Anonym (Undrande) skrev 2015-08-04 11:15:53 följande:
Jag är 36 år.Dejtar faktiskt inte alls just nu.Men den dagen när jag gör det,känns ju konstigt.Tanken är lika borta som Australian,att jag skulle lyckas.
Jaha men det är klart att du inte kommer träffa någon om du inte letar.
Mitt råd är i så fall att ge dig ut. Om du träffar på en man genom kompisar, på gymmet eller på något annat ställe, och han verkar trevlig och söt, fråga om ni kan ta en fika. Försök gå på middagar hos vänner och andra ställen där man har tillfälle att träffa nya människor och prata i lugn och ro (snarare än krogen där jag tror att slimefaktorn är högre).
Och när du väl dejtar killar, var öppen och ärlig med vem du är. Prata om dina intressen och lyssna på hans, prata också om sådant som engagerar dig i världen. Se om han verkar bry sig och lyssna på dig, så känner du av rätt snabbt om han verkar snäll eller inte.
Du måste också tro på ditt eget värde. Du förtjänar en bra och fin kille, känner du det inte i hjärtat så får du upprepa det framför spegeln varje dag, tillsammans med dina bra egenskaper, tills dess att det sätter sig.
Men om du har kvar den negativa inställningen att du aldrig kommer lyckas så garanterar jag ett liv i ensamhet...