fick en missfall förra året i april så idag när hon pratade igenom allt och berättade va min puls uppe i 200 blev sååå nervös och orolig från igen stans :( men barnmorskan va bra och frågade varför ja va så rädd och orolig då sa hon vi kan ha extra kontroller om du tycker det är lugnare. Tack o lov! :)

    Va roligt grattis till en liten prins! :)

    Kanske jobbigt och flytta nu men samtidigt skönt så får ni det större eller? Vart ska ni flytta? :)

    Ohhh vill också köpa en massa men inte ännu vill gärna att det går lite längre :) juste Ikea aaaa herregud man ska akta sig för allt när man är ute känns läskigt!!!

    Ja våren är en bra tid frågan är hur lång vinter vi kommer ha i år satt idag och pratade med sambon och frågade tror du det kommer va snö i mars haha sen tänkte ja på att gå ute i snön i isen när man har värsta magen ohoj hehe..

    Har du fb el insta? Vore trevlig och följa varandra lite närmare och kanske bebis träff? :)


    Åh jag beklagar :( Bra att du får göra extra kontroller.

    Ja just det, shit is! Tänkte inte på det, skaffa sånnadär dubbar man kan sätta på skorna, finns på Apoteket har jag sett :)

    Egentligen skulle fått tillgång till huset en vecka efter att bebisen kommit så det känns ändå väldigt bra att vi fick det tidigare så vi har exakt en månad på oss att komma iordning :) Vi flyttar till gråbo utanför Lerum.

    Använder varken fb eller instagram, ska nog öppna fb snart igen. Hur gammal är du förresten?
Svar på tråden Blivande föräldrar i Göteborg!