• Anonym (Undrande)

Snälla,bra män?

Undrar om det är omöjligt att träffa en snäll,skötsam,trogen man utan sociala problem?Har aldrig träffat sån.Några vänner omkring mig har ochså mycket otur med män.Det känns att det är hur lätt som helst att träffa en "dålig"man,och väldigt svårt att möta en"normal"man.Då är jag hellre ensam.

• Svar på tråden Snälla,bra män?
  • Anonym (Undrande)

Jag är 36 år.Dejtar faktiskt inte alls just nu.Men den dagen när jag gör det,känns ju konstigt.Tanken är lika borta som Australian,att jag skulle lyckas.

• Kjell2

Väldigt få män, och kvinnor, är normala eller perfekta.

För att förbättra oddsen, dock ingen garanti, kan följande kriterier hjälpa

Ordnad ekonomi

Inget missbruk eller beroende

Inga problem med rättsväsendet

Fungerar på arbetsmarknaden

Ingen psykisk sjukdom

Har vänner

Har bott själv

Klarar sig själv

• Modesta

Självklart finns de!! Jag är tex gift med en och är vän med väldigt många fina, snälla och skötsamma män!

Det handlar väl både om var man letar, vilka man dras till (både som vän och de som attraherar en) och hur man själv är.

Om du själv är seriös, snäll och skötsam utan sociala problem och umgås med likasinnade (både kvinnor och män) ska du se att du i något sammanhang stöter på den som du även attraheras av!!

• Anonym (Cissi)
    Anonym (Undrande) skrev 2015-08-04 11:15:53 följande:

Jag är 36 år.Dejtar faktiskt inte alls just nu.Men den dagen när jag gör det,känns ju konstigt.Tanken är lika borta som Australian,att jag skulle lyckas.

Jaha men det är klart att du inte kommer träffa någon om du inte letar.

Mitt råd är i så fall att ge dig ut. Om du träffar på en man genom kompisar, på gymmet eller på något annat ställe, och han verkar trevlig och söt, fråga om ni kan ta en fika. Försök gå på middagar hos vänner och andra ställen där man har tillfälle att träffa nya människor och prata i lugn och ro (snarare än krogen där jag tror att slimefaktorn är högre).

Och när du väl dejtar killar, var öppen och ärlig med vem du är. Prata om dina intressen och lyssna på hans, prata också om sådant som engagerar dig i världen. Se om han verkar bry sig och lyssna på dig, så känner du av rätt snabbt om han verkar snäll eller inte.

Du måste också tro på ditt eget värde. Du förtjänar en bra och fin kille, känner du det inte i hjärtat så får du upprepa det framför spegeln varje dag, tillsammans med dina bra egenskaper, tills dess att det sätter sig.

Men om du har kvar den negativa inställningen att du aldrig kommer lyckas så garanterar jag ett liv i ensamhet...
  • Anonym (Undrande)

Ska testa och dejta män nån dag.Men har inte stora problem att tänka mig ensam.Då har jag allafall lugn och ro i mitt liv.Kanske det finns ok män nånstans ,dock än har jag inte haft turen att uppleva det.Lycka till alla där ute!

• Anonym (Cissi)

Förstår inte varför du säger kanske, när det bevisligen finns en hel del av dem så som många skrivit här på forumet.

Inget fel att vara ensam men jag tycker det är konstigt att välja att fortsätta tro att alla män är dåliga när det finns en hel del som är en fröjd att leva med.

• Fjäril kär

Vilka problem har det varit i dina förhållanden? Vad har hänt och vad har ni grälat om?

Är det samma genom alla olika förhållanden?

• Anonym (Undrande)

Sen är jag trött ochså på det där"spelet"efter man har dejtat.Ska han höra av sig,ringer han,blir han sur om jag inte svarar direkt.Sen vill jag inte ta dom hem till mig direkt,hur ska man förklara det.

• Anonym (Lise)
    Anonym (Undrande) skrev 2015-08-04 11:29:57 följande:

Ska testa och dejta män nån dag.Men har inte stora problem att tänka mig ensam.Då har jag allafall lugn och ro i mitt liv.Kanske det finns ok män nånstans ,dock än har jag inte haft turen att uppleva det.Lycka till alla där ute!

Frågan är ju också om du är beredd att jobba med dig själv och lösa det som varit fel?

Fundera på varför du dras till killar som ger dig problem tex och hur du ska undvika det i fortsättningen.

Är du snäll så kanske du är FÖR snäll och blir utnyttjad av killarna och inte klarar av att säga ifrån? Där kanske du har något att jobba på?
  • Fjäril kär
    Anonym (Undrande) skrev 2015-08-04 11:51:21 följande:

Sen är jag trött ochså på det där"spelet"efter man har dejtat.Ska han höra av sig,ringer han,blir han sur om jag inte svarar direkt.Sen vill jag inte ta dom hem till mig direkt,hur ska man förklara det.

Generalfel nr 1.

Vuxna vettiga människor sysslar inte med spel när det gäller känslor.
Svar på tråden Snälla,bra män?