• Anonym (Undrande)

    Snälla,bra män?

    Undrar om det är omöjligt att träffa en snäll,skötsam,trogen man utan sociala problem?Har aldrig träffat sån.Några vänner omkring mig har ochså mycket otur med män.Det känns att det är hur lätt som helst att träffa en "dålig"man,och väldigt svårt att möta en"normal"man.Då är jag hellre ensam.

  • Svar på tråden Snälla,bra män?
  • Anonym (..)
    Frontline skrev 2015-08-05 09:07:29 följande:
    Finns väl många kvinnor som beter sig som idioter mot sina män och då är det inte så konstigt att mannen får ett hjärnsläpp ibland.
    Det är väldigt sällan att det bara är den enes fel när 2 träter.

    Är vi överens?
    En brottslig handling är alltid fel och det är visst "konstigt". Man kan inte misshandla sin fru blodig för att hon är irriterande eller inte beter sig rätt. Begår man brottsliga handlingar är man sjuk i huvudet eller saknas empati. Tycker man att någon beter sig som en idiot, så lämnar man henne. Man begår inte brott.

    MEN, med det sagt. TS tråd handlar inte om kvinnomisshandel, det handlar om att hon vägrar ge sig ut och träffa män, utan sitter hemma och väntar på att bli uppvaktad. Så en helt annan fråga.
  • Frontline
    Anonym (..) skrev 2015-08-05 09:36:35 följande:
    En brottslig handling är alltid fel och det är visst "konstigt". Man kan inte misshandla sin fru blodig för att hon är irriterande eller inte beter sig rätt. Begår man brottsliga handlingar är man sjuk i huvudet eller saknas empati. Tycker man att någon beter sig som en idiot, så lämnar man henne. Man begår inte brott.

    MEN, med det sagt. TS tråd handlar inte om kvinnomisshandel, det handlar om att hon vägrar ge sig ut och träffa män, utan sitter hemma och väntar på att bli uppvaktad. Så en helt annan fråga.
    Jag håller med dig det är alltid fel.
    Men jag kan förstå att det slår över på en del men det innebär ju inte att man måste misshandla med slag utan det kan vara verbal misshandel med.
    Men jag håller med det är bättre att gå innan det händer för det är inget att bygga en framtid på..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Djävulens Högra Hand

    Reflektion, att se bara brister och fel på andra kan väl kanske härledas till att det inte är omvärlden som är det problematiska utan att problemet ligger närmare än så, hos en själv.

    Möjligen kanske man själv är en finne i röven på alla så det sämsta lockas ur dom man umgås med, eller så dra man sig till problematiska människor och således får en skev bild av ett kön. Men som ts, du kanske skulle överväga att byta och gå över på kvinnor om ni är så mycket snällare och bättre.

  • Anonym (Undrande)

    Borde ha gillat kvinnor egentligen,känner mera samhörighet till dom,men jag tänder inte på kvinnor.

  • Anonym (...)
    Anonym (Undrande) skrev 2015-08-05 09:59:29 följande:

    Borde ha gillat kvinnor egentligen,känner mera samhörighet till dom,men jag tänder inte på kvinnor.


    Intressant hur du har fått tips från säkert ett dussin personer i tråden, varav de flesta själva verkar ha lyckats hitta "bra" män. Men du ignorerar dessa tips helt.

    Förstår inte varför du då startade tråden, du visste väl redan innan att du med nuvarande beteende inte hittar några bra män, det var väl därför du frågade hur det är möjligt?
  • Anonym (Undrande)

    Jag bara undrade om nån har hittat en bra man,ok?

  • Kjell2
    Anonym (Undrande) skrev 2015-08-05 10:17:50 följande:

    Jag bara undrade om nån har hittat en bra man,ok?


    Min fru!

    Finns massor mef tjejer som hittat bra män.
  • Anonym (...)
    Kjell2 skrev 2015-08-05 10:25:46 följande:
    Min fru!

    Finns massor mef tjejer som hittat bra män.
    Exakt! :)
    Anonym (Undrande) skrev 2015-08-05 10:17:50 följande:

    Jag bara undrade om nån har hittat en bra man,ok?


    OK. Då vet du, det finns massvis med tjejer som hittat bra män (genom andra tillvägagångssätt än ditt). :)

  • Myling

    Javisst, jag har hittat en bra och snäll man! Snäll, intelligent, rolig, välutbildad, bra i sängen och gemensamma intressen.

    Jag hittade honom genom en gemensam hobby.

  • Anonym (Ahaaa förstår dig.)

    Hittade en snäll. Väldigt snäll, en tönt men såg bra ut. Det är dem man gifter sig med. Jag har aldrig under mina 45 år hittat någon som jag både vill knulla skiten ur och är giftasmaterial. Mest för att de som man blir över huvudet kär i har i alla fall varit ointresserad av mig. De vill ha någon sval skönhet som de kan visa upp. Dessa män om de är skitsnygga, bra i sängen, välutbildade, empatiska, snälla och överraskande gillar inte den som jag är kort, slank kurvig med full fart och utbildad. De män med pengar vill ha en kvinna som glänser i takt med hans karriär. Ändå är jag snygg och har fått modellfina barn. Har en snäll, men vill inte så gärna gå loss på honom i sängen. Sånt är livet. Grattis till alla er som fått hela kakan.

Svar på tråden Snälla,bra män?